Tråden om Fredrik Olausson

Vad jag sett har Fredrik inte stått i båset under någon match denna säsong.
Vad beror det på? Har saknat han!
Idag äntligen tyckte jag se han skymta förbi i intervjun med Fasth.

Ryktas om nya hälsoproblem tyvärr

Är det någon som har någon information kring Fredriks situation hur han egentligen mår? :frowning:

Har inte det redan förklarats?

Nej

Det var någon som kort nämnde det i en matchtråd men lycka till att hitta det inlägget :wink:
Enligt rykten så har Fredrik opererat sig men är på väg tillbaka. Varför han har tvingats att operera vet jag dock ej.

Lite hjälp med det inlägget du menade Jompii :wink:

Det enda jag läst är ovan nämnda citat och som endast kan ses som ett svagt rykte.
Någon som har mer info?

Fredrik skymtades i senaste inslaget av HVTV då han tar på sig träningsoverallen så vi kan nog dementera att det är någon allvarligare fara med honom. Skönt!

Japp jag såg inslaget precis och det var ju lite av en sten som släppte i just det läget när det gäller Olausson. Grymt viktig tillsammans med Uffe och deras rutin!!

Hoppas han kommer tillbaka på allvar i HV71 i framtiden.
Lycka till Fredrik.

expressen.se/sport/hockey/el … -opererad/

Det hoppas vi alla! Han är grym och jag tror med sin rutin, erfarenhet och personlighet betyder mycket :slight_smile:

Och som klippet i HVTV som nämns ovan visar så har han ju ändå inte kunnat hålla sig borta helt! Krya på dig, Fredrik - så får du vara med och coacha när guldet kommer i vår!

Krya på dig och välkommen tillbaka med full kapacitet!!

#4 Fredrik Olausson är saknad inom staben och kommer att höja moralen
med sin erfarenhet, kompetens och med sitt lugna “jag”.

Forza Fredrik Olausson

Välkommen tillbaka Fredrik Olausson :slight_smile:
jnytt.se/nyhet/52306/fredrik … -i-hvs-bas

Härligt! :smiley:

Underbart!! Hoppas hoppas han får tillbaka den rätta geisten och gnistan och allt positivt med vår backbesättning.

Inte helt oväntat, man ack så tråkigt, att Fredrik nu blivit tvungen att ta ett steg bort ifrån hockeyn pga sjukdom.
Han är nu långtidssjukskriven. Detta var ganska väntat då Fredrik redan förra säsongen hade problem med sin sjukdom.
Riktigt tråkigt och jag hoppas självklart att Fredrik kryar på sig och blir bättre.

Håller med, det viktigaste är trots allt hälsan

hv71.se/artikel/55349/

Tillbaka från sjukskrivning. Kontraktet gäller över två säsonger.

Så jävla viktigt!! Välkommen åter Olausson.