Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Hade varit väldigt intressant att se några kommentarer/läsa intervju med Samuelsson eller Stillman. Hur tänker de i nuläget? Självkritik?

1 gillning

Förhoppningsvis har de lärt sig något och gått vidare.
Båda två verkar vara fina killar och bör även hyllas för jobbet de gjorde i HA.
Stillmans meritlista här kan väl alla.

Ska man vara ärlig var väl inte förutsättningarna de bästa heller. Laguppställningen i premiären t.ex. var ju betydligt sämre än det som finns i laget idag.
Sen vet jag om alla fel som gjordes men det har diskuterats här även av mig 100 gånger redan.

Hoppas på att dom hittar nya jobb inom hockeyn om dom så önskar :slight_smile:

Sen så måste jag även säga att även fast det började gunga efter match 2 mot löven med torsk och skador så åkte man ändå upp och vann 2 matcher i Umeå… starkt!

4 gillningar

Helt korrekt, totalt onödigt att dra Samuelsson och speciellt Stillman i smutsen efter allt de gjort i HV. De lade upp ett spelsystem och trodde stenhårt på det, det gick inte bra. Men med den back och centersidan de startade säsongen med så skulle inte många tränare fått det att lyfta.

Vi får önska Samuelsson lycka till i Nybro. Det ska bli kul att följa dem i vinter. Även Torp huserar ju där.

Stillman är assisterande i AIK och med på deras nya satsning där de fått in ett antal miljoner i externt kapital. Men väldigt tveksam till att Persson kan använda pengarna rätt. Han var ju det bästa som kunde hända LHC för en HV supporter typ :slight_smile:

3 gillningar

Jo jag menade inte att dra dem i smutsen. Finns ingen anledning. Vad Stillman speciellt har gjort för HV är det inte många som slår. Mer att jag tycker det hade varit intressant att höra deras reflektioner på förra säsongen, med tanke på att det blev en sån markant skillnad när de klev åt sidan.

3 gillningar

Stillman kommer alltid vara en hjälte för mig. Kommer ihåg hur jag stapplade fram till honom, 14 år gammal och nervös och bad om autograf. VM 91 i Åbo när de värmde upp utanför arenan. Iförd HV-keps var jag förstås.

6 gillningar

Tror det kommer, sett från förutsättningarna i respektive lag, gå bra för Stillman och Samuelsson i HA.

1 gillning

Nybro har ju ett riktigt bra lag ha-mått mätt. Blir nog bra för samuelsson.

1 gillning

Ska se några matcher med Nybro tänkte jag. Nästan så man skulle ha en hyllningskylt för torpet

9 gillningar

Huhtala lägger skridskorna på hyllan. För evigt en hjälte! :yellow_heart: :blue_heart:

Lägger denna fina videon här också, otroligt mäktig debut!

10 gillningar

Glömmer aldrig i finalen när han ställer sig och skriker rakt i ansiktet på Rahimi vid 3-0! Han visade det HV saknade året innan, bollar! :white_heart::yellow_heart::blue_heart:

9 gillningar

Otroligt mäktigt klipp. Får gåshud. Trots att han “bara” representerade oss i allsvenskan, så är Huhtala kanske den som gjort mest avtryck på mig de senaste åren. Det närmsta vi kommer en Ledin och Jämtin. Och det är stort nog.

5 gillningar

Vilket man skall få en utvisning för enligt regelboken :wink:

Men, jag tar den, den var mycket värd.

2 gillningar

Hade faktiskt gärna sett han i årets upplaga, tror han hade trivts bra och varit nyttig!

Ja Zaborsky åkte väl på en tvåa när han jublade mot bänken i match 4 har jag för mig :slight_smile:

Nu får han gärna återvända och se finsk invasion, vilken otroligt fin kille! Intervju efter han lämnade HV!

17 gillningar

Huhtala är en spelare som verkligen gjorde avtryck. Kom in med attityd, pondus och bollar. Var också på plats denna första match. Stänkte in två baljor utan pardon. Visade hela laget vad som gällde. Namnet i sig grym att skrika sig hes över och gav ett effektfullt ”muller” i hallen. Tack för allt Tommi!

6 gillningar

Huthala :heart:

1 gillning

Huthala - night i höst kanske? :heart_eyes: :star_struck:

1 gillning

Shore skriver tryout med carolina

Fattar inte varför denna person inte var värd alla pengarna i vättern?

5 gillningar