Tråden om HockeyAllsvenskan

Fast det vore jävligt kul om Brynäs rök mot Nybro :grin:

3 gillningar

Mmm, men nu när det mer och mer lutar åt HA för oss är det nog bra om Brynäs går upp.

1 gillning

Billins, Vesel och Kelleher gör sin andra semifinalserie mot Karlskoga på 2 år . I annat lag. Lite komiskt ändå. Och i andra kassen Brattström som har 1,63 GAA på 5 HA-matcher.
BIF vinner på ÖT 3-2… Grym styrning av Vesel. Starkt hämta upp 0-2.

2 gillningar

Hela serien BIF-Karlskoga stinker HV71 anno 2022. Vesel, Kelleher, Billins, Kokkonen.
Karlskoga vill jag ska vinna mest för att Bryppe är passé.

3 gillningar

Ja fan, Kokkonen glömde jag. Jävla snyggt mål han gjorde.

Samtidigt. Det finns nåt lockande med Brynäs och Djurgården i en final. Kan gå precis hur som helst. Och jäklar vilket röj det kommer vara.

5 utländska spelare på isen för BIF när avgörandet fälls. Svensk hockeys död att vi inte ens i andradivisionen klarar oss med mindre än utländsk invasion.

Herrhockeyn kommer snart vara där damhockeyn är. En bra inhemsk liga, men dåliga landslag.

Som brittiska Premier League. En av de bästa (om inte den bästa) fotbollsligorna i världen. Men engelska landslaget suger.

1 gillning

Saknar f ö inte domarnivån i HA. Herregud så bedrövlig.

3 gillningar

För att kvantifiera:

Englands herrar torskade EM-finalen 2021 (EM2020 – men pandemi) på straffar, och åkte i kvarten i VM 2022 (mot Frankrike, som i sin tur förlorade på straffar i finalen). Samma engelska herrlandslag gick obesegrade efter full tid hela 2021 samt 2023. De har vunnit 33 av sina 52 senaste matcher, förlorat åtta.

De saknar titlar, ja. Men suger, det håller jag inte med om.

3 gillningar

Försök se budskapet lite bortom de torra fakta. Även om du i sak har rätt i det här fallet.

Svensk hockey är liksom inte på uppgång.

Vilket självmål av Djurgården. Snacka om ångest :joy:

Årets snyggaste självmål. :upside_down_face:

Heja Mora :muscle::muscle::muscle:

1 gillning

Jag håller på Mora , Fyfan va rolig hockey dom spelar.

3 gillningar

Fyfan vad dryg DIF-tränaren Holmqvist verkar.
Kommentatorn frågade i intervjun om special teams och han utbrister: “ska ni fråga om det igen, jag svarade ju på det förut?”.

Herregud.

1 gillning

Vilka går upp? Brynäs eller Djurgården? Svaret kanske är…MORA. Dom är riktigt bra!

1 gillning

Haft Daniel Hermansson uppe som förslag här sedan i höstas. Hörde tidigt mkt bra om honom, och han har verkligen fått ut mkt bra av det laget! Riktigt tränarämne.

Det hade varit en ganska rolig skräll. Mora mot Leksand i shl kan bli fantastiska matcher.

Ja fy fan vilken dryg djävul… :upside_down_face: :joy:

1 gillning

Björklöven rensar…Känns som det finns en klubb i SHL som behöver göra likadant…