Skulden ja
Men fairplay hade varit att HV kollar läget man kontaktar inte spelare och ledare som har 2.5 år kvar på kontraktet
Det är fult gjort
Skulden ja
Men fairplay hade varit att HV kollar läget man kontaktar inte spelare och ledare som har 2.5 år kvar på kontraktet
Det är fult gjort
Ja man kan fundera på hur arbetsklimatet var i Malmö, med tanke på hur lång tid det var kvar på kontraktet. Men alla funkar inte i alla miljöer. Det gäller spelare i lag och det gäller folk i chefsgrupper.
Att Sylvegård och Malmö svingar som de gör kanske också är ett tecken på att de själva känner att det är saker som skaver, vad vet vi? Hur som så tycker jag det är snyggt av Björn att hålla låg profil och inte delta i pajkastning. För det lär ju finnas orsaker bakom hans agerande. Orsaker som även Sylvegård är medveten om.
Jag säger såhär.
Vi hade nyss vår egna klausul-gate när Abbott drog. Vi va arga, bittra, sura och irriterade på både Abbott och HV71 men i slutändan va allt HVs egna fel som tillät en sån jävla klausul.
På samma sätt är detta endast och enbart Malmös helt inkompetenta lednings fel. Dom hade inte behövt bli av med Björn såhär, om de bara skrivit riktiga avtal.
Ja men visst jag köper det men nu går ju Abbott till NHL och inte till en annan SHL klubb
Var han gick va skitsamma och inte alls viktigt i mitt inlägg. De som va viktigt va att vi skrev ett skitavtal. Vi kunde dock se till att han blir kvar säsongen ut om vi så önskar.
Malmös förmåga att skriva avtal va alltså ännu sämre. Shame on them.
Håller med dig Malmö får skylla sig själva att dom gav Björn den här möjligheten
Och skämmes på Björn för att han utnyttjar den för att gå till HV på det sätt han gör
Så tycker jag
Du har inte svarat på hur HV skulle ställt frågan på ett sätt som inte sätter BL i skiten.
Och det är rimligt att Malmösupportrar tycker så, men det finns verkligen ingen logik i det.
Ringer en direkt konkurrent till mig och ser till att jag får en mycket bättre arbetsmiljö drar jag med. Direkt.
Men det här förstår jag inte. Om nu Malmö skrivit ett avtal som medger att Björn kan säga upp sig och lämna Malmö när som helst, så ska han ändå skämmas för att han utnyttjar just den möjligheten? Ska han vara bunden till ett kontrakt han inte är bunden till då? Av vilken anledning? Lojalitet? Snällhet? Eller vad?
Jag vet inte, det går kanske inte?
Det faller kanske på att Malmö skrivit ett ur dåligt kontrakt som kunde misstolkas
Björn kunde ju faktiskt inte säga upp sig för att ta ett jobb hos HV det har ju juristerna slagit fast.
Han kunde säga upp sig ja
Men eftersom kontakten med HV redan fanns där så är ju skadan skedd
Han kunde ju inte säga upp sig för att ta ett jobb hos HV det har ju juristerna slagit fast.
Han agerade ju fel där
Har juristerna slagit fast det? Vilka jurister och på vilka grunder?
Dela gärna med dig så att jag kan ta del av samma information.
@LuleHF
Efter Expressens avslöjande i går, tisdag, har turerna varit många mellan alla berörda parter. Malmö Redhawks har under det senaste dygnet sökt klarhet i hur de juridiska delarna varit strukturerade i det femårsavtal Liljander skrev på 2022, som bröts i förtid under tisdagen.
Enligt Redhawks ordförande Mats Larsson har det skett på ett oförenligt sätt. Larsson säger att de jurister klubben varit i kontakt med ger Malmö rätt.
– Det här innebär, som jag misstänkte i går, att Björn inte hade någon rätt att säga upp sig. Han har ett så kallat visstidsavtal och det kan man inte säga upp hur som helst eller med två månaders uppsägningstid. Vi ville dubbelkolla detta och nu har vi fått svar, juristerna ger oss rätt
Är det prövat i domstol?
@LuleHF
Ingen aning
Och det är förmodligen ingen process någon vill inleda heller, skadan är skedd.
Enligt Malmö så har Malmös jurister sagt att Malmö har rätt, ja.
Och sen lät de honom ändå gå utan att få någon vettig ersättning för att de “inte orkar diskutera det”.
Trovärdigt till 100%.
Då har väl inte en enda jurist slagit fast det?
Okey jag omformulerar mig
De jurister Malmö varit i kontakt med säger att dom tolkar kontraktet som så att Björn inte kunde göra som han gjorde.
Oj det var hårt
Jag ska inte yttra mig mer här det lovar jag