Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Gällande Adams vara eller icke vara i HV71:

"The president of CSKA Moscow: “Foreigners who play in the KHL are real fighters who make a financial contribution to the special military operation.”
https://rsport.ria.ru/20230511/esmantovich-1871037615.html

Känns inte så fräscht att låta Adam någonsin spela i HV igen va?

4 gillningar

Får ju inga bra vibbar av ett sånt uttalande

Oh vad jag gillar Jesper Fast. Han är underbar. Inatt avgjorde han med pungen (?) mot Devils. Hurricanes är nu i conference finals.

Synd att vi troligen aldrig får se han i HV igen. Det är en spelare jag skulle vilja bygga en förening runt. Han är en A-människa.

6 gillningar

Jesper Fasth styr in pucken i ett sudden-pp (hans andra OT-winner i årets slutspel), och tar därmed sitt Carolina till konferensfinal.

Hoppas att vi får se honom i HV igen någon gång! :crossed_fingers:

1 gillning

du är VÄLDIGT sen på pucken :wink:

:sweat_smile:

2 gillningar

Haha! :joy: Likväl, hoppas gör jag!

1 gillning

Nej det borde vara givet, sen ett drygt år tillbaka, att AA och de andra som stannade där borta är körda i branschen här hemma. Moderklubbar eller inte.

Satan vad bra Mikko Lethonen är.
Skit i allt kom till HV71 igen :sunglasses::wink:

3 gillningar

En klassback som kommer va en av deras ledande spelare säger Henrik Evertsson om Eric Martinsson.

Man undrar ju om Evertsson såg någon match med HV i år?

Om det visar sig vara sant undrar man ju verkligen vad det var som var som gick snett i HV. Nånting mentalt, nåt med hur tränarna coachade honom? Såg ut som det låste sig totalt för honom. Vet att vi diskuterat detta förrut men det är intressant.

1 gillning

Jag håller med, det här är väldigt intressant. Martinssons prestation 22/23 var, enligt mig, under all kritik - inte minst med tanke på hans lönekuvert, och han var under en period den i särklass största säkerhetsrisken på isen, för HV. Måhända hade han svårt med spelsystem och coaching, men hans totala avsaknad av kämpaglöd och jävlar anamma, är nog det jag ifrågasätter mest. Jag har så klart ingen aning om vad som pågick i hans huvud, men hans inställning och sätt att agera gjorde mig rent förbannad, gång på gång, och det ska bli intressant som du skriver, att se om det är ett annat agerande i Lakers.

2 gillningar

Kommer säkert bli succé. Eric Martinsson är grymt bra i medgång och kan leda ett lag som han gjorde när han var där när de tog guld. Men som han visade i hv har han dåligt psyke och svårt att leda backsidan vid motgångar och när han inte har draghjälp från nån annan back. Han var för ensam i en dålig backsida i hv samt ett försvarsspel och taktik som inte passade alls. Erik flopp är lika mycket hans fel som hv tränare som la upp en taktik som inte passade honom alls. Tror säkert Erik hade gjort det bra i den backsida som hv ställer upp med denna säsong.

2 gillningar

Funderade också på om det hade att göra med att han, när hela laget spelade dåligt, tog för mycket på sina axlar vilket gjorde att pressen och stressen blev för hög och det låste sig.

Det som talar emot det är ju att han var en av de få spelare i laget som klarade sig med ett godkänt året vi åkte ut och dessutom vann interna poängligan det året.

Jag lutar nog mer åt att det är sättet tränarna ville spela på som satte griller i huvudet på något sätt men svårt att sätta fingret på.

1 gillning

Eric Martinsson föll ihop totalt i kvalet 20/21. Ett spår han fortsatte på när han kom tillbaka. Tror det är så enkelt som att han inte har den mentalitet som krävs för att vara en ledande spelare.

I Växjö fick han mycket ansvar, men det fanns andra han kunde ta rygg på.

Otroligt dåligt av Nubben att göra samma misstag som Hult. Vi visste ju, vilket påpekades redan inför säsong, hur Martinsson fungerar i pressade situationer.

1 gillning

Jo helt galet att en back som gör 37 poäng i grundserien under 20/21 kunde vara så dålig i kvalet. Samma sak föregående säsong, han är ett mysterium. Det finns en bra hockeyspelare i honom. Men klarar inte av att spela i motgång.

Det ska bli grymt intressant att se ifall han spelar bra hockey i Lökars, eller om det blir HA/Liiga/Tyskland för honom 24-25. För förra säsongen höll han inte på något sätt SHL nivå. Lökars tar en rejäl chansning där.

Helt rätt att bryta av HV även om man vet att det finns något.

2 gillningar

Personligen kommer jag njuta när Tikka/Stakke/Herman jagar honom i sarghörnen…

3 gillningar

FYI: bytte min profilbild till en bild på Jere Karalahti. Tyckte bilden på honom bättre bär mitt användarnamn.

2 gillningar

Svampen stannar i skellefteå 1 år till.

Förvånar mig inte om Boedker är tillbaka i november, när vi har fått ett par skador.

– På slutet kom det en ny coach och det blev som det blev. Det vet jag inte vad jag ska säga om, säger den danske VM-forwarden.

Det blev som det blev? Vadå att vi vände och klarade oss…

2 gillningar

Perfekt. Madhawk läcker i oktober/november att han sajnat med oss till säsongen 24/25.