Tråden om: Forna HV71-spelare och ledare!

Inget är bestämt innan kontraktet är skrivet. Inte första eller sista gången ena parten drar sig ur sista stund.

Vill man ha en förklaring från HV så är det väl en utmärkt sak att maila någon i föreningen om alt. ta upp på kommande medlemsmöte. Alla interna angelägenheter kring HV måste inte diskuteras via media.

2 gillningar

Landar inte mycket av Engsund-gate på Chris Abbott? Det här med Luleå tog ju fart redan tidigt i höstas när Abbott var GM. Så det måste ju varit Abbott som gav Luleå tillåtelse att prata med Oscar.

Och ett litet samband till att detta tog fart, står nog att finna i det faktum att Oscar, när Luleå var här första gången, bjöd in några luleåspelare på fika/mat dagen innan match. DET tycker åtminstone jag var anmärkningsvärt.

Sen vill jag minnas att, sedan Liljander tillträtt och han fått frågor om Engsund, hela tiden sagt att “Engsund ska ingenstans, han är viktig för oss”. Typ.

Allt nog, nu har man gjort en uppgörelse, så vi får gör som kungen…vända blad och gå vidare.

17 gillningar

Det låter väldigt sannolikt. Nya chefer med nya idéer. Tyvärr hamnade Oscar i kläm. Beklagligt men nu är det över.

Innan man gör det så skulle jag vilja ha en bekräftelse på att detta är något föreningen anser vara en dålig hantering och att vi skall kunna hantera saker mycket bättre framgent. Detta sätter återigen dumstrut på HV71. Vi har så jävla många strutar nu. Det är fan läge att ta tag i saker och ting. Ge tanten i kiosken rodret om nu inte styrelse och klubbledning ens kan torka sig bakom öronen.

9 gillningar

Oerhört tragiskt OM det gått till på det här sättet. Just OM för oftast har en mynt två sidor utan att misstro Oscar alls. Synd bara att det drabbat honom så till vida pass att det faktiskt påverkade hela hans kvarvarande tid i HV. Därav imponerade hur han tog sig ann kvalet. Det ska han ha.

Som jag skrev i Oscar tråd, att jag ser detta som mer bittert, hade gärna sätt att vi fått det att fungera med Oscar. I rätt omgivning är han en tillgång.

Synd också att det är ju precis den här publiciteten som föreningen inte behöver.

Hoppas jag fick med det vi undrar.

Återkommer när/om jag får svar.

3 gillningar

Inte skitbra skött av föreningen och jag lider med Engsund (som verkar vara en väldigt sympatisk person). Sen var det ju som sagt lite rörigt i HV då också, med byte av sportchef mitt i hela karusellen - som säkert inte gjorde det hela lättare.

Jag tar dock med mig den här meningen: “Han är tacksam över att tränaren Anton Blomqvist fanns där för honom” - eftersom det lyfts en del kritik mot Blommans agerande i det här forumet, så är det ändå skönt att höra.

23 gillningar

Colby Sissons spelar även kommande säsong i Djurgården

Föreningen behöver steppa upp här och kommunicera vad som egentligen är sant. Detta velande och svajande är tecken på en svag organisation. Vi står återigen med byxan nere inför media..

2 gillningar

Oavsett vad som skett, oavsett olika turer, så har man nått en överenskommelse och den borde man från alla parter respektera och hedra. Att fortsätta diskussioner eller att försöka förklara, leder bara till pajkastning vilket inte är till gagn för någon.

Finns ingen anledning att lägga mer krut på denna sorgliga soppa.

3 gillningar

Och nu är det i expressen

1 gillning

och där var den cirkusen igång

1 gillning

Cirkus HV.

1 gillning

Känns som att gamla ledningars synder kommer tillbaka och hemsöker oss här. Såklart inte bra alls. Hoppas på en bra förklaring och att vi kan lägga välbehövligt fokus framåt. Fint att höra om stödet från Blomman dock.

6 gillningar

Det är inte lätt att hålla en rak linje när gubben som bestämmer byts ut varje år. Sån här skit uppstår också när föreningen saknar kontinuitet. Om Liljander får jobba ostört de närmsta åren så kommer spelarna lära sig vad de kan förvänta sig från ledningen.

2 gillningar

Skulle vilja säga att detta inte är ett resultat av bristande kontinuitet utan ett resultat av för dåliga personer på viktiga positioner. När vi har rätt folk på rätt plats kan vi unna oss lyxen kontinuitet.

16 gillningar

Det kanske gömmer sig en liten dramaqueen i engsund också? Inte vet jag?

Om Abbott kommuniceras att han vill bryta med Engsund, byts ut, och Liljander kommer in och kommunicerar att han inte vill lämna ifrån sig Engsund så är det väl ett klockrent exempel på bristande kontinuitet.

Men lägg ner. Om ett uns av det där är korrekt så är det uselt hanterat. Han är människa oavsett om detta är på toppnivå. Plus vad som hänt honom privat som varit tufft. Att då slängas mellan att vara oönskad och knappt önskad från dag till dag skadar alla.

Ditt typ av meddelande är väl också just det Engsund hänvisar till i känslan kring vad folk tycker och tänker om honom som person utan att ha en aning om vad som hänt/hände.