Usch… svårt läge. Man kan ju hoppas nånstans att KHL imploderar totalt nu eller att ryska lag utesluts.
Otroligt synd om ryska fans och inblandade länders befolkningen dock… Fy fan, man lider verkligen med dom.
Tycker personligen inte det är så svårt om vi menar allvar med att stoppa nutidens Hitler, Putin.
Avbryt alla idrottsaktiviteter med Ryssland och Belarus direkt. Släng ut alla lag och individuella idrottare från alla internationella arrangemang med en gång.
Som Sydafrika tidigare fast gånger två. Måste visa att detta inte accepteras och då gäller det att slå till stenhårt.
Vitryssland styrs ju av Putin och jag hoppas man helt tar avstånd från KHL!
Så sjuk människa denna Putin och det borde vara prispengar på honom. Kanske är passande här men att en sådan människa får härska på 2000 talet är makalöst! Men när folk levt under diktatur så vet man kanske inte annat.
Väljer man att vara kvar i KHL så anser jag att man stödjer idioten!
Med tanke på att de som är där kommer vara ekonomiskt oberoende redan nu resten av livet bör tänka efter om vad som är viktigast!
Ta avstånd från krig, döende och familjer i sorg resten av sina liv! Eller tjänar mer pengar till sitt egna lyxliv! Jag vet vad jag hade gjort vart fall! Att se när pappan säger farväl till sin dotter gråtandes va droppen för mig att fälla tårar då man själv har barn och hade aldrig klarat det!
Anton Bengtsson skriver på för Rövle till 2025 och kommenterar med att ”det är här jag ska spela” om det är spel i Europa som gäller. Så att han skulle välja HV i framtiden känns väldigt avlägset.
Eller så trivs han bara sjukt bra i en organisation på uppgång där han lyckats blomma ut och familjen trivs i en stad vid havet där vintern är kortare?
Nu börjar KHL-svenskarna bryta sina kontrakt. En tidsfråga innan Petersson, Tedenby och Almquist gör det?
Hockeyn är min lilla bubbla just nu, med tanke på all skit som händer, och vill gärna inte blanda in politik. Men här tycker jag det borde vara en nobrainer för våra gamla HV-spelare. Bryt kontrakten, vänd hem. Gör det ni kan för att visa att ni ställer er bakom Ukraina.
Förstår att det handlar om pengar. Men jag vet inte, vad är viktigast när man summerar sin karriär i framtiden? Att man dragit in en massa pengar eller spelat för ett lag som Minsk, mitt under brinnande krig?
Håller med till fullo. Jag tycker tom att det är en självklarhet att inte på något sätt bidra till Putins PR vilket man direkt eller indirekt gör om man spelar i KHL. Blev fullständigt äcklad när jag såg de svenskar i Moskva-lagen som spelade en träningsmatch där det hängde Putin banderoller. I min värld är det att hamna på fel sida av historien. ”Farfar vad gjorde du när Ryssland invaderade Ukraina?” ”Jag var i Ryssland och tjänade pengar lilla gubben. Mitt lag sponsrades av en oligark som stöttade Putins krig”
Det är extra viktigt att gå upp i år annars tror jag risken är stor att vi får se spelare som Peterson och Almquist välja lag som Frölunda eller Växjö nästa säsong.