Tråden om: Forna HV71-spelare och ledare!

och med facit i hand gjorde han rätt.

Har vi tur gör han en Önerud och återkommer. Dock peakade ju aldrig Önerud i SHL i något annat lag… så det var väl naturligt att komma hem till ett bättre lag… något som vi inte är just nu… pga hult med flera.

Men, jag ser det som otroligt att han någonsin kommer spela i HV igen. Kanske till och med är så att han själv har en salt smak i munnen runt HV pga farsgubben och hur han behandlats…

Tror det blir svårt att få hit Bengtsson och Fast efter detta. Men vad fan kan HV göra? Låta ledningen som kört dem ner i HA sitta kvar? I så fall kan man ju anställa Victor Hedmans farsa och hålla tummarna.

Tror faktiskt inte att det är så superfrostigt mellan HV och Agne. Han var på plats i HG och tittade på matchen mot Västerås. Tror inte heller detta skulle påverka Antons eller Fasts eventuella återkomst till HV eller inte. Det är nog snarare så att andra faktorer avgör. Såklart främst i vilken serie HV befinner sig men också om föreningen, som i ärlighetens namn varit på dekis rent sportsligt under några år, har lyckats klara av stålbadet och stakat ut rätt riktning.

Anton bytte lag, har utvecklats positivt och fått större förtroende, trivs enligt säkra källor mycket bra i Ängelholm, håller på att rota sig med sambo och barn. Så länge inget förändras så har han nog ingen anledning att byta oavsett vad hans eller Agnes känslor är för HV.

jag inser att jag har en kunskapslucka här: Hur kopplar detta till Jesper Fast?

Anton och Jesper är kusiner.

Det visste jag ju, men jag ställer mig frågande till att Jesper skulle bry sig om vad Agne pysslar med… såvida de inte är jäääävligt familjära…

Två nyförvärv som aldrig blev av…

Marcus Hardegård Örebro 11 matcher 0+4
Daniel Muzito-Bagenda IKO 13 matcher 0+1

Knappast någon “braksuccé”

aldrig någonsin har det varit mer lämpligt än nu, att referera till vår sportchef :smiley:

Du glömmer att väga in den så viktiga karaktären.

Hardegård har väll ändå gjort det bra? 4p på 11 matcher. Han snittade 0.5 i HA. I SHL har han dessutom en mindre roll. Svårt att hitta en Åkerman direkt från HA nuförtiden. Jag tycker nog att Örebro gjort ett klipp där till en förmodligen låg SHL lön.

IKO snubben däremot… jag tror han hade haft det svårt i HA. Vet inte riktigt vad Hult såg där. Kommer ihåg han även blev ordentligt sågad på forumet av flertalet skribenter, med all rätt.

Det känns överlag svårt att göra fynd från andra SHL lag när man letar i lägre kedjor. Är väll bara de som plockats från HV till andra klubbar som lyckats :slight_smile: Bengtsson, Brännström etc.

Joel Persson i Lakers är ett bra exempel på att det går att hitta klasspelare i lägre divisioner också, t.o.m under HA. Direkt från hockeyettan till SHL, tvåa i backarnas poängliga (efter Pilut) och på plats 21 totalt i poängligan.

Jo visst går det att hitta bra spelare i divisionerna under. Finns tonvis med exempel, men vad jag ville ha sagt är att det tar några omgångar innan de kommit in i de högre tempot och blir riktigt bra. Hardegård har ändå gjort det väldigt bra efter förväntningarna.

Fy fan! Hoppas Kyle repar sig. Vidrigt på alla sätt.

expressen.se/sport/hockey/n … -mitt-liv/

Hela den storyn är så sjukt vidrig. När Q fick reda på vad som hade hänt blev han väldigt upprörd, rimlig reaktion, men när han sansat sig konstaterade han att det inte vore bra att sabba sammanhållningen som fanns i gruppen. Så oerhört ryggradslöst. Folk visste, ingen sa något.

Hoppas Kyle får upprättelse.

Jo fy fan, visst ska man göra allt för att vinna. Men det finns också gränser för det.

Tycker så jävla synd om Kyle, han var jättelovande och draftades första runda. Man undrar på vilket sätt detta förstörde hans karriär. Man blir så jävla förbannad.

Jag har svårt för hela den här nya ”Woke” rörelsen. Men den största fördelen med den är att folk vågar komma ut och berätta om sådant här och slipper bära skiten inom sig.

Så jävla hemskt. :cry: Modigt och starkt att gå ut med det. Hoppas han kan läka, i den mån det är möjligt.

Stay strong, Kyle! <3

Vem är guldbacken som funderar på att flytta till Europa? Borgman? expressen.se/sport/hockey/s … att-signa/

Eftersom det är han på bilden så lär det ju vara det.

Han spelade bara en handfull matcher för HV men det vore säkert uppskattat om vi skickade något till Kyle för att visa vår support.

Är Hawksfan sedan barnsben men detta gör en både förbannad och ledsen.

Det snackas i Sanny och Svenssons pod om Christoffer Berglund som tydligen är på väg till Björklöven. Han har inte rosat marknaden i Brynäs, sitter på 130-150 lök i lön och är mest utanför truppen.

Borde HV vara intresserade? Givet att Berglund kan hitta glädjen, nog skulle han vara bättre än några av våra svagare defensiva pjäser, typ Ytterell.

Killen har ändå tagit SM-guld med oss…