Pär mårts pratar om att man inte använder de äldre mer än vad man gör. Kanske skulle slå en pling till Mårts. Han snackar även om att HV71 är hans moderklubb. Slå till för fasen…
Sportchefernas Dan Eliasson
Jätteläge för oss nu att bli av med Tikka, norberg ansåg ju honom vara så bra att han både köpte ut honom från illves och gav honom ett jättekontrakt på flera år.
Enda rimliga slutsatsen är att norberg tycker tikka är en kanonspelare som han borde vilja ha in.
Jag tror personligen att timrå kommer att sjunka som en sten. och det är inte pga nubben utan mer att jag tror att man får svårt att träffa så pass rätt att man kan ersätta kapanen och hållanders produktion samt ev Dahlen. Lägg därtill att målvakterna överpresterade mot vad många trodde på förhand.
Ok, då blev det ingen Svamp till nästa sässe då…stannar i Tjeckien vad det verkar…
Samma klubb som Radan ryktas till
Kommer bli ett radarpar. Hade gärna haft dem tillsammans i en tredje i Håve
Kommer bli ett radanpar
Strandell på G till Leksand.
Bara att hålla tummarna för Strandell. Bättre det går bra där än i cluben. Helst inga gwg mot HV71 bara👍
Ännu ett tecken på att de måste nedprioritera ekonomin. Har egentligen inte visat något stabilt spel i SHL. Spelar i bottenlag.
Kan dem inte ta Nyberg med av bara farten?
Daniel Norbe hyllades i matchen mellan Djurgården och SSK. Tycker att man borde slå till ändå. Tolka som ni vill.
Ska vi bli bättre ska vi inte värva från HA
Nopp. Stopp stopp
Antar att du är ironisk nu, Norbe är nog det sista jag vill se i HV, finns ju ingen back i vår uppställning som han skulle peta.
Norbe tappade klubban och la eoner av tid på att plocka upp den istället för att ta position och försvara målet — och det ledde till att Djurgården till slut vann.
Samma klubb som Åkerman kom ifrån inför 22/23. Väljer att se det som att cirkeln är sluten.
Norbe var ju inte särskilt bra (diplomatiskt uttryckt) i HV, varken i SHL eller HA. Att han haft ett par ok säsonger i HA säger inte så mycket, HV måste plocka från en högre hylla än så. Man har dessutom redan värvat en back från HA till kommande säsong. Dessutom måste hemvändar-spåret bli betydligt mindre trafikerat, om man vill komma vidare, uppåt. Alldeles för många misslyckade återkomster de senaste åren. Norbe har själv redan varit en av dessa.
Hemvändare Norbe, nja, han hade gjort en säsong i J20. Räknas väl inte som hemvändare efter det