Tråden om: Forna HV71-spelare och ledare!

Jesper Fasth missar hela kommande NHL-säsongen pga en nackoperation. Krya på dig, Jeppe.

3 gillningar

vore fint att få hem honom och pilut till nästa säsong!!!

Nu vet jag ingenting om skadan och dess rehab osv. Men det är inte säkert att det är dåligt för Carolina om han får några matcher i SHL framåt vårkanten…

Tråkigt för Fast som är en av mina favvo-lirare från sin relativt korta tid i HV. Lite som WK71 som slog igenom i SHL, men sedan hamnade lite i skymundan, så har de gnetat på. WK71 fick sin break out season, medans Fast kämpat vidare i en för massorna underskattad roll.
Han har ju varit väldigt klar med att han aldrig kommer återvända till Sverige, men visst, en (NHL)karriär-avslutande skada kanske ändrar på prioriteringar?

Någon som vet vad som orsakade skadan?

1 gillning

Han fick en cross-check i nacken sista grundseriematchen enl Hockeysverige.se

1 gillning

Tack, hittade detta på canes sida:

Fast suffered a season-ending neck injury in the Hurricanes’ regular-season finale against the Columbus Blue Jackets and missed the entirety of the Stanley Cup Playoffs.

Fast har tidigare nämnt att han kommer avsluta karriären i NHL

2 gillningar

Fast har sagt att han avslutar i NHL. Visst, så är det.
Men om Carolina tycker det ökar chansen att ta sig tillbaks så blir i alla fall inte jag förvånad om det ändras.

1 gillning

Mer troligt att han får spela matcher i AHL än i SHL i så fall.

Ja det hade varit kul. Men för fan, låt Göteborg tillhöra Västergötland så vi får vinna nån gång. :sweat_smile:

1 gillning

Varför står Bobby Nardella fortfarande utan kontrakt? bra ålder, hyfsat allround, 4:a i backarnas poängliga förra säsongen i shl borde väl vara attraktivt för ett fett kontrakt i alplandet?

1 gillning

Jag gissar på att han försöker maximera sitt värde. Han vet att någon, någonstans kommer bli desperat nog att hinka deg åt hans håll. Han är en legoknekt som levererar. Då kan man ha det lugnet.

2 gillningar

Ja vänta bara tills serierna runt om i Europa drar igång. När nyförvärv, eller tilltänkta toppspelare skadar sig eller inte presterar, alternativt att ett lag börjar säsongen dåligt så vips kommer klubbar försöka slänga pengar på spelare likt Nardella. Vi har gjort det tidigare och kan mycket väl behöva göra det redan i år om t.ex AP20 inte får ordning på kroppen eller en spelare som Alsing går sönder.

3 gillningar

Kollade igenom poängligan de senaste åren i NCAA och när man gör det hittar man kända namn(från svensk hockey i det här fallet :stuck_out_tongue_winking_eye:). Henrik Borgström och Kalle Kossilla är andra namn som legat högt upp i den poängligan.

Precis, han inväntar kaos i Timrå så Kent Norberg blir sportchef igen.

2 gillningar

Sugar-kent.

2 gillningar

Om knappt tre veckor ska jag på en liten golfresa till Irland och spela lite fina linksbanor tillsammans med några andra “gubbar”. En av dessa gubbar är Stephan “Lillis” Lundh. Det skall bli riktigt roligt att få hänga med honom i en vecka. Dessutom skall Håkan Södergren med på samma resa. Vågar man nämna skrattmatchen innan vi ska spela en rond, eller blir det dålig stämning i den bollen :thinking: :joy: :joy: :joy:

16 gillningar

Det är din förbannade plikt att både nämna och fortsätta gnugga in den, hela veckan.

11 gillningar

Fast Lillis är ändå en av oss. Han har gjort mycket för HV. Håkan kan jag nog psyka lite innan vi ska slå ut.
After golfen kan bli rolig :rofl:

4 gillningar

Hör med Lillis om han är sugen på en exklusiv intervju av oss här på forumet. Det vore kanon. Lillis är en hjälte.

5 gillningar