Tråden om HockeyAllsvenskan

Nu är det tredje förlängningsperioden.

Borde avgjorts typ 5-6 ggr men pucken vill inte in

VIK avgör, 2-0 i matcher nu

Jäklar vilket skott Vanderbeck i SSK har.

1 gillning

Idag vann Björklöven mot Oskarshamn, det känns bra :grinning_face_with_smiling_eyes:

Träff med 2 onödiga utvisningar (första ren otur som inte borde varit utvisning men andra en game för tackling i ryggen) i jakten på reducering.

Just ja, Oskarshamn har en från HV71 i sin trupp. Det du räknar upp är knappast något att vara stolt över, skulle inte jag ha varit om jag hade varit hockeyspelare,.

Ja, Träff kan nog räkna med att en avstängning väntar. Sannolikt sträcker sig den längre än vad Oskarshamn har matcher kvar av säsongen.

Och Glifford fortfarande skadad sedan den där märkliga situationen på Hovet i sista omgången? Var det inte tufft innan så blir det såklart omöjligt att ens skaka om Björklöven utan två sådana potentiella matchvinnare.

Vilket jävla misstag av Kalmar och dess sportchef, sälja deras målkung Vanderbeck mot hans vilja under hösten till Finland, sedan hamnar han i SSK vid transferfönstret. Kalmar och SSK möttes i första kvartsfinalen igår och Vanderbeck gjorde hattrick. Vilket stolpskott till sportchef.

4 gillningar

Stolt-skott?

2 gillningar

jag har förresten biljetter till matchen imorgon i Hatstore….

det blir väl “roligt” att kolla lite slutspelshockey….

MODO - AIK nu.

Om Kalmar sviktar trots sin fina säsong så kanske MODO kan krångla sig till en finalplats i alla fall?

MODO mot Björklöven i finalen hade varit intressant …

(Karlskoga mot Nybro spelar nu också)

AIK leder, nu blir Humlan glad ! :slight_smile:

1 gillning

För övrigt är det ju ashäftigt att Vimmerby överlevt två säsonger i Allsvenskan tycker jag.

Kommer Herman Träff till oss om vi håller oss kvar må tro? Hade velat se han i HV-tröjan med sitt fysiska spel.

Domarna är också lite MODO-rövar tycker jag

Kom igen AIK - de är ett kämpalag.

Höll pucken fint i sitt PP

Mycket spännande match Modo-AIK…

Intensiv match, pulsklockan larmade. Sur torsk i jämn match. Risken är väl att anspänningen släpper på Modo-spelarna nu. AIK har haft lite stolpe ut hela säsongen på något sätt.

Har för mig att expressen skrivit att Brynäs är där och hugger om Träff inte åker över till Nordamerika.

Frågan är, om dom gör det. Dom har ju visat intresse för Sandin och Järnkrok. Går Träff före Sandin?