Tråden om: Husqvarna Garden

Tack!

Tänka detta i HG

Börjar bli dags att tänka på uppgradering om vi säkrar kontraktet. Arenaupplevelsen har varit densamma sen dom byggde arenan.

1 gillning

Görs ju lite smått och gott med jämna mellanrum och själva arenan är rätt bra men arenaupplevelsen som du nämner tycker jag är en av de sämre. Jag stör mig nått otroligt på att man sänder reklam i varenda jävla spelavbrott. Sånt förekommer inte någon annanstans därför lag som inte har så lätt att locka publik som HV haft måste lägga krut på arenaupplevelse. HV behöver fatta någon gång att det är de själva som är produkten. Vad jag vet så är det bara ett lag i typ hela världen som använt målvaktsmaskerna som reklampelare så de hade gulsvart kruka istället. Nu blev det bara så en säsong vilket är tur men att den tanken ens kom upp är att man inte förstått att det är man själv som är produkten man säljer, inte reklamplatser.

Tycker de gjort en jäkla mass genomåren faktiskt.

Såklart dom har gjort massvis genom åren, ljud och ljus etc… Jag pratar om upplevelsen i sin helhet!
Att själva biljettpriset motiveras av den känslan man får när man som kund kliver in i Arenen.

Måste säga att Hv har väldigt bra biljettpriser. Det går väldigt ofta hitta platser för 99 till 149 kronor. Det är mer än överkomligt för en sittplats i SHL. Dalen tar tex 120 kr för entré till div 1.

så har även vi här på forumet… :wink:

Man blir ju tokig när man ska se en repris på en utvisning och så kommer det reklam.

Blivit lite bättre vid mål men kan bli bättre. På plats ska man ha maximalt med repriser på allting.

Det är ju enkelt att fixa om man vill.

1 gillning

Någon som vet om det blir några förändringar i arenan kommande säsong? Hv har halkat efter lite i moderniseringen, vilket även Lindbom nämnde i ngn intervju i HVTV. Tycker själv det hade varit snyggt med en sån där ljusramp eller vad man kallar det, där det rullar reklam. Det borde finnas en på andra långsidan också. Nu finns det bara på en kortsida och en av långsidorna. Bara en sådan sak skulle vara ett lyft.

Vi behöver ett bättre ljudystem.

Jag är för övrigt faktiskt inte så bekymrad över detta. Varit i Rövle och Brunäs arenor detta år. Inte imponerad. Brunäs känns som att komma in i ett köpcentrum, men stället vi drack öl på kändes fortfarande som en byggbarack. Jag vet inte vad vi saknar, förutom att kanske göra barer lite mer mingelvänliga, inbjudande.

Jag är mer för att det skall vara hockeyn som är det viktigaste. Bra platser, branta läktare, nära isen, bra tryck i arenan. Kan vi bygga om så att sittplats börjar tjoa och tjimma samt klappa i händerna: JAAAA, men bortsett från det, så vetifan vad vi behöver, förutom ett bra ljudsystem.

Välkommen!

1 gillning

Instämmer om ljudsystemet, för oss på ståplats är det helt värdelöst i alla fall. Märks extra tydligt under introt, det händer väldigt ofta vi sjunger osynkat…

1 gillning

Finns det fler arenor som har ståplats så högt upp?

Inga andra når upp till våran nivå :wink:

1 gillning

Snackade inte Lindbom om att man skulle se över HG under sommaren, eller har jag helt drömt detta i samband med drömmen om "Lias skriver på 5år"?

Någon med insyn som vet vad som planeras? :heart_eyes:

Tycker HV med sin just nu starka ekonomi ska bygga ut till det större.
Varför? 7000 exakt just nu, som Husqvarna Garden huserar är inte optimalt.

Fimpa helvetes-logerna där skräpfolket/mest ointresserade sitter är första åtgärden. Och dom skryter samtidigt om upplevelsen. Suck! Trams för fan.

4 gillningar

De borde göra om hela långsidan till ståplats… Fatta vilket tryck det skulle bli! :star_struck:

1 gillning

Jag är nog lite motvalls här och tycker inte alls att man behöver så många fler platser.
Jag skulle hellre se att man satsar mer på helhetsupplevelsen. Mer tid och plats för uppsnack(läs käka o dricka öl med upplevelse)
Gärna med lite mer ”insikt”. Taktiksnack kring egna och motståndarlaget. Varför inte bjuda in någon från motståndarlaget. De har väl också någon sportchef, klubbdirektör eller bara någon fd spelare med insikt. Bara så att man känner att man får något mer än om man går på olearys.

Går det få ”live stats” på kuben? Kanske bara i paus?
Går det snabba på pilsner serveringen i paus? Kanske ”plats servering” via någon app typ Pinchos?
Finns säkert mer!

2 gillningar

Jag skulle vilja se ett par fler barer, med uteservering!

1 gillning

Det är i första hand till för våra sponsorer. De behöver detta för att kunna ta med kunder etc, efter att ha stöttat vår förening ekonomiskt. Dessutom betalar det för dem och den kommers som följer med. Det gör att vi kan hålla nere på kostnaden för vanliga biljetter. Detta samtidigt som vi kan satsa på ungdoms, dam och seniorverksamhet.

Fattar man inte detta bör man hålla sig ifrån att kommentera.

4 gillningar

Håller med. Mer “upplevelse” dock utan att det blir nån jävla tv4-lillbabs-skit.
Fokus på hockeyn, så blir det bra.

1 gillning