Tråden om: Forna HV71-spelare och ledare!

Hoppas! Ett fynd och en investering i framtiden. Han har hjärta för klubben och en enorm utvecklingspotensial. Vore tråkigt att se något annat shl lag sno åt sig han.

Svårt att veta om Netterberg är på väg uppåt eller om han håller högst allsvensk nivå, likaså lille Thörna.
Tror dock inte dom hade varit sämre än Sandbergs lina. Så vore kanske något att bygga vidare på nästa säsong beroende på var det finns utrymme.

Har du cmore så slå på en pantern match någon gång. Han har varit otroligt stabil och lyft ett helt bottenlag. Att göra så pass mycket mål i ett lag som var tippat sist utan tvekan är en bragd. Jag kan sätta hela min lön på att han spelar ännu bättre i shl än vad han presterat i allsvenskan iår, där får han spela med bättre spelare som kan utnyttja hans fina framspelningar och hjälpa honom framåt.
Tråkigt att vi släppte honom för några år sen, men han har utvecklats något enormt (framförallt med defensiven) och nu är det dax att han kommer tillbaka!

“– Jag vill inte gå in på detaljer. Och det har vi inte gjort förut heller med spelare som lämnar av olika anledningar, säger Svartvadet till P4 Västernorrland.”

Vilket är ett svar man kan förvänta sig. Sedan har vi den här pajasen som utan problem hänger ut spelaren.

“På tisdagen kom beskedet att Maxim Lapierre lämnar Modo. Detta efter ett möte med tränaren Andreas Johansson.
– Han fick veta om saker han behöver jobba på, precis som jag pratar med alla andra spelare. Han fick några alternativ, och Lapierre valde då att lämna, sa Johansson då.
Johansson betonar också att det var Lapierres eget beslut att lämna klubben.
– Det finns jättemycket Lapierre behöver jobba med för att hjälpa laget. Han kunde ha valt att stanna i Modo, jobba på de saker han behöver och hjälpt oss som lag. Nu väljer inte Lapierre den vägen. Jag har inget emot Maxim som person, men det är hans val att lämna oss, förklarade tränaren.”
expressen.se/sport/hockey/sh … -man-vill/

AJ verkar ha problem med verkligheten. Han tror sig vara ödmjuk å rak, men hans beteende och uttalande liknar mer en narcissistisk psykopat. Kny får uttala sig om jag använder dessa facktermer på ett adekvat sätt.

iof, om man jämför AJ’s utalande med Modos kapten så förefaller det ganska sansat:

http://www.allehanda.se/ishockey/shl/byron-ritchie-talar-ut-om-konflikten-maxim-lapierres-val-ar-respektlost-han-stampar-pa-modo-hockey#Ishockey

Det kallar jag en sågning

Jonas Gunnarsson förlänger med 2 år i Malmö

Narcissistiska drag - jao, det uppvisar AJ. Det är ju aldrig hans fel, någonsin. Dock är han inte en fullblods narcissist - för det krävs en total avsaknad av Empati & en otrolig självgodhet. Något han inte uppvisar i tillräcklig grad enligt mig.

Angående psykopat så är det en oerhört felanvänd term i det vardagliga språket. Det som definierar en psykopat är dels avsaknaden av Empati gentemot andra men också en grav känslokyla, ett lugn när stormen blåser som hårdast. Hade AJ varit en psykopat skulle han aldrig reagerat så emotionellt kring uppbrottet med Hv.

Notera att jag inte har något emot AJ och jag “ger” ogärna en annan människa en diagnos - eftersom det är något som ska utföras efter en lång utredning av fullt behöriga & legitimerade inom just de specifika fältet.

Återigen AJ & HV försökte men det funkade inte, så är det i livet ibland - alla funkar inte ihop. Jag är mest glad att AJ har lämnat & att Hv vandrar en annan väg! Lycka till i karriären Andreas.

Tack Kny för en välbehövlig utredning! Jag ändrar min bedömning av AJ till light-narcissistisk känslo-junkie!

jp.se/article/attacken-mot-a … johansson/

Helt seriöst, vafan är det för fel på vissa HV-supportrar? Ni som fortfarande håller på att hata på denna mannen är fan värre än honom. Ni skämmer fan ut föreningen.

Man får tycka vad man vill om A.J, men detta är bara pinsamt, den eller de som uppför sig på detta sättet ska portas från Kinnarps.

Agreed! Att vädra sitt ogillande i sport är normalt och del av det som spetsar till det. Att ta det utanför sporten eller bli fysisk är att gå för långt. Att vuxna mäniskor kastar saker är helt obegripligt.

Håller med ovan. Kallas för “slippsmaffian” och flera har blivit utslängda.
Minns samma situation när Wikegård var på besök med DIF i båset - han agerade tillbaka med sin vattenflaska.
Blev dock överöst med programblad och tre blev utslängda.

Helt överens.

Gagnon lyckas bra i finska ligan, med sina 19 mål ligger han 2a i hela skytteligan, undrar om han fick gå från HV lite för tidigt?

Jag tyckte han aldrig riktigt fick chansen utan spelade mest i 3-4 som breddspelare.

Kokar inombords när jag läser det här. :imp:

allehanda.se/ishockey/shl/jo … t#Ishockey

Jag stör mig på dubbelmoralen också, och speciellt hans uttalanden efter matchen om att “Vi måste sluta skydda spelare som gör sånt här” i ena andetaget och i nästa att tacklingen på Pilut inte var något farligt alls.

Fast han gör väl egentligen bara sitt jobb? Skapar publicitet runt det här fallet och försöker sätta lite press på disciplinnämnden i fallet Campoli? Det är väl också tidningsjournalisten (och kanske Sveriges samlade sportjournalistkår?) som gör bort sig som inte frågar hur AJ ser på sina egna spelares “överfall” på HV-spelare, nu när AJ själv verkar vara en sån vurmare av respekt och eller vad det var han sa?

OffT: Jag stör mig väldigt mycket på floden av snyft-artiklar om Öberg (men jag tycker självklart att det är tragiskt och synd om honom, och att Campoli ska straffas!) i jämförelse med den totala avsaknaden av press ang. Brithéns likaledes allvarliga hjärnskakning. Inte ens JP eller jnytt har i skrivande stund skrivit något! Än mindre aftonh… bladet.
Suckar uppgivet och konspirationsteoretiskt

här finns mer av oss som diskuterar precis detta

[url]https://forum.hv71fans.se/t/traden-om-skador-avstangningar/414/145]

Det verkar rulla på för Jesper Fasth, han verkar ha tränarens förtroende, nhl.com/ice/sv/m_boxscore.htm?id=2015020790

William Karlsson gjorde ju alla 2 målen i helgen för Columbus mot Calgary, riktigt kul.

Jag vet inte hur många utav er som har lyssnat på Nyströms pod med Andreas Johansson där dom pratade mycket om huvudtacklingar? Detta var bara ett par dagar efter campolis smäll.
Han sa då bl.a. Nåt i stil med: det är dags för tränarna att sluta försvara sina egna spelare.

Det ska bli intressant att höra vad han säger efter matchen idag då Grundström nockar Nygård med en blindeside i huvudet.