Tråden om HC Anton Blomqvist

Fucking Anton, såg inte detta komma. Men det är som en jäkla baskagge som satt igång med HV.

Jag inser att mina slutsatser om läget för 7 matcher sedan var fucking jävla fel. Ber om ursäkt för dem.

Det jag såg på isen idag var ren och skär hockeyglädje - HV-själ a la 2024 och Luoto, Lenc, Kero o Glifford - kugga, kugga, kugga varje millimeter.

8 gillningar

Blomman har alltid hållit huvudet högt och fortsatt och tro på sin spelide. Nu har det gett resultat. Fuck vad kul för blomman.

17 gillningar

Skulle nog mer säga att han rättat till tidigare ganska stora misstag. Sen hade han otrolig tur att målvakterna blev sjuka samt att AP och Teden bkev skadade som gjorde att Glifford kom in och andra laguttagningar som blev framtvingade.

Vissa saker som någon, Beech/Abbott?, eller AB själv kommit på och rättat till:

Upp med Lenc från fjärdekedjan.
Sära på LaLeggia och Day.
Borgy som center med en defensivt stark ytter, Luoto.
Kero in istället för Tedenby och Reber ut som ytter.
Riktiga PP uppställningar.

Det absolut viktigaste var dock att AB tvingades att ställa Glifford i mål och sen inte behövt fundera på målvaktsvalet längre. Tror aldrig han hade gjort det om inte båda målvakterna blivit sjuka. Så mycket tur i oturen där.

6 gillningar

Målvakter behöver tur, coacher behöver tur. Jag tycker nog också att Anton har eliminerat misstag från sin egen sida under sista 10 matcherna.

3 gillningar

Sen hände mkt när Fisken kom Ang och Lagge Hv fick helt annan offensiv i dessa herrar. Laget var för dåligt innan samt alla skador. Sen har verkligen AB öppnat ögonen och gör mkt bättre beslut i matcherna.

4 gillningar

Okej, måste lägga mig ang. Anton Blomqvist, du är en bra coach och analytiker. All kritik du fått här på forumet av mig och andra så har du steppat upp på alla plan egentligen och sagt knip käft och ”hold my beer” och har fått med JD och Stille till mer aktivitet i båset…

Innan säsongen var du ett sjukt spännande namn och gjorde ett sjukt bra intryck på mig. Ville att det skulle bli lyckat, men ingen kunde förutse denna vändning. Att det tar lite mer att coacha ett SHL lag är det inga tvivel på. Du är ämnad för detta yrke, att ta vårat kära Håve mot toppen.

Finns säkert saker att bli bättre på, men det är jag säker på att han jobbar med dagligen

Take a bow Sir fucking Blomqvist, vi kör enda in i kaklet!

4 gillningar

Hold your horses. Nog fan kan man kritisera Blomman för inledande 20 matcherna. Likaså kan man rosa honom för de sista 6 matcherna. Blomman har växt in i sin roll, anpassat sig och tagit lärdomar samtidigt som laget vässats betydligt under resans gång. Grymt jobbat Anton och övriga och se nu till att öka ytterligare!

10 gillningar

Man lär sig med tiden, bra gjort av honom i alla fall.

2 gillningar

Tror Blomman är enormt självkritisk och han har nog funderat många nätter vad han kan göra bättre. Han går verkligen inte runt i gamla vanor och bara kör och hoppas det löser sig. Han har jobbat stenhårt med sig själv under resan so far. Grymt AB bara fortsätta kämpa!

14 gillningar

Verkligen, bra att vända detta, och riktigt kul hockey att se på. Vilket lagspel. Slutspelsklass igår.

Haha! Killen har självdistans, från presskonferensen efter Luleå-matchen på frågan om det bortdömda självmålet svarar Blomqvist:

“Jag har inte en aning vad reglen säger och jag står mest och viftar för att vi ska få med oss någonting. Så de gjorde nog rätt — de kan det bättre än jag kan.”

24 gillningar

Den va skön och ärlig, tummen upp!

1 gillning

Tommy Sjödin är också ärlig, fast på ett annat sätt.

1 gillning