Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Fattar inte varför denna person inte var värd alla pengarna i vättern?

5 gillningar

Om han är aktuell för NHL måste han ju varit snordyr?

Shore vill säkert ha betalt i dollar med och dollarkursen är ju inte vad den borde vara, så han lär absolut vara snordyr för svenska lag.

1 gillning

Någon som sett modo spela och kan uttala sig hur sam vigneault ser ut.

Får se vilka som budar mot oss när han vänder tillbaka till europa.
Tror AHL kan bli svårt pga. veteranregler.
Tror inte han platsar i Hurricanes.

1 gillning

Nu fått try out i NHL

Som jag skrivit innan angående Shore (och Miele, för den delen) är det svårt för svenska klubbar att konkurrera med erbjudanden som såna spelare får från Schweiz, Tyskland m.fl. Kolla på LaLeggia t.ex.
Svårt var det redan innan svenska kronan gick i sank, ännu värre nu.
Och att Shore går till NHL på try-out, snarare än Schweiz exempelvis, handlar nog om drömmen att göra en ny vända i NHL, framför att välja Schweiz.

Men jag tvivlar på att alternativet Schweiz inte funnits med på kartan, han kom ju därifrån innan HV plockade in honom. Så vänder han tillbaka till Europa efter en misslyckad try-out i NHL lär det inte bli SHL i vilket fall.

Det enda som talar för att han skulle välja HV är att hans inledning av förra säsongen, i Schweiz var ganska dålig, tog inte fart förrän han kom till HV. Samtidigt gjorde han en bättre halvsäsong i Zug för några år sen.

2 gillningar

NLA har en begränsning på 7 importspelare per lag. Därför de ofta behöver släppa någon för att värva. Därför kan de inte dammsuga marknaden på bra spelare.

1 gillning

Kämpahv på twitter påminde mig om HV’s genom tiderna bästa smeknamn:

Killer Kennholt

3 gillningar

Stillmans parhäst. Alltid stenhårda skott i PP. Träffade han mål blev det mål, men 9 av 10 skott satt i nätet över mål. Precis som med Owe Thörnberg vrålade hela Rosenlundshallen “Skjut!” så fort Kennholt hade pucken.

3 gillningar

Hallå!? Enligt wikipedia är vår Erik Christensen kusin till Anakin Skywalker…!?

5 gillningar

Make sense. De delar väl efternamn och härkomst. Men att ingen noterat det tidigare…

1 gillning

Jag tänkte på Anakin som den lilla skitungen som kör podracing. Tog en stund haha.

Det här var episk fakta. Märktes ju att han hade kraften med Erik. Det går ju i familjen som bekant.

2 gillningar

Asså, jag vet inte om det stämmer till 100, Wikipedia kan ju ha blandat ihop korten. Men om det stämmer; att ingen noterat tidigare. Det är ju helt loco fakta :smiley:

1 gillning

Man ser ju tydligt The Force in action här:

Darth Eric.

10 gillningar

Tuff start för Jonas Gunnarsson i Ilves.
Ilves har satsat på en ung tjeckisk målvakt förut vilket lyckades, och verkar nu vara inne på samma spår med Jakub Malek.

Skulle säga att för tillfället är han backup i Ilves, hoppas det rättar till sig.

Dom har ju tom 2 unga tjecker :wink:

What the devil!

Nu på lördagskvällen är det borttaget, men jag såg det på Twitter också. Känns ändå rimligt att så är fallet.

Noterar att Jets fyllt på med ännu fler Centrar.
Bland annat Rasmus Kupari som troligen går in som C i fjärde linan.
Risker är stor att David G lirar i Manitoba.
Vill han det?
Får verkligen hoppas att Nubben är på honom om det blir så.
Vore en välkommen julklapp ihop med Lias :slight_smile:

4 gillningar