Tråden om Dylan Reese

Vad vet vi om honom?

Här är en intervju från cirka tre månader sedan: thejewishchronicle.net/bookmark/ … s-NHL-goal

Välkommen till HV71 Dylan!

Kanske tråkig nu men inte den klassvärvningen man har väntat på…erfaren, absolut…men ett vasst vapen i PP,nja. Kommer sakna Campoli om inte det bli bättre offensiv än detta :confused:

Välkommen till Sveriges finaste och bästa hockeyförening HV71, hoppas att du blir HVs och
oss supportrars nya Ray Bourque :slight_smile: :wink:

Välkommen, känns spännande med ett namn man aldrig hört innan.
Lite frågeteckenkring hans status bara, skadad och bara 23 matcher förra säsongen.

Folk skriker efter Cumiskey och fördömer Dylan Reese innan bläcket har torkat. Statistiken dessa herrar emellan skiljer på 0.03 poäng/match i NHL och 0.07 poäng/match i AHL. Reese verkar dessutom vara en ledargestalt som säkert kommer vara nyttig för vår, i övrigt, ganska unga backbesättning. Sansa er lite och kasta skiten om/när han förtjänar det.

Welcome Dylan. Let’s make HV71 great again.

Varför sitter det massa fans och väntar på klassvärvningar? Varför skulle det dyka upp en sådan? Vem har utlovat detta? Ni skapar bara förväntningar som är orealistiska… sansa er

Jag har inte den blekaste aning om denna spelare, lite som de flesta nyförvärv. Jag hade precis lika lite koll på alla andra dussinlirare från nordamerika som Krog, Campoli för att nämna några som gjort det hyffsat.
Blir det fågel eller fisk? Jag gillar halvfulla glas, så jag hoppas på en fantastisk insats.

Welcome to our team Dylan, I hope you adjust well and exceed all expectations.
Onwards and upwards.

Välkommen Dylan.

Mkt skadad senaste året dåligt med produktion. Dock har man sätt de förut att AHL spelare kan både explodera i SHL och tok floppa. Blir intressant följa Dylan.

Nu kanske jag låter lite “sån” men att en spelare gjort 440 matcher i NHL och 94 matcher i AHL och inte tvärt om som de flesta spelare som hamnar i SHL är väl ändå ett tecken på att han just inte är en dussinlirare?

Välkommen in i gänget Dylan! Kör hårt och visa dina fina ledaregenskaper som är nått vi saknat den senaste tiden.

Nu kanske jag också låter lite “sån”, men tror att du vänt på siffrorna angående antal matcher i AHL/NHL. :relaxed: Ca 440 matcher i AHL och ca 80 i NHL ska det väl vara.

Har för övrigt inte en susning om hur duktig dylan är, men önskar honom välkommen och all lycka i HV-dressen.

Herkie82 snackade ju såklart om Campoli som Diabolics lite klumpigt kallade för “dussinlirare”.

Lite om Dylan Reese

Får väl hoppas på att det inte var denna scouten som Hult lyssnade på då.

Om man ska tro scouten så låter väl inte den gode Reese som en spelare för första backpar, min magkänsla säger fiasko,tyvärr…om scouten säger att han borde vara en ok spelare i SHL…så finns det nog 10 andra backar som är bra spelare med SHL-ögon sett…Det är mkt som står på spel här Hult,hoppas du gjort läxan denna gång!

Jag tycker faktiskt inte det låter alltför pjåkigt. Att han inte är något fysiskt fenomen/har det fysiska spelet som expertis tror jag nog att alla förstår. Han verkar dock besitta de egenskaper som vi är i behov av. En rörlig (hur många gånger har vi inte klagat på sega backar?) back med bra fart både i fötterna och händerna (passningsspel). Stark i passningsspelet och kommer säkerligen kunna sätta upp bra läggen för våra snipers, t.ex Thörnberg. Träffar ofta mål vilket är något som vi inte direkt varit bortskämda med. Det viktigaste är ju inte att man skjuter likt en häst sparkar utan att man faktiskt träffar mål. Jag tror även inte han är tänkt som någon målskytt i PP utan framspelare.“Mycket bra karaktär” är väl en mening som gör en lite blöt i byxan. Att ha en bra karaktär är ju OTROLIGT viktigt, iafl i mina ögon. Dylan verkar overall vara en väldigt allround back vilket i min mening är perfekt för ett första backpar. Det fungerar sällan att ha två renodlade offensiva backar i ett första backpar utan man måste väga upp. Berglund gjorde det t.ex kanon förra säsongen då han vägde upp för Jere Karalahti tveksamheter.
Uttalandet gällande att Dylan är en “ok spelare i SHL” lägger jag ingen större vikt vid.
Det finns så många exempel på spelare som blivit utnämnda “frälsare” på förhand för att sedan göra magplask.
Det finns så många variabler som bör klaffa.Det räcker ju exempelvis inte att enbart fokusera på hockeykunskaper utan allt runt omkring/det sociala måste ju även det fungera. Dylan har precis anlänt till HV71 och inte ens gjort en träning så att redan nu döma/stämpla honom är i mina ögon idioti. Ge killen hela försäsongen och ca 10 matcher i SHL innan man börjar vifta med den gröna eller röda flaggan. Det ska bli väldigt spännande att få höra vad han har att säga på måndag :slight_smile:

Well den spelare som i mina ögon imponerat mest so far är Dylan Reese. Säker med puck, bra skott sjukt stabil kille. Alltid tyckt Campoli varit överskattad och vad jag sätt so far ser Dylan ut som en bättra back än Campoli. Men de är mkt kvar och allt kan hända. Men gillar verkligen vad Dylan visat so far!

Känns mycket bra so far. Väldigt mycket bättre magkänsla än Rob. Kommer bli mycket bättre. Det bästa är att han nästan alltid får pucken på mål.

Reese avstängd…träffade tydligen domaren med ett slag i ansiktet, inte medvetet, men kan nog kosta på…

bloggar.expressen.se/sannylindst … ens-match/