Tråden om: Forna HV71-spelare och ledare!

hockeysverige.se/2016/02/20/ … n-karriar/

Wesslau gjorde sitt första mål grattis efterlängat efter alla år utan målskytt :stuck_out_tongue:

[url]http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/khl/article22362246.ab#abFbCommentsContainer[/url]

Kolan öppnar för en fortsättning i HV71.

En blick på värvningarna hittills av J&J placerar väl den under seriösa rykten (så nära klar man kan komma) då. :slight_smile:

Är väldigt tveksam till en värvning av MK. Är en bra spelare och funkar säkert bra i gruppen men är personligen inte så förtjust i hans spel eller hans personlighet (läs Twitter, blogg, AJ-gate osv).

the85.se/2016/02/08/tiden-gar/
Det inlägget ger ju inte direkt bilden av en vinnarskalle. Visst, livet är säkert tufft i Ryssland men vill inte ha en spelare i laget som tänker på påsklov mitt under säsongen…

OT. Är även lite trött på alla “säkra kort”. Är fullt medveten om att HV inte har lyckats speciellt bra med scoutningar i AHL/NHL på senare år men skulle vara kul om man till ovanlighetens skull lyckades värva ett par okända spelare (för oss) som gör succé. Lite som LHC, ZAIK och Växjö har gjort.

Sitter för övrigt o kikar på KHL-hockey med Jokerit. Vilken jäkla krigare Joensuu är! Där har vi en “hemvändare” som jag är positiv till :smiley:

Håller helt med dig angående Jesse Joensuu. Vore en drömvärvning helt klart. Joensuu och Andre Pettersson och mycket är förlåtet.

Ser fram emot intervjun med Lance Ward. Skapligt taggad efter man precis sett teasern.
Helt seriöst Lance Ward var fan kung alltså!

Undrar hur tongångarna hade varit idag…?

youtube.com/watch?v=OGCA-hghEZs

expressen.se/nyheter/ward-sl … tchstraff/

(klipp och artikel efter den klassiska tacklingen på Erkgärds).

“upp med blicken” “spelaren har ett ansvar att se att tacklingen kommer” “Filmning och böter” :unamused:

Inte alls olik Tedenbys tackling fast betydligt mer kraft bakom den. Tänk om han spelat denna säsong i HV hade varit avstängd samtliga matcher 52 matcher med hög sannolikhet. Mycket har förändrats sista åren i hockeyn det märks.

Helt klart… måste ändå säga till det bättre. Spelet är snabbare idag och med tanke på hur tuffa reglerna är nu har det ändå varit bekymmrande många huvudtacklingar och hjärnskakningar. Utan dessa tuffare regler tror jag det hade varit än värre.

En massa spelare med hjärnskakningar, förtidspensioneringar och skador för livet klarar jag mig gärna utan och om det betyder att det blir färre tacklingar av Wards kalliber så kan jag tycka att det är en rimlig uppoffring.

Lance Ward vilken jäkla gud! Saknad som fan, där kan vi snacka stenhård.
Väldigt bra podd, rekommenderas.

Håller med!! Lance är kung!!

Tar fan för givet att HV bjuder över honom snart. Då menar jag bjuder, står för allt. En gammal hjälte!!
Och att han får kliva ut på isen innan en match o hela arenan står upp.
Mer sånt !

Pettan lägger av: expressen.se/sport/hockey/nh … ar-gammal/

Tack för allt Petrasek!

Vad tror ni, kommer tröjan hissas? Jag tycker absolut #22 ska hissas i taket.

Kommer säkerligen hissas i början av nästa säsong :smiley:

När han var som bäst var han en fantastisk back. Jag vet inte om tröjan kommer hissas men han har definitivt gjort ett starkt avtryck i klubbens historia.

Någon som vet vad som hände med Marcus Nilsson.
Han gick ju tillbaka till DIF. Jag satt och kollade (och skrattade måste jag säga) åt Djurgårdens presskonferens när han återvände (diftv.solidtango.com/video/hock … -jan-19-45)

Det verkar som att Mackan dragit tillbaka skadeståndet DIF var skyldig honom i samband med att han återvände. Nästkommande säsong hade han ingen plats i laget. Medvetet av DIF kanske? Smart drag i så fall.

Men sen har det varit tyst om Mackan. Har inte hittat något som skriver om vad han gör idag. Någon som vet mer?

Det skulle onekligen vara roligt att veta. Han har ingen klubb på Eliteprospects men inte heller “retired” fast det verkar rimligast att han lagt skridskorna på hyllan.

Marcus Nilson, 36
Till: Oklart
*Får inte förlängt efter sin korta comeback.
[Difhockey]

bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 … -till-shl/

Franzen ryktas vara klar för örebro