Det här gör MIF bara för att försöka få BL och HV ur balans. Svagt!
Kan pdfen bara vara ansökningshandlingar kring hur han tänkt kring bygget för att visa hur han ser på framtiden osv? Det är min tro iaf.
Att snacka om att stämma sina fd. anställda för skitgrejer gör det inte lättare att rekrytera någon ny sportchef. Jag hade duckat en sådan arbetsgivare och chef. Jag tycker Malmö gör bort sig ju mer dem gapar i media. Sylvegård verkar vara en pajas.
Hela Sylvegård klanen är väll ganska lika, tjuriga egotrippade personer som har större mun än hjärna.
Tror inte det Malmö behöver är en ännu större storm, speciellt inte kaos i klubben när man kämpar för att överleva.
Men det här är väll någon form av försvarstal där de försöker rädda sitt egna skin och rikta ögonen mot Hvs agerande snarare än vad de själva har gjort med dåliga kontrakt och en sportchef som aktivt vill lämna klubben.
Det verkar gå i familjen.
Låt Sylwegård lipa i media. Han gör bara bort sig.
Jag tycker att affären stinker lite och förstår de är sura i Malmö. Men glad Björn kommer till Hv helt klart.
Precis, sen känns det ju definitivt som att saker har lovats Björn från Malmös sida som sedan inte blivit verklighet. Björn sa det ju själv idag.
Hade chris gått till malmö mitt under säsong, och det visar sig att han tänkt på malmö sedan november så hade folk här inne exploderat, fattar att sylvergård o company är jävligt förbannade
Men han behöver ju inte vara Gnällegård inför hela Sverige och stå och lipa på bästa sändningstid, men det är väl det bästa och enda kortet han har just nu?
Pinsamt!
Jag är rätt säker på att det är en rättighet att få jobba med sin cv etc, samt söka nya jobb på arbetstid.
Åtminstone i mitt avtalsområde. Kan inte tänka mig att det är annorlunda här.
Det Sylterygg babblar om har ingen bäring på rådande situation. Det är bara en obildad idiots feberyrande. Troligen har han dragit i sig något vitt i pulverform och fått tillfällig medgångsbånge. Fuck him.
Jag gillar ju HV och håller eran förening mycket högre än Malmö, för mig kan Malmö, Örebro, Växjö osv som helt saknar hockeykultur åka ur och lämna plats åt lag med historia typ Djurgården osv.
Men dom bevis som kommer fram och hur snacket går så tycker jag allt Björn i det här fallet agerat riktigt uselt oavsett om han har rättigheterna på sin sida (lämnar det osagt) det måste finnas någon sorts lojal när det handlar om kontrakt mellan SHL klubbar oavsett om det är spelare eller ledare. Man gör bara inte så det är riktigt fult. Han kanske har baktalat och ljugit för HV om sin situation vilket då gjort att HV trott att det är fritt fram.
Men likförbannat ska man göra ett sånt här färvningsförsök måste man ju för fan kontakta Malmö innan och förklara läget när personen har 2.5 år kvar på skrivet kontrakt.
En sån relation måste finnas mellan klubbarna i SHL
Det har säkert kunnat gjorts bättre. Samtidigt har ju Liljander yppat saker som tyder på att malmö inte har rent mjöl i påsen heller.
Sylvegård: Nu försöker vi släppa det och titta framåt.
Också Sylvegård: Vi kollar upp om det juridiskt går att driva att Liljander gjort sig skyldig till trolöshet mot huvudman.
Gas och broms genom kurvan.
Berätta mer
Men herregud, jag har anställt många personer och då naturligtvis även från konkurrenter. Inte fan kontaktar jag dem under processen och informerar dem att jag pratar med deras anställda. Hela diskussionen är ju super löjlig. Malmö borde lära sig skriva vatten täta avtal i stället. Sylvefis = pajas
Du är i fel tråd min vän…
Men herregud kan vi inte begära att det ska finnas nån sorts respekt mellan klubbarna?
Man går inte på andra lags spelare/ledare med gällande kontrakt bakom ryggen på det andra laget.
Att spelare och ledare med utgående kontrakt kontaktas kan jag köpa för de behöver se över sin framtid
Men det här var lågt av både Björn och HV
Nu hade han ju ett kontrakt han kunde säga upp.
Du får tänka så här: Tur att du är Luleå fan istället då så slipper du skämmas så förbannat.