Tråden om filmningar i SHL

“JÄVLARS HELVETE! NÅGON BLEV ANMÄLD FÖR FILMNING FÖR FÖRSTA GÅNGEN, SLÄPP ALLT OCH SKRIV TILLS FINGRARNA BLÖDER!!!”

Några veckor senare…

“En till som blir anmäld för filmning? Okej, tyst nu. Låt oss fortsätta fika, vi försöker titta på Breaking Bad här.”

Sensationsjournalistik i sitt esse, tyvärr.

Hudacek anmäld igen.
shl.se/artikel/70555/
tv4.se/sport/klipp/hudacek-f … ng-3209517

Med diciplinnämndens nivå så ska det väl snarare vara en huvudtackling från Färjestadspelaren.

återfallsfilmare :smiley:

Undra vad “straffet” blir nu? 5500kr? Löjligt. Den enda som blir straffad (läs uthängd i media) av all denna skit är Laine som åkte på första, alla andra kommer komma undan med en “slap on the wrist”.

Hudacek åkte dit och Wennersprächt lipar i sin kolumn igen … oväntat. Fy fan för usel kolumnist. Helt plötsligt är det skitsynd om SAIK för att de blir av med en snubbe som kanske gjort den mest klockrena regelvidrigheten i årets SHL.

Öööh, va?

Special pleading kallas det på engelska. På svenska heter det Hudashow.

mobile.twitter.com/moritzdaniel … 23/video/1

Denna anmäldes inte va? Eller kan den fortfarande anmälas? (2 minuter interference på LHC’aren, 2 minuter diving på Ericsson).

Fast jag vet inte vad jag tycker om den riktigt.
LHCaren trycker ju till honom och sen känns det som att Ericsson väljer att ramla “bekvämt” när han inser att han kommer ramla och därför känns det som han söker den utvisningen. Baserat på den reprisen så ser det ut som att han ställer sig direkt utan gnäll.

Med tanke på Laines första DN-böter för filmning så tycker jag nog att denna ska resultera i det också. Sen om ribban ska ligga där kan ju diskuteras. :slight_smile:

aftonbladet.se/sportbladet/a … 3932408.ab

Jahaja, matchavgörande diving… det hjälper föga i efterhand att straffa idioter. Om man vill stävja detta så tycker jag att det är rimligt att man i efterhand kan utdela straff för folk som filmar, men DÅ SKALL DET FAAAAAN VARA KÄNNBARA STRAFF. 10 matchers avstängning som minimum.

Är man ute efter rättvisa i matcherna, se då till att det finns ett situationsrum som kan se över händelsen direkt, alternativt om domaren missar det totalt, gå in senare i matchen och döma bort mål som kommit under ett numerärt överläge pga filmningen.

sånt här skit som man läser om i aftonsopan gör en bara mer fucking jävla förbannad.

Jag avskyr Anton Rödin efter alla som han filmat och kommit undan med det pga kelgris bland tyckare/experter.

Nu åkte han äntligen dit. Långt för sent. Denna film är dock underbar och visar på det kräk han är:
https://twitter.com/cluben76/status/1610599861862236161?s=46&t=KPXsTTD50pgSSFIc2_EV-Q