Det får stå för dig. För nu rusar mediatåget vidare och vi ser ut som byfånarna som aldrig sett dylikt tåg innan, stående där med båda hakan och byxorna nere.
Det vore passande om vi “gjorde slut” med gammal skit och stakade ut en mer hedervärd väg framåt. Brösta detta, visa på vilka värden vi framgent kommer att stå för, SEN kan vi stänga detta.
Oavsett vad som är rätt eller fel. Det stinker alltid kring HV numera.
Håller med Diabolics. Vore bra med nåt form av svar från föreningen. Om det stämmer, ja, då vill man ju veta hur tusan det kunde bli så här och vad för åtgärder som tas framöver så det inte händer igen.
Om det inte stämmer, ja, då kan det ju vara bra att föreningen står upp för sig själva.
Absolut. Men det agnas tillräckligt bra från engsunds håll för att det ska skapas ny rubriker. Säger absolut inte att han har fel. Om han nu har fått som han vill med flytten till Nordpolen så är väl allt lugnt? Det är ju ingen som tvingar honom att spela där antar jag? Eller?
Kontentan av detta är dock inte att Engsund blivit tvingad till en klubb han inte vill som du implicit gör gällande. Han är säkert jätteglad i sig, men det är inte diskussiongrunden.
Du går inte bakom ryggen på en kollega, anställd eller medarbetare på det viset och sen ska förvänta dig att det ska fungera eller att personen ska ha förtroende för dig. Det är problemet. Och stämmer problemet är inte Engsund boven.
Ifall Oscars version är helt korrekt och jag tror egentligen inte något annat just nu så måste klubben bekräfta eller ge sin version. Den enda lilla misstanke jag har är att det kan också vara så att Oscar haft lite kontakt med sina gamla polare i Luleå och nämnt att han inte trivs i HV och inget funkar i klubben och det påverkar hans spel och mående. Därefter har kanske någon viskat i Fröbergs öra och så är bollen i rullning?
Det är faktiskt både skrattretande och lite pinsamt att läsa kommentarerna nu om Engsund-gate.
Hela hösten och vintern har väldigt, väldigt många på detta forum ondgjort sig på Engsund och mer eller mindre krävt att HV på ett eller annat sätt gör sig av med honom.
Nu har man gjort just det, köpt ut honom och gjort en trepartslösning med Engsund, Luleå och HV71. En uppgörelse som enligt Liljander är bra för alla parter.
När då Engsund går ut och rentvår sig i pressen, tar alla hans parti och de som på forumet dissat Engsund, utser nu HV71 som den fula ankungen som skall ställas till svars och nästan be om ursäkt.
Jag anser att HV gjort vad som är nödvändigt för att på sikt bli bättre. Och Engsund har inte gått lottlös ur det här. Det är tre parter som är nöjda med uppgörelsen.
Då borde såväl Engsund som Luleå och HV71 hålla tyst. Men Engsund, som troligen inte är helt utan skuld ändå, måste “förklara sig”.
Jag tycker det finns noll anledning för HV att ge ytterligare kommentsrer, för det kan man inte göra utan att det blir PAJKASTNING åt olika håll.
Det händer i näringslivet hela tiden, varför skulle en så liten organisation som HV vara annorlunda. Bara att acceptera och gå vidare.
Folk har verkligen för höga förväntningar. Jag jobbar för ett topp 100 företag i världen och detta är småpotatis när det kommer till bristande kommunikation.
Vore kul om Modo värvade Kelleher till nästa säsong. Måste väl redan vara något slags rekord att han varit med och spelat upp lag till SHL tre år i rad. Kan han göra det ett fjärde år?
Nä, jag blandar inte ihop korten. Och det där med oreda, illamående och dåliga rubriker för föreningen är bullshit. Möjligen här på forumet. Ämnet Engsund/Luleå är så uttjatat, så skriverier går de flesta förbi.
Jo, du blandar ihop korten när du inte gör särskillnad på de två sakerna ovan.
Återigen, det är din bedömning. Min bedömning är att föreningen gång på gång hittas med byxorna nere, liggandes i dikesgrenen.
Håller inte med.
Bara för att stora företag har en massa usla människor som inte kan hantera saker på ett bra sätt så är det inte den nivå man skall anpassa sig efter.
Jag lämnade precis ett topp50-företag efter lite mer än 4 år. Många usla personer där. Uselhet frodas. Jag har oxå jobbat för företag i storleken av HV71. Där är det mycket enklare att hålla en bra nivå. Det finns inte en ursäkt att hitta i att jämföra sig med storbolag.
Jag tycker faktiskt att Engsunds-gate lämnar en riktigt besk och bitter eftersmak. HV ger honom ett A, man ser honom som en ledande back och betalar därefter. Att han gör en mer eller mindre usel säsong rättfärdigar ju inte att man går bakom ryggen på honom, och sen när korten ligger på borden och Engsund vill lämna så säger HV nej…Det är illa skött!
Jag är förundrad att Engsund gör ett så bra kval som han gör, bäst när det betyder mest.
Fast vadå. Folk kan väl vilja ha bort Engsund och samtidigt vilja att det sköts på ett snyggt sätt? Man kan som redan påpekat ha en massa tankar i huvudet samtidigt. Och just de två tankarna ser jag inte riktigt gå emot varandra.
Fattar om du och många andra är trötta på Engsund-gate. Och jag håller med dig om att Engsund kan hålla tyst. Han går som du säger inte lottlös ur det här. Men nu har han valt att inte hålla tyst. Han gav, omedvetet eller medvetet, en rätt rejäl känga till föreningen HV.
Och oavsett vad du gör så läser folk detta. Cirkus HV fortsätter. Bilden av HV som en förening utan koll stärks.
Så nån form av krishantering borde vara på sin plats. Det kan röra sig om något så smått som (om det inte stämmer) att man bara säger att HV:s bild inte överensstämmer med Engsunds, att man tycker det är olyckligt om han uppfattat det så och önskar honom lycka till blablabla.
Vi har ju ett rätt färskt exempel på att det kan löna sig att faktiskt säga något. Tänker på Blommans intervju efter Dichow-gate som faktiskt tog död på snacket. Inga uppföljningar från media, allt frid och fröjd.
Så jo, jag tycker (oavsett vad som stämmer eller inte) att HV bör kommentera.