Tråden om GM Björn Liljander

FBK tog Lindbäck. Så nej, det fanns inget bättre att få tag på.

4 gillningar

Nej, så kan de va. Jag lägger mig. Känslan va bara.. dålig.

Är väl först nu vi kan bedöma om Björn är bra eller dålig! Sämre än Nubben lär det ju inte bli.

Men det stora felet tror jag står inristat i den ”blåa” tråden! Man ska till varje pris klappa medhårs! Det håller inte i elitverksamhet! Tror jag inte det står exakt så men känslan är sån!

Bra intervju med Björn i JP där han förklarar lite kring hur han vill hur laget skall spela framöver.

1 gillning

För oss som inte har JP vad sägs? :slightly_smiling_face:

Ett urklipp:
– Vi jobbar framåt nu och bygger laget på ett sätt vi anser är smart och rätt väg framåt för oss, säger han.

Det är heller ingen hemlighet att HV vill bli mer spelförande. Björn Liljander pratar om ”dominans” och ”kontroll” med pucken när han utvecklar hur HV måste spela tydligare för att undvika bottenstrid igen.

– Spelet med puck är väldigt centralt hur vi vill spela. Vi måste göra justeringar.

6 gillningar

Glad över att Kaski, AP och Laleggia fortfarande kan vara aktuella. Verkar också som att vi hugger på den enda spelaren från Modo värd att satsa på.
Känns lite bättre idag som hvsupporter.

2 gillningar

Det var ett troll som skrev att niederbach var aktuell, så stämmer nog inte.

1 gillning

Hugger vi på spelare? Vem, Aagard? Är väl klar?

Niederbasch enligt någon tjomme på Modos forum. Dock troll enligt andra skribenter.

3 gillningar

Snack med Björn!

1 gillning

Härligt. Jag noterar att han säger att de har lyft på alla stenar. Istället för som alla tidigare år när vi bara har vänt på dom. Viktigt!

32 gillningar

Fast har han ringt Nubben ännu? Det är en sten som borde vändas på. Det finns faktiskt ett läge att ge Nubben ett bra erbjudande på en del spelare

3 gillningar

Den stenen måste förbli orörd från och med nu. Nubben är sportchefernas motsvarighet till pandoras ask.

1 gillning

Hymligaste jag hört. Stackars Johan som försöker få honom att säga något konkret men det är idel utvärderingar, insikter och lärdomar.
Mest konkreta han fick ur sig på 11 minuter var att tränarna ska jobba med uppföljning och feedback.

Vet inte om det är psykologisk krigföring eller om han är helt vilse i pannkakan.

2 gillningar

Nånstans måste man ju beundra att han lyckas yttra så många ord under dryga tio minuter utan att säga egentligen någonting. Skickligt på nåt sätt.

13 gillningar

Underbart med en mediatränad person på rollen. Det skålar vi för idag.

4 gillningar

Samtidigt i en annan del av landet sitter en nytillträdd sportchef och pladdrar på ofiltrerat om det mesta.

Även om det är uppskattat med ny information så vet jag vad jag föredrar. Kämpa på Björn!

15 gillningar

Fick vi ut någonting av denna intervju? Bara en påminnelse om att Liljander är GM och att arbetet nyss börjat. Gäsp säger jag.

2 gillningar

Vad tycker ni han ska säga?
I detta skede finns de ju inte jättemycket han kan säga rakt ut.

Inte slänga någon/några under bussen för de som varit
Kan inte avslöja värvningar på löpande band i en intervju.