Tråden om: Forna HV71-spelare och ledare!

Kolan slutar… borde gå till HC Dalen… imho…

expressen.se/sport/hockey/s … er-hockey/

HJÄLTE!!!

Hockeyspelaren Mattias Karlsson gjorde väl karriärens största misstag när han bröt med HV och gick till KHL. Hade han valt att vara kvar hade han nog kunna ha en rätt lång karriär i HV-tröjan. Men istället fick han avsluta i Karlskrona och ett allsvenskt Leksand (som visserligen gick upp). Som han själv säger, för att ingen tyckte han var värd den dyra lönen när han ville hem från Ryssland.

Min uppfattning om Kolan är att han alltid gjort det som är bäst för familjen, som att till exempel gå till KHL för att trygga framtiden ekonomiskt. Det blir allt tydligare när jag läser intervjun med honom. Och det, det ska han ha all respekt för!

Alltid gillat Kolan och det blev ju inte sämre av det odödliga citatet. Underbart!!

mycket HV i nyheterna nu… ett tecken…

Brännan kanske får göra säsongsdebut i NHL för det just nu sämsta laget i ligan (ytterligare en beröringspunkt till HV)

Anton Karlsson i Expressen om det avbrutna kontraktet.
“Ibland funkar det inte och då får man byta miljö för att få det att lossna.”
Vilken sanslöst dålig karaktär han har.

[url]https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/det-funkade-inte-for-nagon-av-oss/[/url]

Stoa går in som center mellan Dicken och Rhett

Ja, levererar han inte poäng mellan de två så kommer han aldrig göra det. Till och med jag skulle kunna snubbla in något mål /assist med de två vid min sida.

jag ser fram emot att läsa hur stoa sänker även den kedjan till bäbis-stadiet.

ursäkta men är inte Dicken redan lite som een bäbis? Kanske ner till en spädbäbis kanske?

Jag har motstått kräkreflexen och gått in och läst lite på DIF’s forum… kopplat till stoa:

Det börjar lite trevande, med något lite gullig förväntan:

Framförallt gillar jag kraftorden “något” på slutet av den meningen… :laughing:

Här har jag ingen aning om vad som skett, eller om detta är ett positivt eller negativt omdöme… dock, punkterna efter uttalandet får mig att tro att det inte är positivt utan att verkligheten börjar infinna sig…

Aah, mmmm, nu mår man. Ingen kan missa hur blixte-snabb stoa är :laughing:

“ALLA hatar verkligen oss…”

FIFY!!!

Såg inte Ryan Stoas magiska debut i Djurgården. Men detta kan jag läsa mig till genom statistiken och twitter.

Spelade 19:32. Sköt noll skott. Slutade på minus 1.

Från Twitter:
Marie Hallman
Ryan Stoa försöker klacka med sig pucken men får inte med sig den, blir stället Richard Gynge som kan lägga en passning över till andra kanten där Emil Pettersson kan avsluta med sitt 21:a mål för säsongen.

Hockeynews
Bobby Nardella nyper till och Ryan Stoa skymmer Erik Källgren. Den här gången tog det elva sekunder.

Och nu såg jag Stoas klack på highlightsen. Extremt glad över att Stoa inte käkar närmare 20 minuter i istid i HV.

Tycker Stoa är ett mysterium dock, hur kan man hänga 40 poäng och typ 18 mål och sen ett halvår senare vara helt oduglig ? Måste ju hinkat 4 sexpack om dagen där i Florida ?

Att dif tog Stoa är fan helt sjukt, har de sett en match med honom i år?

Att Stoa kom hit otränad var ingen större chock, det visste klubbledningen om när de värvade honom. Att han sen blev sjuk i covid nästan direkt gjorde inte saken bättre. Men jag förmodar att han gjorde sitt bästa och har inte hört honom säga ett ont ord om sin tid här. För mig är han ett avslutat kapitel och ser ingen poäng i att fortsätta ösa galla över honom. Så länge han inte spräcker sin målnolla mot HV.

vi öser ingen galla.

Vi gör oss roliga.

Det är en stor skillnad. Kommer man hit så är man fan ansvarig för att vara hyffsat professionell. Det innebär att komma hit hyffsat tränad, med en inte alltför usel form eller för stor differens från hur man tidigare presterat. Nu har “team stoa”, (dvs agent + stoa) gjort en utsaga som man får anta inte stämde med vad som landade i truppen. Dessutom var stoa tafflig likt en hockeybockey-lirare vid varenda puckkontakt. Det är inte ok att vara så kass.

Detta är en underhållningsbransch, för sina framträdande får man om man lyckas en ordentlig lön. Dessutom får man privilegiet att leva på något man tycker är skitskoj, dvs sport. Det är få förunnat. Med detta kommer, likt alla som är i underhållningsbranschen, en värdering av de som i stort betalar lönerna: fansen/vi/jag/du/journalister/media/etc.

Gör man då en usel insats, ja då får man leva med att folk gör sig roliga. Här finns en gränsdragning. Killen är säkert trevlig och snäll, och det är mestadels prestationen vi förlöjligar, med det specialfall att det är något bedrägligt beteende över hur pass långt ifrån det man kan förvänta sig som stoa presterade. Dvs någonstans har man sålt grisen i säcken på ett kanske inte helt transparent sätt. Nu närmar man sig den mark där man skulle kunna anklaga team stoa för något som liknar bedrägligt beteende. Detta kan man oxå göra sig rolig över.

Killen har dessutom all möjlighet i världen att dra det längsta strået och sätta skrattet i halsen på oss. Detta genom att bli en framgångsrik spelare i dif. Då är det vi här som blir förlöjligade. Det hör oxå till spelet.

Så stoa är just nu inget offer. Dock blir han bedömd som den flopp han just nu visar sig vara.

expressen.se/sport/hockey/s … ngsrummet/

Intressant intervju med Karhalahti. Skulle vara intressant att se honom som backcoach i HV

Strul med Tre Kronors KHL-spelare – då tvingas förre HV-stjärnan tacka nej

Mattias Tedenby är en av de KHL-stjärnor som tvingas tacka nej till Tre Kronor.
Reseproblem stoppar fyra av landslagsspelarna.

Tunga återbud kommer nu för Tre Kronor inför Beijer Hockey Games.
Lars Johansson, Linus Johansson, Malte Strömwall och Mattias Tedenby tvingas tacka nej.

KHL-kvarteten har “reseproblem” enligt landslagsledningen och ersätts av Daniel Viksten i Färjestad, samt Anton Bengtsson och Christoffer Rifalk från Rögle.

Mattias Tedenby har spelat åtta SHL-säsonger med HV71, men spelar nu i ryska Vityaz Podolsk.

Källa: Jp/Jnytt
Lukas Sahlin
lukas.sahlin@mittmedia.se

Wow! Anton Bengtsson i landslaget, alltså. Den såg jag inte komma.

Strandberg hade garanterat varit med om han inte skadats på träning. Kul att det går bra för våra grabbar

Kollar lite Dif Malmö. Av det lilla jag sett så verkar Stoa vara 100 ggr bättre än vad han var i HV. Och det beror nog helt enkelt på att Dif använder honom på rätt sätt. Framför mål.

Det visar ju om inte annat att Hult hade noll koll när han värvade Stoa. Han letade en ersättare till Lias. En spelfördelare. Stoa är typ Lias motsats.