Tråden om HockeyAllsvenskan

Idag är de effektiva AIK, ser ut att bli kämpigt för Djurgården.

Djurgårdens stjärnor syns ingenting

Viggo gör det bra också såhär långt

2 gillningar

Bratten ser inte helt säker ut även om han låtsades i intervjun innan match

Ser svettigt ut för AIK nu istället, det går fort i hockey.

Jo nu känner man igen Bratten minsann

Kämpa AIK..

4-4 med cirka fyra minuter kvar av tredje perioden. Djurgårds-arslena gjorde just mål, synd att AIK inte kunde hålla emot den lilla stunden som var kvar.

Två eventuella skador på AIK:are gör att det börjar luta åt DIF i denna matchen med …tyvärr .

Jag gillar detta AIK-lag, tycker de gör en storartad säsong , med Melin som coach vände väl allt ?

Fyfan va han låter Krüger. Mardrömsrösten

Fan också.
Kämpa AIK framöver.

Luktar 4-0 nu

1 gillning

Djurgården har ena foten i SHL… ge mig styrka

2 gillningar

Pinsamt aik herregud vad illa!

1 gillning

Men AIK har väl typ halva spelarbudgeten mot motståndet, så kan inte direkt tycka att det är dåligt om du jämför med ett visst annat lag :slight_smile:

Viggo tyvärr bidragande till DIF:s avgörande i sudden. Nonchalant backhand tänkt tillbaka förbi pressande spelare men hamnade på pressande spelares skridskor och DIF kunde börja etablera spel. Och några sekunder senare alldeles för vek vid sargen, Viggo blev av med pucken när han hade och kontroll. Ett nonchalant misstag och en förlorad närkamp av Viggo och DIF kunde komma loss och avgöra.

Ja han spelar ganska riskfyllt ibland i egen zon, tycker han är bättre offensivt än defensivt, men det var också riktigt dålig markering vid målet som inte var hans fel, spelare som åkte från den motståndare som var närmast målvakten

1 gillning

Stör mig lite på Djurgårdens flyt. Det känns som de får mycket med sig och de gamla gubbarna tillåts ju gnälla på domarna hejvilt. Borde väl varit utvisning på Dick Axelsson där i DIF:s PP när han två gånger medvetet flyttar bort en AIK-klubba som ligger på isen? Vilket gör att AIK:aren inte lyckas plocka upp den och det blir mer eller mindre spel 5v3 en kortis där. Djurgården utnyttjar också detta och gör mål efter ett förvisso ursnyggt förarbete av HV-produkten Sissons.

7 gillningar

Dicken ensam gör att jag håller på AIK, tycker han är oerhört dryg och osympatisk.

3 gillningar

Håller med. En snackare och föredetting. Tröttgubbar i överflöd i DIF så om man väljer mellan pest eller kolera får det helt enkelt bli AIK.

1 gillning