Tråden om: Forna HV71-spelare och ledare!

Markus Ljungh skriver långtidskontrakt med LHC för att ”det är där han vill vara”!? Gudars skymning! Han är en av de spelare som spolat igenom de senaste åren utan att göra något som helst intryck, där jag måste tänka efter för att ens komma ihåg att han spelat i HV. Nästan som om det bara varit en febrig dröm….

Visst, low profile. Och superkass, 40 poäng (16+24)

Och försvann fullständigt i slutspelet……

Förvänta dig inget när du diskuterar med klöben-supportrar

:confused:
Nej det har du rätt i……

Fantenberg idag mot Ryssarna såg darrig ut och tycker han kanske va en av Sveriges sämsta backar idag.
Har dålig koll på honom sen han svek oss och valde Frölunda(hatar Frölunda) före oss. Han är en Judas i mina ögon om någon.

Säsongen 13-14! Då spelade ju för fan nästan Sir Lance Ward.
Aldrig ogillat Frölunda - tvärtom. Har ju halva släkten där(inkl Diabolics). Alltid känt homogent och fridfullt lugn med Göteborg.

Syrran på Brännö och kul när Sir Slayer träffade deras vänner… s.k artisterna. Mia skäringer, Håkan Hellström osv. Totalt avskärmade från verkligheten, bara för att dom har deg, just nu. Mycket Vidriga Människor.
Barnen fick sina autografer. Brände upp dom senare. Givetvis.

Judas borde istället vara Filip Sandberg. Spelade ur HV71 från SHL. Skrev snabbt på ett kontrakt med TPS och nu tillbaka
i ZAIK, sa nej till kontraktsförslag från HV. Stort dessutom.
HAN är däremot, i min mening Judas.

Anton Bengtsson slickar upp Rögle fansen i brygga med citaten: “Jag tycker att de är topp i ligan, etta i Sverige. Det skapas ett jäkla ljud i den här arenan”.

Det får han äta upp nästa säsong. :wink:

Den intressanta frågan man kan ställa sig är, tycker jag, varför Bengtsson blommar ut i Rögle men inte i HV.

Han peakar ju åldersmässigt. Så han hade säkert varit bra i HV nu också. Skulle jag tro

Vilken före detta HV-spelare har haft det mest känslomässiga återbesöket i kinnarps/HG?

Skulle säga Oscar sundh. Killen ville aldrig spela nån annanstans än Hv. Minns när han spelade i LHC, man såg på honom hur olycklig han var. Vem fan hade inte varit de om man spelade för den fullständigt meningslösa föreningen.

Han sa själv i en intervju för någon vecka sedan att Abbottarna har utvecklat honom och såg att det finns en potential i honom som han inte fick ut i HV.

Det är först denna säsong, den tredje i Rögle, som han även börjat göra lite poäng - och då har de spelat honom i PP i flera säsonger. Defensiven var super redan när han var i HV.

Bortsett Bengtsson så har ju även Strandberg och Brännström fått framträdande roller i andra lag. Svider i ögonen när egna produkter producerar för konkurrenterna.

Jokerit verkar dra sig ur KHL pga kriget.
Undra hur våra Hv71 spelare känner sig därborta när Putin går loss.
Hade ju själv aldrig satt min fot i det landet något mer.

Förhoppningsvis leder detta till att svenska spelare framöver vägrar åka dit och spela ishockey något mer.

Det blir spännande vad avgör? Moral? Elr pengar….

Hög tid för Lindbom att ringa Pilut och Tedenby. Även om det säkert kostar pengar för dem att återkomma så är jag säker på att de killarna funderar på en och annan sak just nu… locka hem dem. Fuck Putler.

Med risk för att låta bitter (och man borde inte jämföra detta med var Putin precis gjort), men med tanke på att vissa redan spelar i Minsk i Belarus så tror jag du redan har svaret på det…