Jag trålar lite på Caps forum och det verkar som Fehervary kommer få ett längre kontrakt.
Det talas också om att Borgström redan signat för ett Europeiskt lag.
Pinsamt…
Har inte premium. Vad sa han som var pinsamt?
Han skrev mer eller mindre att en spelare blir inte dålig över en natt, utan han har sin bild varför han spelade som han spelade.
Sen störde han sig på att Lindbom skickade upp honom på läktaren.
Vet faktiskt inte varför Eric vart så dålig? Såhär i efterhand så har man svårt att bedöma spelare mtp de spelet stille och Tommy körde…
Jag oerhört glad att Martinsson inte längre är vår spelare. Att Lindbom hade stake nog att skicka upp honom på läktaren räddade säsongen.
Nåväl som kungen säger nu vänder vi blad och går vidare.
Martinsson har en extremt loj aura runt sig. Man får faktiskt känslan han inte bryr sig alls när det går emot honom.
En gång är ingen gång. Men tyvärr visade ju Martinsson samma tendenser redan i kvalet 21. Grattis Växjö! Hoppas ni har en två, tre superbackar som Martinsson kan ta rygg på. Annars har ni precis som HV köpt grisen i säcken. För någon ledande spelare kommer han aldrig att bli.
Han skyller på att han kom dit för att vara samma spelare som tidigare men att han kände att ledarstaben inte hade den bilden.
Han säger att han har en klar blid över var det inte fungerade.
Han säger att han spelat många säsonger på hög nivå och ifrågasätter hur man kan bli dålig över en natt.
Han gnäller på att klubbledningen hade sagt att de såg honom som en viktig spelare innan transfer fönstret stängde och några veckor senare placerade honom på läktaren.
Han blandar det förvisso med självkritik, men… Stora spelare stannar vid självkritiken och nöjer sig med det. Små spelare skyller även på omgivningen.
Blir härligt att se Tikka trycka till Martinsson ordentligt i höst!
Han verkar inte heller skämmas över att ha spelat i Traktor. Denna bilden är från 29 april i år, där han inte har några problem över att bära träningskläder därifrån. Själv hade man ju skämts ögonen ur sig…
https://twitter.com/Tuppen2525/status/1652228984619298818?s=20
Rätt anmärkningsvärt ändå.
Jaja, jag fattar att man kan va besviken och tycka det är fel gjort. Tycker ändå inte att man behöver piska upp nån pöbelstämning. Hans jobb är att spela hockey och han valde att stanna i Ryssland istället för att betala 2 miljoner dollar eller vad det nu var och lämnade tillslut och tog med sig en tröja för besväret. Jag har svårt att bli upprörd av det här.
Klen ursäkt kasnke men det enda jag kan konstatera är att det är dåligt omdömme och att det märks att elithockeyspelare inte alltid är de skarpaste knivarna och inte speciellt välutbildade. Vore förvånad om ens hälften av dem läser nyheter. Helt beroende av agenter och PR människor i deras klubbar för att navigera sånt här utan att se ut som idioter.
Vi skall absolut inte piska upp någon pöbel-stämning.
Däremot skall vi lugnt och sansat redogöra för de omständigheter som föreligger. Sedan, tycker jag att man också behöver ta ställning i frågan, utefter etisk och moralisk kompass.
Finns det inget viktigt att tillägga det som hittills kommit fram i fallen kring KHL-lirarna, då skall SHL, lagen och fansen högt och tydligt säga nej tack till dessa individer. För all framtid. I alla situationer.
Adam ska/kommer aldrig spela i HV71 igen. Punkt slut. Nu släpper vi denna trötta diskussion…
Angående Martinsson. Har vi hört den förut? Rätta mig gärna om jag har fel. Men var de inte precis likadant förra sejouren i Sveriges finaste tröja… Nämligen att han skyller på alla andra…
Må han aldrig någonsin ha nåt med Hv att göra i framtiden.
Förstå att lakers ska ha Sylvegård också…
Intensiteten på derby
Tycker allt tyder på att han är en riktig gnäll röv. Kom hit och så sa någon något lite snett sen var han tjurig resten av säsongen, INGET han gjorde på isen tydde på att han var duktig eller att han ens försökte. Hade varit en sak om man såg att han kämpade, tacklades och låg i och slet men ändå inte lyckades, men han varken lyckades eller försökte
Du får gärna släppa diskussionen om du tycker det är så jobbigt. Frivilligt att delta. Andra kanske tycker de förtjänar att pratas om (i tråden för forna HV-spelare, villket Adam är). Varför gatekeepa det liksom?
Nu är Lias i HG och försäsongstränar.
Hoppas att känslan att få spela där vinner över att harva i AHL.
Lias tillbaka och försäsongstränar hos HV.
Utgående kontrakt och han ”får se” vad som händer. Kom tillbaka