Sedan gäller väl priset till Oskar Lindblom serien och inte slutspelet. Tycker isåfall det är välförtjänt. Vilken spelare och vilken talang. Bra för svensk hockey!
Jo men jag är nyfiken på hur Uffe tvingade bort dem i vissa av fallen. Jag håller helt med att det bara är dravel av honom, han bevisade två gånger om att han inte passade som HC.
Jo, men det sker då och då att lag tappar många spelare och i flera fall så har det skötts bättre. Skulden faller på Uffe som inte lyckades sätta något vettigt spel men också till stor del på Stille som gjorde alldeles för många dåliga värvningar.
För övrigt intresserad av att läsa tidningsartikeln(?) där han vräker ur sig detta. PMa den gärna.
årets tränare Sam Hallam ![]()
shl.se/artikel/mq6gaj1yn-403 … sam-hallam
Årets rookie Borgman ![]()
shl.se/artikel/tpqyaj1ng-403 … as-borgman
Alltså , efter man har sett årets shl rewards så undrar man va fan hände??? Växjös tränare blir årets tränare ??? WTF Växjö åker ut i kvarten mot Malmö , jävlar vilket bra jobb han gjorde??? Eller är det bara grundserien som räknas , jävlar fail isf … Jag kan även tycka att Linus Söderstöm borde blivit årets målvakt pga 1.34 insläppta mål samt det han gör i sista avgörande matchen mot Brynäs … Gäller bara grundserien eller vad ??? Jag blir bara så grymt besviken även fast vi tog guldet … Lindbom va ju ju åtminstånde värd årets tränare utan tvekan ![]()
Önerud-Ullström-Thörnberg
Sandberg-Ejdsell-Tedenby
Wännström-Stenlund-Figren
Sundh-Bengtsson-Andersson/Brännström
Alltså. De här kedjorna får mig att drömma om nya guld. Och då ska vi förmodligen ha in ytterligare en forward. Hua, vad bra det ser ut!
Det stämmer, är en ren kopia från NHL.
Söderström
P-W
Borgman - Brännström
Pilut - Persson
Berglund - Ytterell
Thörnberg - Ullström - Figren
Tedenby - Ejdsell- Sandberg
Engvall- Stenlund - Wännström
Sundh - Bengtsson - E. Andersson
Som det ser ut just nu!
Tyvärr så förlängde inte Lias och Önerud lämnar för KHL! Fick nästan nästan chocken men unnar den mannen verkligen detta.
KHL köpte ut Önerud så hur mycket pengar gav det?
Men att Lias lämnar är tungt om han göt der för Frölunda!
Ser helt okej ut…
Men var är finnarna!?
Tycker nyförvärven kontra förlusterna är stort plus hittills ![]()
Christensen och Arla var över hela säsongen besvikelser och Abbot var mest skadad. Lias är duktig men inte hur bra som helst (ännu).
Här tycker jag Ejdsell, Wännström, Figren och Engvall känns mycket mer spännande att ha i laget inför nästa säsong ![]()
Ullström in Önerud ut är oxå ett plus tror jag. Mycket större chans att hitta den där livfarliga förstafemman och få igång ett stabilt PP med en center av klass.
Känns absolut som laget redan är guldkandidat trots många tapp. Jag är sjukt nöjd hittills ![]()
Framförallt så passar väl iaf Wännström, Figren och Engvall klart bättre in i en fartfylld hockey än Christensen, Arlbrandt och Abbott. Ejdsell har jag inte sett så mycket av, så vet inte hur speedig han är (han ser dock ut som Stenlund, vilket inte är fel, men kanske inte skriker fart). ![]()
Nej jag är också sjukt nöjd hittills, kan man säkra upp Lehtonen eller motsvarande på backplats med så finns är väl enda anledningen att inte tro på nytt guld den där förbannelsen över hur svårt det är att försvara skiten. Men truppen ser löjligt bra ut och håller en bra ålder också.
Då får vi börja hemma mot Djurgårn i år då. Nån mer som eedan längtar? ![]()
Premiäromgången SHL 17/18:
16/9:
HV71 - DIF
FBK - LHC
MIF - RBK
VF - MIK
LHF - ÖHK
19/9:
KHK - SAIK
VLH - BIF
5 raka bortamatcher?!? ![]()
Nu har jag gått in och lagt ett skambud på #16’s tröja, ge nu fan i att bjuda över mig ![]()
[url]https://twitter.com/HV71/status/862964669077753857/photo/1[/url]
Nån som vet varför HV inte budar ut Thörnas, Arlas och Linus tröjor?
Sjukt sugen på att buda hem ytterligare en tröja med det lär svida på bankkontot.
Kan det vara så att det kommer hemmaställ senare och att dessa spelare valde att behålla sina gula?
Då kan man väl till 99% konstatera att vi tappar även Borgman. Backsidan ser extremt tunn ut. Att ha bredd är ett måste för att kunna gå långt igen då det alltid tillkommer skador.
För övrigt hoppas jag André lirar här en kommande säsong minst. Chansen bör ju öka då han ska bli pappa nu. Är man så sugen att flytta utomlands direkt med en nyfödd bebis?
tappar vi Borgman blir det tufft, våra två viktigaste utespelare i Borgman och Önerud borta.
Men jag tror och hoppas Borgman blir kvar 1 säsong till.
Inte enligt honom själv i senaste intervjun.
Råkade skriva i fel tråd. Skulle ligga i diskussioner. Mod får gärna flytta
Lias Andersson uttalar sig i GP om Frölundas träningsupplägg. Även Fantenberg gjorde ett liknande uttalande när han bytte HV mot Frölunda. I korthet handlar det om att de påstår att man tränar hårdare i Frölunda, eller åtminstone tränar mer. I papperstidningen står det mer utförligt, men lite finns också att läsa här:
Jag är för dåligt insatt för att uttala mig om Frölundas träningsupplägg. Men det är intressant att nu två spelare som lämnat HV menar att det finns en skillnad. Vad det sen får för resultat på isen är en annan femma…
Tror säkert hv har “legat” efter med “rätt” träning innan och man fick inga nya idéer. Nu anställde man ju Rahm ich vad har förstått så har fysen ändrats och träningsupplägget. Tror hv utveckling på träningssidan har blivit bättre