Inlägget är borttaget så vet inte hur man ska tolka detta.
När vet man hur lämge han blir avstängd?
Innan näst match på tisdag antar jag.
Eftersom han fick Match Penalty var han automatiskt avstängd en match, men för att avstängningen ska gälla även över nästa match så måste DN kommit med besked.
mobile.twitter.com/HV71/status/ … 5337100288
Där kom beskedet
3+1 alltså.
Kan ärligt säga att jag var orolig att det skulle bli hårdare.
Straffen har väl överlag blivit strängare, och vill minnas Kris Beech fick 4 eller 5 matchers avstängning för att ha kört på Patrik Sjöberg för en del år sedan.
Menmen, 3+1; bara köra på nu. Kommer han att vara tillbaka Brynäs då, eller räknas Rögle-matchen som en match i den avstängningen och är tillbaka mot Leksand?
En annan lite småintressant sak, böterna var på 30000kr, vilket gör att han ligger i den högsta lönenivån enligt shl.se/artikel/qz6pains1-403 … otesnivaer (> 300.000 kr i månaden).
Det är väl med gårdagens match, så två matcher till.
Det hær straffet finns inget att sæga något om.
Tycker næstan han kommer lindrigt undan efter att ha sett flera tv bilder av hændelsen.
Det är den gamla böteslistan, madhawk la nyss upp den nya:
Den nya tabellen ser ut så här:
Månadslön upp till 10 000 kr – 1000 kronor i böter för en match avstängning
Månadslön 10 001–25 000 – 3 000 kronor.
Månadslön 25 001–40 000 – 5 000 kronor.
Månadslön 40 001–80 000 – 8 000 kronor.
Månadslön 80 001–120 000 – 13 000 kronor.
Månadslön 120 001–160 000 – 17 000 kronor.
Månadslön 160 001–200 000 – 21 000 kronor.
Månadslön 200 001–250 000 – 25 000 kronor.
Månadslön 250 001 och uppåt – 30 000 kronor.
Andreas Frostemark om Dylan Reese:
Rehabiliteringen kommer fortsätta utanför isen åtminstone hela nästa vecka.
– Sen har vi lite tankar om att det ska gå att åka skridskor i veckan därpå. Vi har trappat upp det lite under de senaste dagarna och lite försiktigt kan vi kalla det för ett litet genombrott. Men egentligen är det inga stora nyheter, säger Frostemark.
Kontraktet går ut efter denna säsong och ser mer än gärna en förlängning. Jag tror iofs det är redan klart
Dylan Reese förmodas göra comeback. Mycket kul och viktigt.
“Ett litet ljus i HV:s mörka lördag är att backen Dylan Reese verkar vara tillbaka. Han har nästan gått för fullt under veckans träningar. Tränare Johan Lindbom hintade om att Reese eventuellt kan vara tillbaka redan nästa vecka.
Under lördagskvällen bekräftade HV:s sjukgymnast Andreas Frostemark att Reese är tillgänglig till tisdagens match.
— Han har kommit upp på en nivå som gör att han kommer att vara tillgänglig för spela de två sista matcherna i grundserien, säger Frostemark.”
Mycket skönt att höra nu efter förlusten mot träsko
Underbart
Hoppas bara inte det sker på Brännströms bekostnad allt för mycket
Så härligt det ska bli att få se #42 i vitt, gult och blått ett år till.
Inte jätterolig att det sker på just hans bekostnad faktiskt. Mer Ytterell och Cederholm som bor vara mer oroliga tror jag.
Mycket viktig förlängning tycker jag. Tycker Reese var otroligt bra innan skadan. När han väl kom tillbaka var det andra backar som fick spela med vilket är förståeligt eftersom han varit borta så länge. Helt grymt faktiskt.
Sant. Dylan Reese vart på väg över sjön, sa till piloten - vänd.
Kebaben i Jönköping ropade på Dylan.
(lol, brorsan bjöd en på kebab och sen kört )
Mycket bra förlängning och återigen - sportcheferna levererar.
FORZA #42 Dylan Reese
Dylan var fantastisk fram tills skadan. En av SHL:s bästa backar. Tycker inte han kom riktigt upp i den nivån efter skadan men var ändå riktigt bra. Med en SHL-säsong i ryggen så är jag övertygad om att Dylan kommer att ta ytterligare ett kliv. Riktigt bra förlängning av J&J!
Instämmer helt. Dessutom verkar många klaga på hans ålder, men jag ser inte varför rutin skulle vara något dåligt. Reese är verkligen någon våra unga backar kan se upp till.
Säsongen förmodligen över tyvärr…
Fan otroligt, när fick ett och samma lag sist tre säsongsavslutande skador på backar under en säsong?
Kommer korrekt besked närmsta dagarna. Så med andra ord - inte kört.
Fan vad jag lider med Dylan. Tillsammans med Pilut Lawrence är dom två absoluta toppskiktet i SHL.