Behövs ett Stockholmslag i SHL. Ser hellre HV möta DIF eller AIK på Hovet/Globen än BIK-HV i skithålan.
Möjligtvis DIF då för deras klack och snygga tröjor men hur man kan önska upp AIK övergår mitt förstånd.
Behövs? Varför det? Blir bara skit med deras så kallade ”fans” ändå.
Att storstadslag skapar hype kring sporten ser jag som endast positivt. För så är det ju, blir större medialt intresse.
Nä fy fan. Banna Stockholm från hockeyn.
Tre minuter kvar av sjätte matchen. AIK leder 2-1 med tre minuter kvar
Där är det slut, AIK i final.
Kul final om det blir dif då ingen bortapublik tillåts. Tattar-fans!
Brattström är i zonen. Fasen vad bra han är!
Skönt slipper man bik i shl. Helst dif eller aik. De drar publik = cash in för många lag i shl. Shl kommer må bra av Stockholmslag.
Det var väl bara under tiden som Globen byggdes om. Fick inte garantera säkerheten i Hovet. Blir det AIK-DIF måste det väl bli Globen?
Den invigs väl först vid VM?
Den invigdes vid Beijer Hockey Games i februari.
Jaha ja, ganska värdelöst då om dom inte spelar där …
Ja jag menar det, vore sjukt om de inte förberett för Globen om det blir Dif-Aik
Det är väl skit samma vilken arena det blir. Bortalaget får väl inte ha sina fans på plats?
Jo det har de fått förut i Globen. Det var ju för att Globen byggdes om och att det inte gick garantera säkerheten i Hovet, så som kraven ser ut idag.
Ok, det hade jag missat
Är rätt säker på att dem nämnde igår mellan AIK - BIK att det endast blir hemmalagets publik om det blir Djurgården - AIK i final tyvärr.
Samma sak nämndes i sändningen för Frölunda - Luleå, så det känns redan spikat.