Är det Mäki som har skrivit det?
Såg nu att Andersson redan svarat på det.
Raljerat av mig på Twitter. Inte mot dig givetvis men mot gubbslemmet som fortfarande sitter hemma i källaren och bölar efter finalförlusten 2008.
Tänker också det. Det är väl ingen välgörenhet Malmö håller på med.
De vet att Abbott är på väg bort och de vet att HV har en massa pengar.
De hade lätt kunnat säga att under de två månader som Liljander hävdar är uppsägningstid så får han sitta still på sitt kontor, medan de kontaktar jurister för att reda ut allt.
Om de kommer fram till att uppsägningstiden inte gäller hade ingen kritiserat dem för att hålla kvar honom till säsongen är slut, eller till och med en bit in i nästa säsong, om inte HV betalar mångdubbelt mer än nu.
Malmös och HV:s agerande tyder på att kontraktet faktiskt är så dåligt som Liljander hävdar, och att HV inte gjort något fel.
Exakt så. Tomtar.
Björn är på plats i HG.
Visas runt i arenan av klubbdirektör Nylin.
Då väntar vi bara på intervjun i HVTV
Ot kanske men Nylin verkar blivit riktigt uppskattad i hv av föreldrar och spelare.
Tryggt att han visar runt och förhoppningsvis ställer lite krav på Björn med.
Freijd intervjuade Björn idag på HV´s sponsorfrukost. Verkar vara en mycket trevlig, sympatskt men framför allt driven och seriös person. Han menader att med HV´s junior och ungdomsverksamhet borde laget på sikt innehålla minst 50% spelare från närområdet/som fostrats i juniorverksamheten i a-laget. Han hade redan kontaktat f.d. HV-spelare som inte spelar här idag och informerat att när dem vill flytta hem så skall det vara till HV . Vidare arbetar han mycket med statistik och underliggande siffror både för lag och spelare. När han värvar tittar han inte på namn utan på siffror utefter vilken typ av spelare han behöver. Over all kändes han super!
Måste säga att resterande 50% av vårt lag kommer att se stjärnspäckat ut med vår budget
Nu kan ju i och för sig hemvändande egenfostrade spelare vara rätt dyra dem med.
Host Tedenby… Host
Låter som i filmen Moneyball.
Nja är väl ändå skillnad…
Men jag skiter i vilket. Jag är ändå glad att Björn är våran nu. O blickar framåt med tillförsikt.
När kommer en intervju med Björn i HVTV månntro?
Såg mycket Juniorer framför mig
Redan kontaktat? Hur snabbt har han hunnit jobba? Känns kanske inte som första fokus att kontakta fd HV-spelare.
Alltid prio att bygga relation med fd spelare.
Det är väl bra att i tidigt skede sälja in sig. Ett sådant samtal skapar mervärde.
Det är väl nu många spelare funderar på och bestämmer sig om framtiden?