Nja, att han skulle vara mycket bättre i DIF kan jag inte hålla med om. Kollar också på matchen och tycker att ser exakt lika loj och seg ut som tidigare. Visst, han får ett bra läge men samtidigt hade han målchanser i HV med.
Han kommer garanterat bli bättre (svårt att bli sämre) och kommer göra ett par mål säkert men tror inte DIF är nöjda med värvningen direkt.
Från DIFs forum:
” Stoa känns som en riktig flopp redan. Tacklas aldrig, glider på rören och nåt djuriskt ovän med pucken.”
Örebro bryter med Ho-Sang (0+1) efter 5 matcher. Anledningen: Fystesterna visar att det helt enkelt inte funkar, och de har inte tid att få honom i form.
Det tog HV 11 matcher att bryta med Stoa (0+0).
Samtidigt konstaterar Sanny Lindström i en ny krönika att Stoa inte direkt verkar göra Djurgården bättre…
Det är skillnad på lag och lag, och sportchef och sportchef.
Sen är det sjukt med just Ho-sang, han gick i samma draft som Mcdavid och det var scouter som tom tyckte att Ho-sang hade mer talang än Mcdavid som ung. En spelare med potential att bli en stjärna i NHL men som pissat bort sina chanser pga dålig attityd och arbetsmoral.
Sjukt att se, platsar inte ens i Örebro nu alltså
Ang. Stoa så läste jag livekommentarerna på AB igår, och då dök det upp en del frågor ang. Stoa. AB:s utsände tyckte att Stoa varit betydligt bättre i DIF än i HV. Han har ju dock inte “levererat” något ännu.
Det är min känsla också. Såg lite mer efter min något bristfälliga “femminutersanalys” av Stoa. Och ja, tycker fortsatt Djurgården använder honom helt rätt. Sen handlar det ju om grader i helvetet. Stoa må vara mer involverad i spelet, men han är ju fortfarande inte bra. Nu är han verkligen en brunkare som står och stångas framför mål, vilket gissningsvis inte var HV:s tanke eftersom han skulle ersätta Lias.
Tycker en av hv nackdelar är att rollbetona spelare. Känns som alla i laget ska vara halvbra på allt om ni fattar hur jag menar. Tror därför vi haft problem med spelskickliga spelare i hv att lyckas under Hult ledning för de ska även brunkra i sarger etc etc. Samma som våran backsida som var väldigt defensiva sarg ut spelare, helt plötsligt ska de spela spelskickligt som de inte bemästrar. Tror de är en anledning att Forsberg är så dålig 5 mot 5 som han är. Han ska även göra allt det som sundh tex var bra på. Sen ska och måste han bli bättre i 5 mot 5 men tycker man använder han lite fel stundtals 5vs5.
Samma var nog Stoa, han är inte den speldirigent som lias är. Stoa är lite mer brunkrare framför mål och där är han säkert bra om hans fysiska status kommer upp. Han ska inte driva upp puck som hv tvingade han till. Tror säkert Stoa hade gjort nytta om han hade kommit in inför säsongen och träna upp sig och användas korrekt. Nu blev allt fel från fysisk status till fel roll.
Risken är lika stor att bli skadad på en träning med Hv71 som en träning med Tre Kronor. Förmodligen än mindre risk då det lär vara större kamp under våra träningar.
Vore bättre att bara ligga på soffan mellan matcherna för att inte riskera skada? Dummaste jag hört sedan mamma läste bibeln till mig som barn
Givetvis är risken större att dra på sig skador vid en landslagssamling än lagträning. Fröberg löper således större risker. HV känner sina spelare, kan individanpassa träningarna och dosera ut i mängd efter hur kropparna mår. I Tre Kronor fungerar det på ett helt annat sätt, då man i och med att man tackat ja förväntas kunna deltaga fullt ut. Dessutom känner man inte de spelarna på samma sätt på isen och av den anledningen kan skador uppstå eftersom man inte känner till sina medspelares rörelsemönster osv. Inte allt för sällan det krockas på träningar, som sedan leder till diverse olyckliga skador.
Sedan är det utöver träningar slitsamt att vara iväg rent mentalt med, resor, stress och ett komprimerat schema.
På detta ska det spelas täta matcher i högre tempo än man är van vid och mot motståndare som är vana vid såväl annan rink, som spelstilar och regeltolkningar.
Klart att Fröberg kan stärkas på ett plan av detta, men det kommer också slita på honom i längden, eftersom han om han inte hade varit på landslagsuppdrag, hade kunnat köra träning både på is och i gym, förebyggt skador och däremellan vilat kroppen.