Han tog bort tråden efter att han fått reda på vad som hänt i Paris.
I korthet så skrev han bara hur mycket han njöt av kvällen (läs Modos förlust) och att HV skulle grisa sig till 3p i morgon.
Matchstraff på Rahimi i matchen mot FBK och jag har kollat på den några gånger nu och jag kan ta mig fan inte förstå att det ens är utvisning. Han tar inga skär, skridskorna helt i isen, tacklar puckförande spelare och får matchstraff. Ja, den tar väl illa, men det är ju inte Rahimis fel någonstans. Om det nu ska vara matchstraff så får någon gärna peka ut för mig vad han gör fel, och vad han borde gjort istället, förutom att låta FBK’arn glida in i slottet helt ostört då. För mig kan man lika gärna förbjuda tacklingar, om detta genererar matchstraff…
domslutet ändrades efter matchen till charging. Dock är det ju så att ingen charging delades ut, utan en bra tackling av en snubbe som tappar balansen å kör rakt in i motståndaren. Således försöker man göra rätt genom att göra två fel. Och det vet vi ju att det inte fungerar. Det som är mest störande i hela grejen är att domarbasen, likt korrupta snutar i LA, känner att det viktigaste är att skydda sina egna, på ishockeyn och SHL’s bekostnad. Äckligt.
btw, fortsatt diskussion om hur äckligt detta var, av domarna, kan vi ta i tråden om SHL. Jag ger mig själv en varning för OT.
Behöver du inte göra. Slant på tangenterna och satte istället en fyllebann. Hoppas det är okidoki?
Som aimstar skriver så är matchstraffet på Rahimi horribelt. Domarna måste skärpa till sig - högavlönade som dom faktiskt är.
I världens bästa liga, NHL, så ser man ytterst sällan dessa misstag. Rätta mig om jag har fel.
Minns ni Elias Fälth? Ni vet den där killen med extremt hög svansföring som gärna pekade på alla andras brister när det gick dåligt. Han med dåligt kroppsspråk och obefintlig defensiv. Han som på fullt allvar stod och kritiserade de nya tränarnas försvarsspel i en segerintervju i cmore efter att HV brutit en lång förlustsvit borta mot Örebro. Han som var överlycklig efter att ha kommit till Frölunda efter att ha spelat i en sämre organisation.
Det går sådär den här säsongen 0+2 på 20 matcher som offensiv back.
När man ser hur det går för MODO med AJ s beteende så är man glad att han stack, Han har inte den sans som behövs i ett lag. Såg när han läxade upp en i båset. Man ser att flera blommar ut när han inte är kvar i HV, ex Tedenby.
Var ju fler spelare som hämmades under AJ:s ledning, som Ted Brithén, och några “juniorer” - noname för deras skull.
Det mest tragiska, som jag tycker är Fredrik Stillman och Fredrik Olaussons avhopp från Hv71. Dom två saknas rejält.
Enligt media så sympatiserade dom båda med Andreas Johansson. Rätt, men det var fler orsaker varför dom lämnade - tyvärr.
Husbygget stämmer & är vid det här laget en ganska dåligt bevarad “hemlighet”. Har t.o.m. för mig han nämnde detta i ett av de första avsnitten av hv-podden där han gästade.
Om han är ett nyförvärv, nja - vems plats ska han ta egentligen? Tror nog att Djurgården ligger närmare i så fall, där han kan få en roll i en 3-4e kedja. Här i hv är det mer eller mindre fullt!
Det stämmer att det är fullt nu, men tänkte som sagt till nästa säsong för det kommer i vanlig ordning
att försvinna ett antal spelare.
Vill Falk komma hem så kan jag inte tänka mig annat än att Hv ordnar en centerplats i 3:e kedjan.
Tycker att Falk borde gå in i en fjärdelina, Bengtssonlinan borde vara tredjekdejan även nästa år. Sen bör Falk få mycket speltid i BP samt att han kan va en bra mentor åt våra yngre killar som förmodligen flankerar honom.
Stämmer och har tyvärr en känsla av att han lämnar efter denna säsong. Han har gjort det bra men
har mer att ge och skulle kanske må bra av ett miljöombyte. (AIK?!)
[size=150]Akta så att det inte blir galet off-topic nu, vill ni fortsätta diskutera lagbygget kommande säsong så får ni väldigt gärna fortsätta i tråden: Lagbygget 16-17.[/size]
Kan det möjligtvis vara så att broder Thörnberg börjar få sitt genombrott nu i Björklöven, 21p på 31 matcher hittills!
Såg matchen mot AIK där han gjorde 2 riktigt läckra mål, visserligen båda i PP men avsluten var högklassiga.
Riktigt kul för lillpojken som jag tror har haft en tung börda att axla pappa och storebrorsan. Kanske att vi en dag får se han i Hv tröjan igen.
Måste flika in att jag såg samma match och tänkte precis samma sak. Riktigt fina skott och såg bra ut i övrigt också. Hoppas även jag på en återkomst i Hv, vore kul med både Jesper och Martin!!