Tråden om HV71 (-1)

Som jag påpekat. Många tror på Hv71. Och jag följer ishockey mer än via kvällstidning. Många tror på Hv71, och fler kommer följa.

Jag tycker att vi redan nu har en stadig försvarssida, medan många får smått panik över den.

Vi har värvat en oerhört bra trupp. När jag gått igenom alla ligans trupper så kan jag se att Frölunda är i nivå. Sen vetefan…ingen har värvat lika bra, det måste vi vara överens om. Men vem har en trupp som skrämmer. Guld-Färjestad tycker jag har tappat för mycket. Luleå som var i final, kommer omöjligt sätta in 2 pjäser som gör dom farliga.

Jag tror inte bara på topp 6, topp 4 eller Topp 3. Lovar att vi är topp två i serien. Blir vi trea så har vi gjort 25 mål fler än tvåan. En backförstärkning stärker det, men redan nu är vi topp 2 i landet.

En förstärkning… Och ett eventuellt brutet kontrakt och förstärkning så är vi etta i Sverige… Definitivt

Känns för mig som total galenskap att hitta 6 trupper bättre än våran. 4 trupper. 2 trupper. Aldrig att vi slåss runt play in. Det kommer inte att ske.

Tillochmed positiv över backarna, som precis alla hatar. Men, jag tyckte Fröberg gjorde ett jävla jobb och alla andra tyckte att han var slö. Ändå är han topp3 i fystest i Luleå. Tycker att det är rätt fritt att klaga på vår trupp, tycka att den är kass men jag kan inte hålla med.