Tråden om GM Björn Liljander

Inte för att gå till annan Shl klubb visade det sig ju? Juristerma gav ju Malmö rätt här varvav Malmö krävde HV på en summa pengar.

Men det har ändå inte med saken att göra

Korrekt agerande i detta fall skulle varit att Björn sa upp sig om han misstrivdes långt innan han hade tankar på att byta arbetsgivare till HV

Det här är ju inte riktigt samma sak som att Lars byter arbetsgivare från Ica till Coop

Lite hjärta för sporten, supportrarna och sin heder får man fasiken ha.

Den enda som ska skämmas här är Björn och eventuellt ansvariga bakom värvningen i HVs ledning tycker jag

Högst anmärkningsvärt att sylvegrisen den äldre går igenom en fd anställds dator för att leta skäl att hämnas.

Vilket drevet i media mm närmast kan beskrivas som.

HV är inte längre pajasföreningen i SHL.

1 gillning

Varför lät de honom gå då? Summan de kom överens om var ju så låg att Nylin antagligen hade det i kontanter i byrålådan.

1 gillning

Men dom har ju inget val skadan är ju redan skedd

Dom kan ju inte lita på att han utför sitt arbete korrekt genom att tvinga honom kvar

Vad jag förstått så har HV fått betala ett sex siffrigt belopp plus 2 månads löner som var uppsägningstiden

Det har de väl visst? De kunde ju börja med att inte bomba ut att Liljander lämnar. Hade han ett giltigt kontrakt som de hävdar kunde de likväl fryst hans anställning och förhandlat fram att han skulle få vänta minst ett år samt ordnat en dyrare övergång.

Det var Malmö som gav HV möjligheten att betala en mindre mellanskillnad. De hade valet. Att Björn i sig vill byta lag är inte förbjudet, men de kunde gott hindra honom om de så ville.

2 gillningar

Och med det borde ju Malmö släppa det. Ärkemongot Sylvegård går däremot ut idag och hotar med rättsliga åtgärder. Man undrar ju hur bakom flötet den mannen är egentligen.

1 gillning

Det sexsiffriga beloppet är de två månadslönerna.

1 gillning

Känns som att de inte har mycket att komma med. Det jag menar är att Sylvegård söker upp detta i media innan de har kött på bennen igen vilket känns mer som att de har seprationsångest.
Han skulle väntat med att öppna käften innan jurister osv sagt sitt. Nu har han skapat ett drev mot våran GM som jag ser är ”Förtal” då spridning mot BL är enorm. Dels så är affären redan uppgjord? Och hävdar dom innan så får väl BL inte jobba 24h dygnet på de avtalet?? Sylvegård och Malmö söker tröst men dom bajsar i blåskåpet. Starta swichnummer för advokat till BL. För jag sponsrar mer än gärna våran viktigast person. BL du har staden bakom dig. :facepunch:

1 gillning

Skadan skedde när de skrev ett undermåligt kontrakt, ja.

Tvinga honom inte kvar då, tvinga HV att betala för honom. Eller sätt honom i karantän säsongen ut i alla fall.

HV betalar hans lön under uppsägningstiden (2 månader), vilket blir ett sexsiffrigt belopp. Det Malmö tjänar är alltså att de slipper betala honom i två månader.
Måste vara historiens sämsta affär om man har ett gällande kontrakt.

4 gillningar

Det kan hända att dom kunde hindrat honom det kanske är så att kontraktet inte var fläckfritt men att Malmö trodde att det var det.

Klantigt isåfall absolut

Men Björn ska likförbannat inte göra på det sätt han gör och HV borde likförbannat i vetskap om att Björn har ett kontrakt som löper i 2.5 år till kontaktat Malmö och fråga

“Tja, vi är sugna på Björn hur är läget här han säger att han kan säga upp sig.”

Genom att agera på detta sätt så har HV rent mjöl i påsen

Säg vad man vill om affären men att Sylvegård fortfarande gråter ut i media är bara pinsamt. Inte undra på att Liljander valde att fly fältet med en sådan clown som chef.

4 gillningar

Han hade sina skäl? Som han sa. Behöver han gå ut i media för att befolkningen ska godta det? Nej!
Han hade sina skäl sa han, vare sig det gällde familjen, framtidsplaner, nuvarande situation eller vad som. Som det verkar så följer fler med på loket?
Hur kommer det sig? Ingen rök utan eld.
Måste han få bekräftelse? Nej! Sätt locket på som professionell och låt packat spekulera.
Kanske har missat något, men pajkastningen kommer bara från en sida? Den andra hanterar den bra?

3 gillningar

Ja jag ville bara lufta mina åsikter, på det här forumet går det resonera med oliksinnade :smiley:

Det är få hockeyforum det går på! :clap:

17 gillningar

Så länge du är relevant så välkomnar jag dig

1 gillning

När i processen menar du att HV ska kontakta Malmö?

I samma sekund som det finns ett ömsesidigt intresse från Björn och han säger “men jag kan komma lös, jag säger upp mig bara”

HV borde absolut ha dragit örona åt sig här
I normala fall fungerar det inte så mellan konkuerande hockeyklubbar

Nu blir Malmö helt tagna på sängen och tror att Björn ska vara lojal och ingen klubb kan komma och sno honom närmsta 2 åren i alla fall

Av ren nyfikenhet. Du säger att Björn borde sagt upp sig om han vantrivdes.

Hur många människor säger upp sig utan att ha klart med nytt jobb?

Jag har hatat flera av mina jobb men aldrig någonsin tänkt tanken på att säga upp mig innan jag haft en ny sysselsättning klar.

12 gillningar

För att Björn borde förstå att en övergång på det här sättet till HV är emot allt vad supportrar, lojalitet, klubbhjärta och respekt heter.

Man gör inte så

Det är skillnad när Lars säger upp sig från Ica hippsvipps för att istället flytta över gatan till Coop

Lars berör inte så många människor på det sättet

Jag är tämligen säker att Björn nog hade kunnat hitta något annat att syssla med resten av säsongen och isåfall börja hos HV till nästa säsong istället

Det hade ju inte gjort någon skillnad. Han kallade ju själv till möte med Malmö då.

Det hade ju varit jättekonstigt att gå runt på kansliet medan en tredje part (HV) kontaktar ens arbetsgivare och säger att man vill säga upp sig.

2 gillningar