Jag ser ingen cirkus öht. Sen ser jag numera HV som en förening med koll och som vet vad den vill.
Engsund ger f ö en en rätt förstående och mild intervju i JP idag. Han säger bl a så här:
Är du besviken på HV71?
– Nej, det är jag inte. Jag fattar hur det fungerar, liksom. De vill sätta en ny prägel på laget och då passar jag inte in där och då får man flytta på sig. Så är det i hockeyn ibland.
Kan du kommentera hur uppgörelsen mellan dig, HV71 och Luleå såg ut?
– Vi är överens. Alla parter är nöjda på ett eller annat sätt, tror jag. Vi var överens om att bryta avtalet, det är väl det jag kan säga om det.
Jag säger som Tojjen (ni vet den vithåriga prästen) sa under kvalet…Det kommer att bli bra…det kommer att bli bra.
Det är vad du ser. Vad du och jag ser är egentligen rätt ointressant. Det intressanta nu är att det ligger ännu en negativ rubrik om HV på en av Sveriges största sajter, och hur HV ska agera på det.
Fast vad kan HV71 egentligen säga om saken nu utan att det blir fortsatt pajkastning? Det finns ingen anledning att göra denna affär större än vad den är, hv ville ha bort honom och försökte det , kanske utan att prata med engsund först, sedan ändrade man sig när man insåg att vi behöver en fysisk back i slutet. Om kommunikationen med oscar varit bristfällig tycks stämma och det är beklagligt men det är över nu och han tycks inte hysa något större agg.
Släpp det och gå vidare, det har många spelare och ledare och även ledningar gått göra i hockevärlden.
Vinner inget på en pajkastning vilket jag är väldigt säker på att Engsund också vill undvika. Han vill gå vidare och ha roligt igen. Nu är det ett avslutat kapitel, så jävla trött på media som ska förstora upp allting..
Pratar inte ledare med spelare i hv71 eller vad är det frågan om? Visst Engsund spelade inte speciellt bra men ändå ruttet sätt att behandla sina anställda att slänga dem framför bussen inför supportrar sådär.
Tycker han förklarar det bra själv, att det var mycket lättare efter 15 februari då allt sån snack var lagt åt sidan, och att det gjorde att han också kunde spela bättre.
Exakt så. Om du funderar på att jag göra sig av med EN av dina 25 anställda så tar man sig givetvis tiden att prata med vederbörande. Det är common hyfs.
Misstag sker, i en organisation som HV som har varit i permanent “omorganisation” i några år nu så faller saker mellan stolarna. Man ska ha respekt för Oscars känslor men det betyder samtidigt inte att han återskildrar händelserna korrekt men då HV inte kommer att uttala sig i detta så är det meningslöst att fortsätta pajkastningen. Man får tycka vad man vill om det som hänt men det bästa är att bara gå vidare.
Kan ju även vara Luleå som var heta på gröten och tog kontakten lite tidigare än vad HV och Luleå diskuterat. Finns många möjliga misstag som kan ha gjorts.
Som flera redan har varit inne på känns det som att detta har mycket att göra med turbulensen som har varit i klubben. Nya personer har kommit in som har fått ärva lite av en bajsmacka från sina föregångare. Allt annat än optimalt, men det känns som att Oscar har kommit i kläm i allt detta. Tror inte att detta handlar om något ruttet, systematiskt, problem som är djupt rotat i vår organisation.
Han är inte tillräckligt bra för att vara i de 2 första kedjorna i SHL och han passar inte som 3-4 spelare i SHL. Han vet sin plays och nivå, han villnog hällre vara lagets stjärna i allsvenskan än o spela 4-5 m i SHL i en tråkig brunkarkedja