Tråden om HC Anton Blomqvist

Välkommen!

Jag hoppas och tror detta blir bra!

Pressmeddelande:

Kontrakt i två år.

15 gillningar

Detta blir nog bra.Välkommen Anton!

2 gillningar

Välkommen Anton!
Håller tummarna för att du först och främst ska ges möjligheten att sätta ditt prägel på vårt HV71.

1 gillning

Varmt välkommen Anton, jag tror på dig!

1 gillning

De senaste årens händelser har gjort mig skeptisk till allt innan motsatsen är bevisad.

Med detta sagt önskar jag varmt välkommen och hoppas att Anton kan överföra sin energi och entusiasm på laget.

3 gillningar

Välkommen AB. Hopper innerligt att man hittat en HC som kan skapa en bättre sportslig vardag.

La märke till två kommentarer.

Finns ingen anledning att dumpa pucken om vi inte har något syfte. Spot on

Vi ska ha folk som är duktiga på sitt arbete, om dem är från Jönköping eller inte spelar mindre roll. Kul för fansen och personen inte mer. I och för sig lätt för AB att säga så, han har ingen anknytning hit. Men han är på det och vågar yttra sig.

10 gillningar

Välkommen Anton, betydligt mer positiv till detta än jag var inför Montén.

1 gillning

Måste säga att efter att ha kollat intervjun så känns det här jäkligt bra! Känns som Anton har ett väldigt modernt och framåt sätt att se på hockey.
“Vila med pucken”, “våga vara bekväm med puck” och att “inte dumpa om det inte finns ett syfte” är ju totala motsatsen till vad vi sett i år. Nu behövs det bara spelare för att klara av att verkställa teori i praktik.

Man har ju fått ångra förr när man känt förhoppning kring vår klubb men denna rekrytering känns på förhand väldigt kul och intressant!
Varmt välkommen Anton!

3 gillningar

Det är ju fan så att man blir erigerad.

5 gillningar

Det finns potential i truppen, det vill jag tro. Kan man bara ge individen och gruppen rätt förutsättningar så kan jag se att man faktiskt får valuta på detta.

1 gillning

En viss skillnad mot att höra Montén första gången. Anton är ruskigt spännande och jag hoppas detta faller väl ut.

5 gillningar

Säger mkt bra saker och har en tydlig plan. Välkommen och lycka till!

1 gillning

Jag väljer att se mitt halvtomma ölglas som halvfullt. Hoppas det kan bli något att bygga vidare på.

Men det kräver att AB får 100 procent rätt förutsättningar. Just nu, med tanke på vilka han har runt om sig i föreningen, så skulle jag säga att AB inte har det.

8 gillningar

Tror detta är ett bra första steg i processen att få HV på rätt kurs. Inom de närmsta månaderna kommer 10-15 beslut till behöva tas som måste bli rätt. Men med det sagt känns denna rekrytering bra. Välkommen!

1 gillning

Vissa spelare kommer att få det tufft är känslan, med all rätt! Det har varit för bekvämt att spela i HV de senaste åren.

5 gillningar

Äntligen lite nytänk i föreningen. Tror detta kan bli bra under RÄTT förutsättningar. Just nu och minst fram till 2026 har vi FEL förutsättningar så för helvete ha lite is i magen nu om det går knackigt.

1 gillning

Har lite AIK kompisar. Och de är inte nöjda med Anton och är lättade att han lämnar. Enligt dem; Dålig på att ta timeout vid rätt tillfällen. Dålig matchcoach. Splittrar kedjor som funkar m.m

Men är en AIK supporter nöjd nån gång? Nej.

Personligen är jag kluven. Känns positivt när han intervjuas.

AIK var ett bottenlag på dekis när han klev in och har successivt klättrat, i år delad andraplats med en ganska medioker trupp (dock vassa keeprar). Vad har dom för krav egentligen?

3 gillningar

Något rätt har han väl gjort, då AIK gått från riktig dekis till respektabla det sista? Ut mot Mora nu visserligen men de ser starka ut.

1 gillning

Det ser det som mer Pajens förtjänst än Antons.