Tråden om GM Björn Liljander

Sluta fjäska nu.

Björn, om du läser det här: Behover du hjälp så finns all kompetens du behöver på forumet.

Bästa kebaben i stan? @Dovahkiin löser det.

Bästa narkossköterskan på Ryhov? Alla vet ju vem det är.

Vi har svart bälte i Eliteprospects.

Behöver du någonstans att sova? @Diabolics har alltid plats i Teslan.

För övrigt så anser vi att Linköping bör förstöras.

35 gillningar

Precis

“Kontraktet han fick var ju för att han skulle bygga på sikt.”

Det är mycket känslor.
Såklart

Vi har väl haft vår beskärda del av det också, by the way :wink:

1 gillning

Tycker just att deras tankar om juniorverksamhets kvalitet och att slussa in fler till a-laget är intressant:

— Alltså Malmö blir ju av med spelare så fort de är bra. Så fort någon annan klubb blir intresserade så lockas de till ett annat ställe, som Kuokkanen och Pajunieme förra säsongen eller bröderna Sylvegård som flyttar vidare. Vad det än är blir de av med det som de bygger upp. Det problemet kommer han ju inte ha i HV71 på samma sätt. Man blir nyfiken på att se vad Björn Liljander göra med kanske den största budgeten.

— Ja, men också juniorverksamheten är inte alls den samma i Malmö som i HV71. I HV71 får han ju en av de bästa ungdomsakademierna i Sverige. Det ger ju förutsättningar att kunna bygga ett lag runt den på ett sätt som gör att man kan slussa in talanger betydligt oftare än HV71 gjort i dagsläget. Jag tror att det lockar honom väldigt mycket med just den utmaningen där han får väldigt bra förutsättningar att lyckas. Det har han ju inte haft i Malmö.

10 gillningar

Björn är ju från Uddevalla och det är ju en väldigt trevlig stad tycker jag :stuck_out_tongue_winking_eye:.

1 gillning

Nylin sa i intervjun att han hoppa kunna presentera ledare runt Björn, Jag har letat överallt här i forumet om någon har hunnit skriva något om det. Någon som vet vilken är kandidater? eller om är klara sen längesedan?

Hans scout och analytiker som jobbade vid hans sida i Malmö

Sen om de blir någon utöver de som ass sportchef får vi se eller om han sätter sin scout som ass SC

Åh så spännande! Är det helt klart? HV har inte gått ut något team runt Björn ännu?

Nej.

1 gillning

“Man har trampat på oss och det kommer att kosta.” Sylvegård senior, vilken tjomme. Jag fattar att Björn lämnar med denna ledning. Han pratar som om HV ska ge ersättning. Vi betalar två månadslöner medan Björn jobbar för oss, då MIF valde att tillåta detta då de anser att han redan verkar för HV…

Sen att han känner sig sviken av HV… sviken av en konkurrent?! Hur tänker du då? Ska vi röja Björn innan något är signerat?

Wow, säger jag bara…

8 gillningar

Man undrar ju lite vad Sylvegård menar med det uttalandet “Att det kommer att kosta”. Känns ju som en slags hot. Såvida han inte menar att det kommer att kosta ekonomiskt för Malmö. Jag kanske fattat det helt fel?

2 gillningar

Svårt det där när det kan tolkas på olika sätt

Klassisk hockeystad

Här finns mer att läsa

3 gillningar

Går ju inte komma ifrån att det är lite smutsigt gjort från Hv. Tyvärr.

2 gillningar

Om man utgår ifrån att HV och Björn hade felaktig information eller gjorde en felaktig tolkning av kontraktet så lär de trott att de agerat korrekt.

Man har rätt ha att fel. Men inte att göra fel.

3 gillningar

Vem bryr sig om vad en Fd LHC-boss säger?

HV lyckades landa en av ligans mest spännande sportchefer. Skiter blanka fan i om Malmö rasar ut pga detta. Vi måste tänka på oss själva i första hand. Whatever it takes!

15 gillningar

Andas Timpan :wink:

Min tanke var att dela för dem som gillar att grotta ner sig. Inget mer,

1 gillning

Haha att lyssna på, eller lägga vikt vid vad Mäki, ett silver-arsel tycker om HV71 är ju värdelöst.

HV hittade sin sportchef, värvade honom, klart.

Om nu HV hade haft så jävla fel hade ju inte Malmö släppt honom för 2 månadslöner, de säger sig självt.
Nej, Mäki kan sitta i Linköping och grina över att aldrig få vara med om en enda sportslig framgång.
Rövhatt.

14 gillningar

Varför? De värvas spelare från konkurrerande lag varenda dag. Skillnaden i detta är att Björn inte är på isen utan på kansliet.

2 gillningar

Jag ser inte heller nåt jätte-kontroversiellt i detta.
Snyggt eller transparant är det inte, men lär ju inte heller vara direkt ovanligt.

2 gillningar