Tråden om: Forna HV71-spelare och ledare!

Nej tack till Christoffer Berglund! Han hade sin prime 2016-17. Platsar han inte i ett bottenlag i SHL, då platsar han inte i ett topplag i HA. Vad vi behöver är en stor, stark back.

Kristoffer är Umeå-son, han kommer hamna i löven

Som Zico skriver, nej tack.

Oscar Sundh lägger skridskorna på hyllan till följd av den senaste hjärnskakningen han åkte på i Oskarshamns-tröjan

En sann HV-hjälte som borde hyllas vid något tillfälle, personligen är det nästan så att man vill ha hans nummer pensionerat (kommer inte ske) pga allt han gjort för HV71, hur älskad han var av fansen osv, han kom utifrån men fick ett HV-hjärta och trots att han behandlades illa vid uppbrottet 12/13 ville han inget hellre att komma tillbaka till föreningen några år senare.

Tack för allt Oscar, krya på dig nu!!

Skit å helvete vad tråkigt att Oscar skulle sluta sin karriär på detta sätt :cry:

Jag undrar om någon någonsin kommer vara så älskad av fansen som Oscar är? En helt underbar individ och källa till glädje. Some en hel drös med kattungar.

Trots att han aldrig var någon fixstjärna eller toppspelare i HV var han ändå alltid bland de högst värderade spelarna i alla trupper han deltog i. Detta är anmärkningsvärt. Jag hoppas Oscar kan hitta tillbaka till föreningen i någon form, inte minst för att han är en sån jävla bra förebild för nuvarande och kommande generations hockeyspelare.

Vilken Oscar nedan är er favorit? Rent utseendemässigt: 2011! Den glada Oscar, precis så som jag alltid kommer minnas honom som hockeyspelare.

Oscar Sundh är och förblir en av mina favoritspelare i HV genom alla tider. Kommer aldrig glömma när han stod på Hovets is efter guldet 2010 och grät glädjetårar. Sa nåt i stil med: ”Trodde aldrig HV skulle vilja ha mig”.

Så ödmjuk, så tacksam för att få vara en del av världens finaste lag.

Och jag är tacksam för att Sundh ville komma hit.

Tack för allt Oscar! En levande legend.

Önskar dig och familjen all lycka.

Diabolics: 11 eller 12. Lutar åt 12 då han ser mer busig ut.

Fehervary retade tydligen upp Crosby i natt.
Crybaby Crosby klarar sig antagligen utan åtgärd men tvärtom så hade det nog blivit avstängning!

youtube.com/watch?v=c4aT5VkyvZk

Sorry glömde länken. Vet inte varför jag inte kunde redigera inlägget…

Sundh är en av de stora profilerna i klubben. Kollar man de tio spelarna som spelat fler matcher än honom så är det idel ädel HV-adel. En bra spelare, men en otrolig människa med större klubbhjärta än de flesta.

HVs största misstag i modern tid var när han fick gå 2020, och var säkert en bidragande orsak till fiaskosäsongen 20/21.

Intervjun vid guldet 2010 ger mig fortfarande tårar.

youtube.com/watch?v=8cpwQV2i8jY&t=105s

En HV hjälte och ikon för alltid! Fantastisk spelare med en ännu mer fantastisk personlighet. Ett personligt minne är att jag skickade ett meddelande till Oscar när det stod klart att han tvingades lämna. Jag hade så klart inte förväntat mig ett svar men ett år senare svarar han och börjar med att be om ursäkt för att meddelandet hade hamnat i skräpkorgen. Oscar är 100% klass! Jag blev oerhört glad av att Lindbom öppnade för en roll i föreningen för Oscar. Tack för allt Oscar, se nu till att bli helt frisk och kom sen tillbaka till klubben i ditt hjärta, oavsett vad du gör önskar jag dig ett stort lycka till. #13 kommer alltid (iaf av mig) bli ihågkommen som ett av de största HV hjärtan i klubben genom tiderna!

Håller med om allt du skriver!
Tröjan i taket!

Upp med tröjan i taket! Skiter fullständigt i vad han gjort i Tre Kronor. Finns väl några såna konstiga krav för att få upp tröjan. Det han gjort för HV är det som betyder något, och det är ovärderligt.

Detta gäller enligt HV71:s hemsida för att få tröjan i taket:
hv71.se/pensionerade-trojnummer

FÖLJANDE KRITERIER SKALL UPPFYLLAS
För att en spelare i HV71 skall hyllas med en upphängd tröja i taket med spelarens namn och nummer skall följande kriterier uppfyllas:

”Spelaren skall ha spelat i HV71’s ungdomslag och antal elit- och slutspelsmatcher i A-laget, att spelaren erhållit föreningens spelarmärke i guld (400 matcher). Därutöver skall något av nedanstående kriterier uppfyllas.

1. Spelat internationella matcher med Tre Kronor och har vunnit ett internationellt mästerskap som VM eller OS. Alternativt har deltagit i så många matcher och mästerskap i Tre Kronor att spelaren erhållit antal poäng för ”Stora Grabbars” märke.

2. Spelare som har spelat mer än 700 elit- och slutspelsmatcher i A-laget och vunnit SM med klubben.

Om spelare kvalificerat sig enligt punkt 1 eller 2, medför detta inte automatiskt att tröjan skall upphängas i taket, utan skall i varje enskilt fall beslutas av HV71’s styrelse.”

Över 400 matcher har Sundh gjort, men övriga kriterier uppfyller han inte.
Jag tror att han kommer hamna på Wall of heroes.

Han har väl inte lirat ungdomshockey i HV?

Kraven är lite konstiga kan jag hålla med om. Personligen skiter jag fullständigt i vilka HV spelare som vunnit med Tre kronor. Punkt nummer två tycker jag är fullt rimlig att ha som ett minimikrav, det visar på att någon varit lojal mot klubben och varit med och vunnit. Om en spelare inte spelat juniorhockey i HV gör mig inte så mycket om denne sedan ändå spelat så stora delar av sin seniorkarriär i HV och sedan avslutar den här.

Att få sin tröja hissad i taket och därmed pensionera ett nummer är det finaste och största erkännandet en spelare kan få av klubben. Det är en helig ritual till för “gudarna”. Det får aldrig urvattnas eller gå inflation i tröjor i taket. Personligen tycker jag att HV nästan har varit lite för generösa. Jag var väldigt tveksam till att Pettan skulle få sin tröja hissad, även om jag mjuknade och blev blödig under hans tal vid ceremonin. I mitt tycke skulle det därför vara helt fel att hissa Oscars tröja (även om regelverket hade tillåtit det), trots hans uppoffringar för klubben. Han är verkligen en fantastisk människa och han ska uppmärksammas i HVs historia för han sticker ut mer än de flesta. Otroligt kul också om det går att hitta en plats i föreningen åt honom när han tillfrisknat. Wall of Heroes är en perfekt plats för att ära någon som Oscar för sina insatser för klubben och han ska ha sitt namn där.

Petersson lämnar Lokomitiv, - Ja tack säger jag :smiley:

hclokomotiv.ru/article.asp? … motiv-7920

Tippar på att han landar i annat KHL-lag ändå.

Varför händer de värsta grejerna de bästa personerna? femina.se/intervju/matilda- … ma/7580852

Önskar allt gott i världen till denna man. Jag är inte religiös men om det finns högre makter så önskar jag att de är med Oscar och hans familj.

Borgman till Frölunda på långtidskontrakt. Fy fan…

Fyfan vad vidrigt.