Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Kanske lite off-topic men Jouni Loponens son spelar i Västerås kommande säsong. Vad gammal man börjar bli!

1 gillning

Loponen-Niskanen skojar man inte bort

2 gillningar

William Karlsson Stanley Cup-mästare med Vegas inatt. Är det inte dags för honom att komma hem till HV nu när han uppnått detta? :laughing:

7 gillningar

Såå sjukt jävla värd denna kille är detta. En av dom bästa centrarna vi haft i Hv enligt mig. Som dessutom fick ett enormt Hv hjärta på den korta tid han varbi klubben.

Stort grattis William

6 gillningar

Kan bara instämma. Känns verkligen som en HV-kille. Man blir glad för hans skull! Och stolt som HV-supporter.

3 gillningar

Fantastiska år för WK71 i Vegas.
Vegas är det enda lag jag följer “slaviskt” i NHL. Jag och @Andersson711 har ju som sagts förut, hålt på dem sedan barnsben :heart_eyes:

Det finns en kärlek i Las Vegas, till misfits-gänget, en historik (om än kort), en “kultur” som verkligen sköts fram ur en kanon det där första året i NHL. Kärleken till Wild Bill har funnits där hela tiden, även om han offensivt överpresterade något enormt första säsongen. Men, se bara detta slutspel, när han åter får chansen, förtroendet och istiden, då är han top tre i laget i antal mål (12), trots att han gör det allra tyngsta och viktgaste defensiva jobbet. En jävla hjälte, denna William.

Kolla hur Vegas startade matchen: en femma bestående av bara misfitsgubbar. När sedan Stanly Cup lyfts då är det i ordningen: Captain - misfit - misfit - misfit (WK71) - misfit - misfit …

Fantastiskt kul för Vegas, ännu roligare för WK71.

Att han skulle komma tillbaka till oss ser jag inte som särskilt troligt. Men hoppas kan man.

4 gillningar

En sak till: kolla sista 30 sekunderna av matchen: https://twitter.com/VGKRadioNetwork/status/1668831546554580992?s=20

WK71 studsar runt som en badboll på isen :star_struck:

Underbart, men självklart en tvåa för “too many palyers”, dåligt av domaren att falla för trycket :clown_face:

2 gillningar

Jag hejar ju på San José Sharks och för oss är Vegas lite som Linköping är för HV, men naturligtvis grattis till William Karlsson ändå!

1 gillning

Otroligt imponerad av WK71. Inte bara en snubbe i laget utan verkligen en av de ledande spelarna. Att han nu vann stanley cup är mycket tack vare honom själv. Grymt välförtjänt

Riktigt roligt för WK71. Boss! Pappa på det också, så riktigt bra år för honom. Men huah, kan inte vara det roligaste fansen att spela inför, kändes ganska dött för att ha lägrat lord Stanley

Asså? Det är ju för fan karnevalsstämning runt det laget hela säsongen? Stor skara supportrar, bra tryck i arenan.
Sedan har de naturligtvis, då det är i Las Vegas, en massa show och skit som vi här borta kanske tycker är “för mycket”, men jävlar vad folk de har på matcher, i arenan, utanför, watch parties etc. Så jag håller nog inte med dig om fansen. De är nog väldigt roliga att spela inför, även om de inte är lika traditionella som hockeyfans i övrigt.

2 gillningar

Jag litar på dig och tackar för den nya kunskapen. Min bedömning var orättvis tack vare att den gjordes utifrån endast ett klipp samt att stämningen som varit i Kinnarps efter våra guld är oslagbar. I alla fall, stort grattis till ett lång varit Vegas fan som du, måste bli någon ölbärs på det?
Jag ska tame tusan ha en så fort möjlighet ges, länge leve Wild Bill

1 gillning

Tackar. Jag var i Las Vegas 2018 och tänkte köpa en officiell WK71 jersey, jag nu ångrar att jag inte gjorde det, men den var snoooordyr, typ nära tio lök, vilket gjorde att jag drog mig ur.

Kan bli en ölbärs ikväll :slight_smile:

tillägg: det kanske till och med är lite extra roligt att spela inför Vegas-fans, då de är noviser på det här med hockey. Det blir som att missionera :slight_smile:
Jag har läst om fans som köpte säsongskort första säsongen som inte fattade att de spelade på is :sweat_smile: Det måste ju vara coolt att vända om dessa till att bli hockey-tokiga?

De har ju dock fått en helt orealistisk bild av hur det är att hålla på ett lag i NHL :joy: Undrar hur många som står bakom dem efter de missat slutspel några år.

1 gillning

haha, jo. Men så länge de får klä ut sig till elvis och flamingos och komma in på matcherna så tror jag de kan leva utan sportsliga framgångar :sweat_smile:

1 gillning

Hur många HV spelare har vi nu som luft bucklan? Jag vet att det enligt vissa är lite ”stretch” att kalla WK 71 för HV spelare. Men här inne får jag väl inget mothugg på det…
I övrigt. Det nämns ofta att han haft bra poängprestation i slutspelet.
Jag är mest impad över hans defensiva insats mot vissa motståndares absoluta toppspelare.

Jag tycker att det är otroligt fint att se en spelare med nr 71 stå och lyfta the Stanley Cup, när man historiken och skälet till nummervalet :blue_heart::yellow_heart::white_heart:

De jag kan komma på såhär på rak arm, spelare som jag ändå ser som ”HV-spelare” som vunnit Stanley Cup, är väl WK71, Hjalmarsson och Fredrik Olausson :thinking:

Skulle inte ta med Olausson i uppräkningen. Han var Nybro-spelare och Färjestad-spelare när han vann Stanley Cup. Han kom till HV efter karriären i NHL.

3 gillningar

Jaja, om vi ska vara så noga då :clown_face: