Bättre att hålla käften då!
Håller med dig.
BL kan göra precis som han vill då styrelse och KD saknar all hockeykompetens. Är då BL en grym GM så funkar det, är han en kass GM så blir det en katastrof. Allt hänger verkligen på BL då övriga är okunniga.
I Malmö hade han Sylvegård som hade jobbet tidigare så han var en kontrollmekanism. Sjöström har Lechtaler i VF. Så HV är så känsligt organisatoriskt att allt står och hänger på BL som hittills varit en riktig katastrof.
Björn tycker alla spelare ger 100 %, han har fullt förtroende för Anton som är mkt kompetent. Då blir kontentan att laget sett till spelare är sämst i SHL, att truppen trots Ang, Borgström och Luoto mfl är sämre än Modos och Örebros.
Jag såg en spelare som gav 100% igår, det var Ang, men vad vet jag, jag är ju bara en uppgiven frustrerad och förbannad supporter.
Vad ska han säga? “Alla spelare sög röv o borde skämmas” eller kanske “No Comments”
Hade varit skönt om han gjorde det men direkt oproffsigt.
Allt ska ju se bra ut i media, så är det ju tyvärr.
Kommer man in som han gjorde och direkt förlänger med Blomman och säger att vi blir farliga i slutspelet.
Då lever man i en fantasivärld!
Nu prövas vi som verksamhet – förening, ledare, spelare och supportrar. Det är i motgång vi verkligen testas. Det är enkelt att vara med när det går bra, men nu behöver vi hålla ihop och stötta varandra.
Vafan??? NU NU NU?
Vi har väl för fan prövats som verksamhet under 15 år. Vi har väl för fan hållit ihop lika länge? När gick det bra? 2010?
Tycker Björn pissat på HV fansen genom det uttalandet.
Vänta? Säger han så? Är det ett citat från intervjun?
Sen då de spelarna som hånfullt ler när burop kommer efter matchen.
Eftersom alla är ganska nya i HV så har nog knappt ingen varit med om bra tider medan fansen har lidit länge och klubben har inte förtjänat oss.
Varje gång han öppnar munnen så blir det bara värre. Jag trodde BL var OK men hittills sämre än sämst, både gällande det han säger och det han gör och inte gör.
Mardröm.
Ja. Direkt från artikeln.
En jävla pungspark.
Holy fucking shit!!! Han säger verkligen så!!! Det här är Bengtsson-illa. Det är EXAKT samma oprofessionella beteende som jag var tvungen att göra ett helt poddavsnitt om back in the days när det var på väg att skita sig för första gången: Lektion i krishantering.
Det han säger, översatt till svenska är alltså: HV:s dåliga resultat är fansens fel.
Det är exakt raka motsatsen till vad man ska göra i kris. Igen.
Helvetets jävla apkuk vad förbannad jag blir!!! Usch vad upprörande det är.
Oj… det var ett tag sedan
Det finns spelare som varit med i framgång som himlade med ögonen igår. Finns inte många så det borde ni kunna lista ut…
Jag gillar ändå signalerna som skickas, man sitter tryggt o håller om varandras ryggar. “Vi ska göra det här tillsammans” osv. Missförstå inte, men ingen frälsare kommer dyka upp så är det ju.
Finns väl bara ett fåtal att lista ut vilka de va! Teden, AP och kanske Brännström.
Våra Hv killar som det ska brinna på!
Bänka dem som gjorde det! Ska inte spela en minut till i vår förening. Snacka om att pissa på dem som pyntar deras lön. Utan publik- ingen spons. Ingen spons-ingen lön!
Sjukt! Rensa ut skiten från vår förening Björn!
Vet och det är ännu värre, tyvärr.
Antingen skickar Björn tränarstaben eller spelare.
Eller både och. Att inte göra något borde inte vara ett alternativ.
36 timmar kvar på fönstret.
Jag vill av ingen speciell anledning också påminna om att Robert Ohlsson fick sparken från Skellefteå efter en intervju där han uttryckte att han inte bryr sig om supportrarnas åsikter.
Ohlsson skulle visserligen snart sluta och det känns som han medvetet fixade en anledning att få förlängd semester. Men andemeningen i det Ohlsson sa är samma som det Liljander säger i intervjun.
Ska vi tro att detta uttalande inte kommer krusa ytan i föreningen?
Föreställ er vad styrelsen i ett företag skulle göra när:
- Deras produkt presterar allt sämre på en marknad. Till sist är man så dålig att alla experter förutspår att produkten är borta från marknaden inom några månader.
- Efter den sjätte fiansko-lanseringen av en vara i rad, så håller företagets chef en intervju.
- Företagets chef är väldigt nöjd över alla som arbetar med produkten och tänker inte göra några förändringar.
- Chefens tillägger också att felet snarare är att företages kunder inte är tillräckligt lojala. De borde vara tacksamma även om företaget har sämsta produkten på marknaden.
Alltså. Förstå hur snabbt en sådan chef skulle åkt ut ur företaget.
Jaha. Då var vi där igen. Precis som @sArg-gubbe skriver så är vi tillbaka till Agne/Hult-tiden.
Visst, Liljander kommer in mitt under säsong. Men jag har verkligen inte fått något intryck av honom. Därför blir det så konstigt när en får mig halvanonym sportchef gör uttalanden som dessa.
Vem är han att tycka och tänka, tänker jag.
Liljander har verkligen kommit helt fel in i det här. Precis som Anton har han klampat in som en elefant i en porslinsbutik och gjort det ena dumma uttalandet efter det andra.
Jag undrar verkligen om Liljander gjort sin hemläxa och förstått vad HV är för typ av föreningen. För nu känns det verkligen som nån som bara kommer in och kör sitt race, helt utan en tanke på supportrar.
Ser tyvärr ingen ljusning i detta. Liljander har gjort bort sig genom förlängningen av Blomman. Rädd för att tappa ansiktet är han beredd att sänka hela föreningen.
Och ovanför sig har han en styrelse som låter både honom och Blomman härja fritt.
Jag tror det faktiskt bara finns en räddning på detta. I alla fall om vi vill att det ska bli bra på sikt.
HELA styrelsen måste väck.
Så jag uppmanar samtliga medlemmar att rösta mot det som kommer bli valberedningens förslag (de lär ju fortsätta som de brukar på det inslagna spåret).
HV behöver inte kontinuitet. HV behöver rätt människor på rätt plats.
#avgåannalena
#avgåstyrelsen
#avgåvalberedningen
Vi fans hade en rad med ersättare för Abbott!
Ingen av dem togs in som ändå hade erfarenhet och lyckats i sina klubbar.
Vad hittade man istället? En Björn som jag inte är imponerad av och som jobbat tight med Sylwegård som besitter kompetens.
Vad har Björn nu att luta sig emot? Inget! Han kommer till en förening i kris och ska ensam lösa detta!
Inte en chans att han gör det! Ska vi tippa på en sjukskrivning innan sommarn är här.
Alltså. Ursäkta att jag bara avreagerar mig här. Men gud så förbannad och besviken jag är. Av alla jävla analyser man kan göra som ledare för en sportklubb att det är fansens fel att klubben presterar sämst på i princip alla tänkbara parametrar.
Respekt går åt två håll. Varför ska jag hålla på HV om klubben föraktar mig?
Som ytterst ansvarig är det ditt förbannade jobb att vara bekymrad och ledsen över att man inte kan möta sina egna och fansens förväntningar. Ja det är också ens jobb att skydda personalen, så jag har full förståelse för att man utåt säger att man har fullt förtroende för alla. Men man pissar inte på de som utgör grunden för hela verksamheten.