Tråden om HC Anton Blomqvist

Stockholmare med galen självbild (är en själv och vet exakt hur “vi” fungerar) så det lägger jag inte mycket vikt vid :wink:

Skulle just säga att han uppenbarligen har åstadkommit rätt mycket med rätt lite i Gnaget

2 gillningar

Ja, han har värvat fint på HA-nivå. Men Pajen har inte coachat dem fram till sin fina plats i år, de har knappast varit självspelande.

2 gillningar

Absolut. Kommer man delad 2 har man gjort något bra.

Jag är nöjd att det är någon utanför 036 området.
Utanför ryggdunkargänget.
Var väl iförsig Monthen också men han var LHC-förgiftad så räknas inte. Likaså Åkerman. Hua.

6:50 in i videon är ljuvligt och höra

2 gillningar

Är så glad att Stillman är tillbaka.

2 gillningar

Tror inte ett dugg på detta tyvärr, men oavsett: varmt välkommen Anton! Hoppas du är rätt man på rätt plats, det behöver vi! :blush::+1:t2:

2 gillningar

Välkommen AB. Detta känns betydligt bättre än med Monty.

2 gillningar

Vad är det som gör att du inte tror på detta? :blush:

Att det inte finns något som talar för att detta är bra :blush:

2 gillningar

Haha, Quila din sur…snopp, jag får ju nästan dåligt samvete för att jag är positiv till detta :joy:. Men jag håller inte riktigt med dig om Stillman, Blomqvist vill ha honom som ass, är inte alls säker på att HV vill ha honom tillbaka. Så att han har en plats som ass bara för att han är en HV-gubbe tror jag inte.

5 gillningar

Fattar bara inte hur vi kan nöja oss med detta…? Det snackas en massa om nya tag, som-guldsbeteenden och liknande, men vad, exakt VAD talar för att detta ska bli bra? Vad är storheten med AB? Vad har jag missat? Vilka meriter talar för honom? Är det att han inte fått sparken som talar för att det ska bli bra? Varför sparkar man Stillman om han nu är så bra? Om HV inte vill ha Stillman, varför låter man AB då bestämma det? Är AB så himla bra så att man är beredda på att ta detta steg med Stillman igen? Varför nöjer vi oss med osäkra kort? Är vi i läge att chansa IGEN?

Trodde vi behövde något stabilt, något som kunde stoppa läckan.

2 gillningar

Vi får vara glada att ngn tränare vill ta på sig detta uppdrag. HVs fokus måste vara att ta små myrsteg nu, inte tro man ska ta SM-guld nästa säsong. Det är inte ofta jag har en bra magkänsla,men just finns den, och ingen alkohol i kroppen :blush:

2 gillningar

Mediokert.

Tack @PapaEmeritus, har du någon narkos över till mig. Pallar inte :sweat_smile:

Jag trodde INTE på Montén.

Dig Anton, dig tror jag på. Varmt välkommen till HV71. Hoppas du är med och lyfter oss igen! =)

6 gillningar

Vem skulle Du välja Q?
Om Du fick va kung för en dag…

Får lite samma vibbar som av Niklas Rahm. Det låter bra men det faller platt när det väl gäller.

Motbevisa mig gärna, men det här tror jag inte ett skit på.

2 gillningar

Tror det kan bli bra, men allt hänger på att Blomqvist ges rätt förutsättningar. Under nuvarande omständigheter tror jag inte heller att detta kommer bli bra, men det hoppas jag att det ska bli ändring på. Men släcka bränder räcker inte, HV behöver en omstart och då tror jag att chansningar som denna behövs. Fan, den ena Abbotten var ungdomstränare och den andra (Chris) hade någon hittepå-roll hos oss när de tog över Rögle och lyfte klubben exempelvis…

2 gillningar

Är alldeles för dålig på sådant här, men hade åtminstone tagit någon som har SHL-meriter och lite mer rutin. Någon som bara kan stabilisera oss genom ett okej grundspel och lite andrum. En Mårts-typ eller Filander som gjort mycket med små medel men med goda hockeykunskaper och skills.

Alltså…jag tycker detta är jättebra. Ville egentligen haft honom här redan inför den nyss avslutade säsongen. Trots att jag inte gillar AIK, har jag följt laget mycket de senaste åren. Mycket för att jag gillar Anton och auran runt honom.

AIK har spelat en jäkla kraftfull och för motståndarna jobbig hockey att möta. Bäst i HA på “vuxenhockey”. Så jag är full av tillförsikt.

Och Quila, om du tycker det är fel att chansa med Anton. Vilka realistiska, rutinerade tränare är lediga och som du skulle vilja ha hit i stället? Jag ser inget namn som är mer spännande. Anton Blomqvist känns ungefär som när Sam Hallam kom till Växjö från BIK Karlskoga en gång i tiden.

9 gillningar