Tråden om: Husqvarna Garden

Hade föredragit Husqvarna Arena men bra ändå att det inte blev Husqvarna Garden Arena. Tar not ett tag att vänja sig på nytt men det blev bra val till slut.

Tycker namnet är fruktansvärt. :laughing:

Tycker namnet är så bra det kunde bli! Gillar både Husqvarna och Garden bättre än Kinnarps och Arena. Helt klart ett uppköp.

Namnet är passande och knyter an till bygden och ett företag starkt förknippat med HV71. Sett till andra lags arenanamn kunde det blivit ren katastrof

1 gillning

Visualiseringen gör att det ser relativt snyggt ut.
facebook.com/HV71/videos/2566004853730039

Bra de inte skriver ut arena på arenan

Jag tror inte namnet innehåller arena. Det verkar som de kallar den Husqvarna Garden enbart. Vilket är positivt.

Gillar detta skarpt!

Någon som såg presskonferensen och hörde något om hur lång tid avtalet gäller?
Det är inte skrivet i deras pressmeddelande.

Det nämndes inte under den tid som ljudet fungerade. Kanske sade s det något tidigare och då får den med dugligt läppläsande kliva fram och informera oss andra.

Nice, gillart!

Gillar namnet, svårt att hitta något snyggare i det urval som florerat där jag läst.

Kittlande tanke att i framtiden kunna säga “vi ses på Garden ikväll”.

Internationellt.
Ligger fint i munnen på något sätt.

Jag gillar det!

Av en artikel i JP framgår att båda parterna håller avtalstiden hemlig. Husqvarnas representant säger dock att ambitionen är att det ska vara ett långsiktigt engagemang. Man har ju faktiskt sponsrat HV under ca 45 år. Men vi lever i en föränderlig tid, så vi får väl se tiden an.

Ngn som har en aning om storleken på beloppet HV får här?
Vad fick man tidigare av kinnarps? Framgår i årsredovisningen?

Gåååden, blir kanon!

Korrekt. Sen var det direkt ingen överraskning att Husqvarna tog över rodret.

Jag både tror och tycker detta är ett bra beslut. Glöm inte vem som styrde upp
Husqvarna från första början, nämligen Lord Denny Eriksson, nästintill ensam.
Fan vad jag saknar stenhårde Denny.

Kuriosa. Drog en gång ett hockeyskämt, tittade argt på mig, mumlade argt och bara gick.
Jäkla humör som iofs gett Stora resultat till Hv71. Så är det!

Är medveten om att HV nog inte har så mycket att säga till om men en bajsfärgad tekningscirkel är ju inte direkt jättesnyggt. Lyfts ju inte upp av den gula och rosa som är närmast heller…

Bodde på Scandic Elmia i förra veckan och givetvis gick jag några extra rundor runt arenan för att få nån form av glimt av spelarna. Trist nog var jag där en vecka innan den öppna isträningen.

Men det som slog mig var att kunde man inte gjort ngt åt väggen på arenan? Man ser ju vad arenan hade för namn innan, lite tvätt eller färg hade ju löst detta fint.

Vilken ingång är det som gäller om man vill kolla på dagens isträning?

Du går in på sidan mot rondellen, uppför trappan. Tror det är skyltat kansli eller något. Samma väg som du går för att komma till Cezars.