Tråden om GM Björn Liljander

Extrabackar som inte platsar i laget och begränsade centrar med skadebekymmer som förväntas spela högt upp i hierarkin.
Riktigt Nubbig start på sillyn! Av den usla starten att döma kan Björn knäcka Johan & Johan såväl som Nubbis!

5 gillningar

Jag har svårt att sluta fnissa när jag läser att du sågar BL för att han värvar en spelare med skadebekymmer (som inför årets säsong snittat 48 matcher/grundserien de senaste fem säsongerna) tänkt för spel högt upp i herrarkin. Detta samtidigt som du under två säsonger har förespråkat att man ska förlänga med AP, kanske den mest skadebenägna spelaren i HV71’s historia.

6 gillningar

Även om inte Linus är skadebenägen så skall man ta sig tillbaka till sin forna utvecklingskurva efter en lång skadefrånvaro, vilket ändå är en lite risk.

Jag saknar en hel drös med kontraktsbrott för att jag skall acceptera att vi “börjar om” med budget-trupp.

Jag ser inte det. Ännu. Tills dess är jag skeptisk, på snudd på vansinnig.

8 gillningar

Blir ju absurt om du räknat bort hela säsonger, särskilt den senaste.
Sedan jämför du en HV-legendar som räddat oss kvar i shl tre år i rad med en av saiks breddspelare.

I övrigt kanske dig ska hålla dig till saken i dina inlägg istället för det personliga. Jag behöver inte lägga till att jag gapflabbar åt din ofta bristfälliga logik t ex.

Kontraktsbrott lät kul… HV71 kommer behöva göra sig skyldiga till kontraktsbrott om detta ska gå vägen. Så illa är det :slight_smile:

2 gillningar

Ojdå, det verkar som att jag kom åt en nerv, ber om ursäkt för det. Vi resonerar lite olika helt enkelt, och har nog dessutom olika kriterier för vad som krävs för att räknas som en “HV-legendar”.

För att hålla oss ontopic så väljer jag ändå att lita på att BL vet vad han gör. Åtminstone tills man faktiskt sett spelarna göra ett skridskoskär iklädd HV-tröjan :blush:

5 gillningar

:sweat_smile:

att bryta kontrakt: kontraktsbrott?

:wink:

2 gillningar

Jobbar med avtal dagligen så är lite yrkesskadad… :slight_smile:

1 gillning

Ring Björn, erbjud dina tjänster, lös tikka!

6 gillningar

Här hade ju ALI kunnat vara helt perfekt.

På samma sätt som man fick loss BL.

Tyvärr pekar väll detta på att kontrakten är vattentäta.

1 gillning

Håller med. mindre bra resonemang utav Jompi.
Andre är fortfarande en absolut toppspelare vill jag påstå i Europa när han är skadefri och 100 % påslagen.
Segt att han inte kan leverera mer jämnt över säsongen men han är KLASS.

Han har räddat oss i två raka kval och 22-23 hade vi kvalat även då om inte Andre varit överjävligt bra den våren.

Kan vi få honom ngt billigare (just på skadehistoriken) så borde det vara taget alla dagar i veckan!!

Andre älskar HV.

4 gillningar

AP20 :yellow_heart::blue_heart::white_heart:

5 gillningar

En skadefri AP absolut. Men vi har inte haft en skadefri AP på 2 år. Så länge AP kan nöja sig med en hyffsat låg lön som ger utrymme för andra toppspelare samt accepterar en tredje femma om skadekänningar finns under säsong, så finns det inget att tveka på. Men för så skall det vara på dessa premisser

1 gillning

Blir svårt att ta dig på minsta allvar när du påstår rena felaktigheter.

“kanske den mest skadebenägna spelaren i HVs historia”.

Utveckla gärna.

Säsongerna 09-10 och 10-11 spelade han 37 respektive 31 matcher men det är extremt länge sedan och borde inte ligga till grund för en sådant påståend enbart därför vartfall.

47 matcher i återkonsten, följt utav 29 samt 40 matcher.

Vågar lova att sitter man o gräver i HVs lag historiskt så lär vi hitta mer skadebenägna gubbar än Andre.

Men däremot ytterst få mer skillade spelare än Andre. Med stort HV-hjärta dessutom.

2 gillningar

Nu är du gravt OT.

2 gillningar

Inte bara gravt OT, det behöver även tänkas på hur vi tilltalar varandra.

Lägg ner pajkastning. Jag fick gå in och tweaka inlägg nu. Det vill jag inte behöva göra.

Ta det piano annars skjuter vi mods ut er.

3 gillningar

På vilket sätt är det off topic? Tråden handlar om Björn Liljander, GM och mitt inlägg handlar om hans/vår bästa spelare.

Framförallt menar jag så är det ett svar på ett i mitt tycke nedvärderande inlägg gentemot Andre. Under alla omständigheter felaktigt.

1 gillning

Så ja, OT.

2 gillningar

Alla er som fortfarande tvivlar på Björnen. Vad tycker ni om detta då? Borgman är ju en klassvärvning!

5 gillningar

Håller med! Först Lassi och nu Borgman. Det ska Björn ha en eloge för i mina ögon! :bear:

8 gillningar