Antar att det är så. Haft premium på expressen flera år, och det är alltid bra analyser. Aftonbladet plus gick jag med idag faktiskt på en provperiod. Läst genom lite plus-material och det verkar inte vara någon vidare hög kvalité.
Vi har alltså halkat ner till en 86e plats på denna ranking av europeiska lag… 85 steg efter tråklule… och enbart ett fåtal platser före Sheffield Steelers… det är fan inte ok.
Mm. Den rankingen kan man inte ta på allvar. Varken när HV var I SHL och rankades som ett av Europas bästa lag, eller nu. Hade det varit på riktigt hade väl topp 10 bestått av minst 9 KHL-lag, sen kanske nåt från Schweiz?
Rankingen i sig kan man säkert ha åsikter om. Texvis kan man titta på algoritmen, och tweaka den till höger och vänster och få olika utslag, men ni missar poängen: HV har tappat 60 platser på denna ranking, givet algoritmen.
Blev prenumerant för 8:- för att läsa artikeln. Det var den kortaste “analys” jag någonsin läst tror jag. Han undrar hur alla ska få plats och att nubben måste ha en plan att eventuellt göra sig av med spelare.
Hahaha, ja, det är ju en blaska i träsko-land, klart de inte “fokar” på vårt fin lag.
Men men, jag såg att de tvivlade på Billins (kan urskiljas här bland annat… ) vilket ju några även här gjort. Dock hade jag hoppats höra på vilken placering han placerat vårt fina lag. Han sticker inte ut hakan med andra ord. Det kostar kanske extra?
Jag kan inte hitta nån placering. Han har skrivit förra säsongens placering, nyförvärv/förluster samt den lilla “analysen”. Eller så är jag blind. Men i den artikeln finns det ingen ranking iallafall.