Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Sjuka är är att jag senast igår hörde att Rögle tydligen ska rycka i honom. Sen om det stämmer är en sak

En matchotränad Önerud petar Tikka 7 dgr/vecka.

22 gillningar

En medvetslös hund petar Tikka 8 dagar i veckan

5 gillningar

Om det inte passat bra med hans familjesituation lär det inte varit HV som visat intresse.

Går bra för Brattström numera :wink:

1 gillning

Ja han spelar inte i HV längre :crazy_face:

1 gillning

Noterar att Lias menar att han inte hörde så mycket från SHL inför att han istället hamnade i Schweiz.

Nån som har tillgång till artikeln?

Yes

"För det blev Schweiz och inte SHL eller Frölunda eller HV71 när han valde att flytta hem från Nordamerika.

– Jag hörde inte så mycket faktiskt från SHL. Sedan vet jag inte om min agent berättade allt för mig heller. Jag var ganska inställd på Schweiz ganska tidigt. Det var i de banorna, så det blev så, säger Andersson som har ett tvåårskontrakt."

SVAMPEN!!!

5 gillningar

Verkar gå mot sin poängmässigt bästa säsong, visserligen så i Tjeckien, sen han var i HV71 J20.

Uppskatta till 35 p på 52 matcher. I J20 hade han säs 12/13 53 (24+29) p på 33 matcher. Då lagkapten.

Skulle tillföra mkt i tredje/fjärde. Med potential att gå in i det övre skicket.

Svampen och Önerud skulle kunna fixa till en del trubbel. Risken är väl dock att de blir tvärkassa så fort de äntrar isen.

4 gillningar

Ska vi gissa på att det blir SHL, 13 lag hugger. HV71 tittar på. Svampen kommer till ligan och gör sina poäng.

1 gillning

image

Rögle BKs Instagram

2 gillningar

Vår f d typ tolfteback Olle Strandell verkar spela ordinarie på sex backar i LHC. Igår var han inne i förlängningen dessutom. Så klappkass kan han ju inte vara.

Verkar prestera bättre i LHC än i HV liknande John Nyberg.

1 gillning

I välfungerande organisationer, vilket förvisso inte stämmer in på LHC, så kan folk lyfta sig. Vi har en historik nu, sen långt tillbaka, av att inte ha något som fungerar väl.

1 gillning

Säger inte att Önerud är lösning på våra problem. Men i ett kval så lär han offra pung och lem för att Hv ska hålla sig kvar. Hur många i nuvarande trupp skulle göra det?

Tar ju hellre en Önerud som ger allt före en hel drös spelare som vi har. Erfarenhet kring negativt kval som kan ge ett lugn. Ovärderligt!
Men varför ta in en billig spelare! Är inte HV71 melodi!

6 gillningar

Sen hade han väl inget att förlora heller efter perioden i HV så han bara kör.

1 gillning

Någon kunnig här inne som vet va reglerna säger gällande värvning av spelare som inte är kontrakterade? Gäller samma deadline eller går det plocka likt innebandy(hade iallafall så när en annan var aktiv) även efter deadline. Tänker va som gäller gällande en spelare som önegud?

Skrallt med spelare på marknaden. Jag var inte jätteimponerad av Marcus när han spelade i HV71.