Eller välbehövlig vila för återhämtning?
Vet inte hur ansträngande det är att åka och käka middag med grabbarna i två timmar och tjöta lite skit menmen, litar på att Blomman gör rätt som vanligt
Ska vi gissa på en bra träning imorgon?
När ska vi börja toppa laget istället för att tippa laget?
Tack för den här tiden.
Bara 3 långa år kvar…
Anton säger att vi är bra 20 min och kass 40. Jag börjar snarare tro att det var Leksand som var dåliga och gjorde oss bra. När vi är bra så är det egentligen inte vi som är bra utan snarare motståndarna som är dåliga. Leksand höjer sig i andra och då hänger vi inte med. Vi har helt enkelt ett för dåligt spel med blomman, tycker det är dags att bryta med blomman, vi kommer definitivt inte vinna ett kval med blomman som coach. Ser gärna att man tar in Lindbom återigen för att rädda kvar HV. Han har trots allt lyckats 2 ggr.
Ja det blev rätt uppenbart när vi hade noll motmedel. NOLL. Ser han inte det?
Dra dit pepparn växer
Jag pallar inte se misären längre! Vila med puck? Allt som gör är att slå på täckt spelare längs sarg?
Om ABs vision att vila med puck är den här så måste han tänka om. Vänd om och hitta nya vägar om det ska vilas? Det här är på riktigt pinsamt! Jag själv hade kunnat coacha ‘vila med puck’ tio gånger bättre.
Hur fan kan dump n chase bli ett försök att vila med puck? Om ett lag ska kunna vila med puck så måste det finnas understöd? Redan från defensiv zon och in i neutral zon. Men det finns det inte! Istället lägger backar pucken längs sargen till spelare som åker framåt/väntar men är sönderläst. Vänd hem, lägg en macka eller två på spelare som kommer i fart. Läser dom det oxå?, en gång till! Kom samlat i mittzon.
När väl spelare kommer ensamma så dumpas det? Finns ingen som kan hämta? Och så åker man ändå? Två/tre spelare borta? Man ger ju bort skiten? Motståndarlaget behöver ju inte coachas på fem öre!
Jag har vänt! Fattar han inte att det behövs en gubbe centralt? Vare sig det gäller försvarszon eller mittzon? En som kan ta emot ett pass, fördela till forwards eller tillbaka till back. Nä! Vi kör på tur och lägger längs sarg. Det här var droppen. Jag skiter i kontinuitet. Jag vill se kontinuitet med en tränare som tillför. I många matcher har HV tappat poäng för att vissa spelare varit totalt under isen. Det kan ej Blomman ansvara för. Men maken på dålig taktkänsla och självinsikt får man leta noga efter.
Jag har vänt och ger er kritiker rätt! Med all rätt! Jag har haft fel ang AB!
Plus en på den
ursäkta forumet, hv ledningen samt framför allt facebook och klack supportrar, jag vet dessa ord svider men ni har blivit manipulerade av Antons snack och ser han som en gud . Men ANTON OM DU HAR NÅN SPORTSLIG HEDER KVAR DRA FRÅN HV DU ÄR FAN I MIG SÄMRE ÄN SÄMTS
Och om vi visar detta spelet nu och ska bygga nytt lag nästa år? Vilka vill komma till oss och vila med puck i tre år?
Blomman har som HC inte vunnit en sjumatcherserie.
Inför säsongens viktigaste matcher (Örebro, Modo, Leksand och Leksand) svarar han upp med att torska fyra raka.
Närmare slutspel/playout-känsla kommer man inte under en grundserie. Och HV och Blomman svarar alltså upp med fyra raka torsk.
Kan inte Blomman få igång laget under den här typen av matcher. Ja, då är jag övertygad om att han inte heller kommer få det i ett kval.
Det fascinerande är att Blomman bara trummar på. Han fortsätter spela samma kedjor som inte på en hel säsong presterat i fem mot fem. Han fortsätter ge istid till en spelare som Tikka som alltså är inne på närmare 50 procent av alla baklängesmål. Vem som helst kan ta fram de här siffrorna som visar hur verkligheten ser ut. Men tydligen inte Blomman och Liljander. De tycker att kontinuitet även ska gälla vårt gravt dysfunktionella lag.
Det enda rätta är att entlediga Blomman. Synd att Liljander satte oss i skiten ordentligt. För nu har det gått prestige i allt.
Vi kommer att åka ur med Blomman som tränarr
Spelar ingen roll längre. Dagen vi började skriva “gäller i HA” kontrakt tappade jag allt förtroende och respekt. Vad är ens poängen med att hålla på med SHL?
Det där med att samtliga tappar kompassen bara för att man får lite vila och lite dryck i några minuter, väldigt intressant. Laget har tappat kompassen 40 ggr nu av totalt 40 matcher! Du har möjligtvis inget botemedel för detta? Om inte så duscha, packa väskan och säg upp dig.
Jag har, tyvärr, skrivit rätt positivt om Anton Blomqvist. Jag har haft fel och tar tillbaka allt.
Hoppas man har 30 dagar “öppet köp” på denna, alltför tidiga förlängning. Det är väl rätt uppenbart att han inte har fått och inte kommer att få till ett hållbart spel.
DAGENS UPPTRÄDANDE VAR UNDER ALL KRITIK.
Blomqvist självkritisk (som vanligt) och lägger att ”det ser för jävligt ut” på sig själv (som vanligt). Han säger att han ”bara står och skäms”.
Att det ser ut som det gör är inte enkom Blomqvists fel. Men det är uppenbart att han inte har någon som helst förmåga att göra nånting åt situationen.
Inget grundspel. Inget 5v5-spel. Inga förändringar i formationer inför matcher. Inga förändringar under matcher (förutom när det redan är försent). Blir överkörd i coachmatchen match efter match.
Blomqvist kommer aldrig att kunna reda ut detta. Han kommer inte att få laget på fötter för att undvika kvalet. Och ännu lägre sannolikhet att han reder ut kvalet. Han har helt enkelt inte kunskapen och erfarenheten att lösa ut det. Ett kval är något helt annat än serielunk. Då krävs aktiva åtgärder under hela matchen varje match för att vinna. Denna förmåga verkar helt saknas hos Blomqvist.
Om han är kvar (vilket ALLT talar för) så åker HV ur.
Han kan inte sätta ett spel.
Han kan inte komponera ett lag.
Han får inte med sig spelarna.
Han kan inte förändra en matchbild.
Så. Kört? Ja. Ingenting talar för motsatsen.
Då är vi två… Fattar inte att man svalde skitsnacket med hull och hår.
Samma här. Jag såg positiva saker hos Blomqvist. Men hans brister är både allt för många och allt för uppenbara.
Det enda som kan rädda HV är att han gör en Patrik Ross och lämnar självmant.
Tror absolut att det finns positiva uppsidor hos Blomman och att han verkligen är ett framtidsnamn. Problemet är att vi inte har tid att vänta på framtiden, vi har akuta problem nu. Vi har inte tid att vänta på att Blomman jobbar bort sina valp-problem och blir en bra huvudtränare. En stabil förening hade kanske haft det och kan då satsa långsiktigt. För oss gäller det att kortsiktigt reda ut detta haveri och för det kan vi inte luta oss mot att Blomman nog blir en bra tränare om 4 år.