Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Håller med. David är bara 23 år gammal och denna säsong får han lika mycket betalt även om han spelar i AHL så lika bra att spela hela säsongen i Kanada.

Noterbart dock han bara lyckats göra ett enda mål i NHL. Lite kul är att jag faktiskt lyckades se hans debutmål på tv live.

Tror större chans att Lias lämnar NHL än David. Lär bli ett jävla budkrig då Frölunda o fler lag söker centrar

1 gillning

Problemet för David är att många av centrarna Winnipeg har är unga och en del av deras (förmodade) rebuild, vill jag ändå fälla in

Någon med insyn – hur nära var Andreas Borgman att komma tillbaka? Var det ens aktuellt, eller ingen bra relation med Nubben?

Jag tror inte han var aktuell då HV spelade i HA när han flyttade tillbaka till Sverige

Tänkte främst på nu inför denna säsong, när han lämnade Frölunda för Schweiz och NL.

Inte alls nära. Kommer han hem igen hoppas jag man är med i matchen om signaturen.

2 gillningar

Ok, synd. Ja, det hoppas jag med! :crossed_fingers:

Ser nu att det verkar ha varit klart mitt under säsong. Där och då kan man ju tänka sig att väldigt få spelare var sugna på att vända tillbaka till HV, så som det såg ut.

Borgman satt väll på 3-år med Frölunda dock med en out klausul utanför Sverige. Så det var tyvärr inte teoretiskt möjligt inför denna säsongen.

Enormt bra hockeyspelare dock. Hoppas han spelar i HV i framtiden.

Han blev väl klar för frölunda när vi var i allsvenskan med? Eller har jag fel där?

Ah okej! Tack :slight_smile:

Stämmer, jag tänkte på nu efter Frölunda.

Ja då var det väl svårt att få han likaså svampen som gick till Zaik.

1 gillning

Mm, Borgman skrev visst på t o m 25/26 (Tung back in | Frölunda HC) med en option som han nu utnyttjade (Borgman lämnar – efter säsongen | Frölunda HC).

Då var det utrett, tack alla inblandade :slight_smile:

2 gillningar

Fel forum kanske, men Tombola Tommy och hans Nybro gör 3-0 på under 10 minuter. Förvisso mot Tingsryd, men kul ändå! Tommy tog ju trots allt upp oss i SHL igen =)

Tycker mig även se HVs HA-spel i Nybro, kul detalj!

Sandberg avstängd

Vesel och Kelleher 2 poäng idag med :sunglasses:

Står inte hur länge? Hoppas han missar matchen mot oss iaf!

“Avstängning fr.o.m. den 22 september t.o.m. den 28 september 2023. Avstängningen bedöms motsvara två matcher.”

I mina ögon förblir Tommy alltid en hjälte. O en tränare jag aldrig kommer glömma. De gick inte i shl. De var upplagt för att misslyckas, kolla bara pp laget han fick till sit förfogande. Stackarn.
Men att han tog oss tillbaka till finrummet igen, de ska vi fans aldrig glömma. Oavsett hur de sen gick hans andra säsong.

Som sagt. Hjälte!!

15 gillningar

Tommy kommer alltid vara en hjälte! Tror Nybro kommer röra runt rejält i HA.

4 gillningar