Tråden om HC Anton Blomqvist

Jag tycker dock att värvningen av Kloos var helt klockren, dock skulle man inte släppt La Leggia. AP tycker jag att det var rätt att vända blad med. Det skulle dock ha ersatts med en någorlunda likvärdig spelare.
Jag vet att du är anti Blomman, du kan få rätt på den (även om jag inte är hundra) men troligtvis. Vi behöver nog en ny coach, en som kan coacha under matchens gång(a la Grönborg). Med lite smartness som kan lira schack. Då hade vi säkerligen fått ut mer av Kloos och alla andra. Samt en center.

4 gillningar

I dare you (och Liljander eller Stillman) att hitta en likvärdig spelare denna sidan pölen. Och en spelare som dessutom bär ett bultande hjärta för klubben. I backspegeln var det här ett otroligt felbeslut på samtliga plan.

11 gillningar

Han är en jävla bra spelare. Men ingen spelare är större än klubben(ingen tränare heller). Ska bli intressant att höra vad han själv säger om allt efter karriären. Den guldstjärnan ska han ha, att inte strö salt i HVs sår när vi skriker efter svar. Det var nog bra agerat så här i efterhand.

2 gillningar

Visar det sig i efterhand att det här på något vis stod mellan AB och AP i någon missriktad prestigekamp kommer domen att falla relativt hårt. Här har HV71 förlorat. Stort.

3 gillningar

Det spelar ingen roll vad man skaffar för spelare. Laget i år är köpt för Blommanhockey. Och det går ju käpprätt åt helvete. 13 multiverktyg in som ska kunna spela vilken jävla position som helst, men ingen sätts på en där de gör bäst nytta. Man lyckas göra en spelare som Kloos helt osynlig. Leises patetiskt feltolkade statistik och Antons oförmåga att matcha rätt. För om Kloos är SHLs bästa värvning - var det detta man såg framför sig? Om det var det så är väl det den mest tydliga indikationen på den totala hockeyinkompetensen i hela föreningen?

Så. Bara inse. Blommanhockey funkar inte. Punkt. Synd bara att vi har en hjärntvättad sekt utan kompetens som ska inse detta.

10 gillningar

Det värsta är att vi inte kommer att bli av med honom, om han inte avgår själv.

Tycker delvis synd om Blomman, han är säkert en duktig tränare med en stor potential och en lång karriär framför sig. I HV fungerar inte hans hockey, resultaten är piss och hela hans karriär riskerar att ta stryk pga det. Samtidigt är blomman själv högst delaktig i det, han har sitt spelsätt, det funkar inte och det måste han inse. Om han vill rädda sin karriär är det smartaste han kan göra att avgå, eller göra drastiska förändringar i spelsystemet. På pappret är detta laget bättre än vad det presterar.

Om en/två toppcentrar kommer in och skadade spelare blir friska borde detta laget kunna sluta topp 6 utan problem. Annars tycker jag att topp 10 (typ) är rimligt. Spelartruppen är bättre i år än tidigare säsonger (bortsett från centersidan) och jag tycker inte att detta laget ska behöva kvala. Men vi ligger på en kvalplats, samma som förra året, på pappret skulle förmodligen inte det laget heller behövt kvala. Det finns en gemensam nämnare: Anton Blomqvist.

3 gillningar

Blir det inte 3 poäng på torsdag hemma mot Örebro så är magkänslan att det kommer hända något i tränarstaben. Någon halvporrig rockard som HV71 brukar göra en gång per år, kontinuitet är viktigt när det blåser hårda vindar!

1 gillning

Blomman får förlängt för nu har vi ju haft våran formtopp

Kom gärna med rimliga förslag vilka som kan tänkas ersätta Blomman. Det blir så tröttsamt att bara höra “sparka Blomman” annars. Ska Rahm ta över? Challe? Lindbom?

Då tar vi det igen: det är inte vi fans som skall komma med förslag på rimliga tränare. Vi har inte den rollen, det är inte ett ansvar vi har. Ingenstans finns det några lagar eller regler, eller ens rimliga förhållningssätt som kräver att fans måste presentera en ersättare innan man får kräva en coachs avgång. Det är ett extremt dåligt retoriskt grepp för att skydda status quo.

Tillägg:
Det är dessutom Antons tråd. Där diskuterar vi honom, inte andra tränare eller värvningar/anställningar.

11 gillningar

Sen kan man ju lägga till att namn på ersättare till Blomman redan har diskuterats. Det har nämnts x antal namn.

Det är inte vår uppgift att hitta en ersättare, och det är inte heller vår uppgift att gång på gång behöva upprepa alternativ som redan nämnts. Det är i det här fallet upp till skribenten som frågar att ha bättre koll på det som redan diskuterats.

5 gillningar

Här är en.

4 gillningar

Hade viljat se challe.

Ja, man ser ju hur Brynäs löste det inför kvalet mot oss. Det är inte jättesvårt att få in en ny röst resten av säsongen. Det måste inte vara högsta klass och bästa framtidslösningen, utan något som förändrar läget här och nu.

2 gillningar

Det här har ju diskuterats flera gånger. Lindbom, Challe, Ante, Puistola, Tapola.

Med tanke på vilken tråd vi är i lägger jag även till ett AVGÅ!

6 gillningar

Har han fått kicken än, Blomqvist?

Har tåget gått nu då!

Stick

Vet att han inte var med idag. Men det var ju hans spel idag igen. AVGÅ!!!

Om någon genuint tror att en ny gameplan installeras för att tränaren missar en match… jag hoppas ingen är så naiv och pekar på dagens match som något bevis på att det inte gör skillnad att byta tränare.

Samtidigt förvånar det mig inte om det är föreningen själv som kommer med det argumentet.

1 gillning

Alla här tycker Anton ska bort! Men inget kommer hända med den mannen!

Förra säsongen va katastrof och denna ännu värre men han sitter säkrare än någonsin!

Spelarna måste agera om något ska hända men det lär inte hända!