Tråden om GM Björn Liljander

Enligt höken kommer inte Malmö gå vidare med detta, dealen är done helt enkelt.

1 gillning

Men som jag förstår det så började HV sin rekrytering av Björn i mitten av november när kontakten togs

Och Björn sa upp sig flera veckor senare?

Det fanns gott om tid att kolla med Malmö hur det ligger till utan att göra det bakom ryggen på dom och vara straight upp ärlig.

Vafan, han är från västkusten. Har 0 klubbhjärta för Malmö på samma vis som han har 0 klubbhjärta för HV71.

Man kan tycka vad man vill, jag hade varit vansinnig om någon gjorde det mot HV men nu är spelets regler såhär. Inte mer än så.

1 gillning

Gör ju Sylvegård till en än större stolle.

1 gillning

Det finns en oskriven regel mellan shl klubbar att så hör gör man inte, det handlar om respekt för varandra tycker jag

HV kan inte ta ansvar för hur Björn agerar men man kan vara ärliga med Malmö och berätta vad som försiggår.

Och hur man undersöker möjligheten att få Björns tjänster nu

“Hej Malmö, vi har just nu 5 kandidater till våran GM-tjänst och eran sportchef visar stort intresse. Är det lugnt eller? Vi hör av oss om vi väljer honom och annars kan ni väl jobba vidare med honom som om inget har hänt?”

10 gillningar

Hur vet du vad de finns för oskrivna regler gällande rekryteringar av sportchefer med värdelösa avtal?

2 gillningar

Ja exakt så

Även om jag inte hade formulerat mig på det sättet

Hur formulerar man det utan att sabba för BL om man sen inte anställer honom?

6 gillningar

Jag är helt oenig med dig om att HV skulle ha något som helst ansvar att ta kontakt med Malmö. I vilken annan verksamhet fungerar det så? Att ett företag hör av sig till ett annat företag och bara liksom ”tjena, tjena, vi tänkte anställa en av era toppchefer för han har sagt att han vill säga upp sig hos er för att börja jobba hos oss. Vad säger ni om det?”

Nej precis. Ingen annanstans.

Om Björn vill säga upp sig för att börja jobba i HV så är väl det en sak mellan Björn och Malmö?

Och jag tycker exakt samma sak om det omvända skulle hända, alltså att någon annan klubb anställer någon som vill säga upp sig från HV.

14 gillningar

Så enl din uppfattning bör man heller inte kontraktera spelare mellan säsongerna heller utan alltid vänta tills avtalen gått ut?

Skillnaden där är att spelarna sitter i täta kontrakt som gör att dom inte kan lämna. Hade dom kunnat det kan du ge dig fan på att de hade sprutat spelare mellan lagen under säsong för vem hade inte älskat att bli uppringd av guldfavoriten för en chans att vinna där om man kunnat gå dit omedelbart.

1 gillning

Formulerade mig dåligt jag har ingen sån koll alls

Vad jag förstått så finns det en oskriven regel mellan Shl klubbar att man inte kontaktar spelare och ledare när det inte är kontrakts år och förhandlar med dessa.

Jag vill hoppas och tro att det är på detta sätt

1 gillning

Ok helt lugnt :slight_smile:

Så Frölundas nästa tränare är fortfarande inte klar?

2 gillningar

Björn sökte sig till HV?? Det är Malmö som skämt ut sig!

Robert Ohlsson hade inte 2.5 år kvar på kontraktet när han blev klar för Frölunda

Inte BL heller uppenbarligen.

Nej det verkar inte så.

Men Malmö trodde det och litade på att det var så

Så då landar vi i att skulden bara ligger på Malmös inkompetens.

4 gillningar

Så funkar ingen annan arbetsplats. Urlöjlig ansats

2 gillningar