Tråden om: HV71 (-2)

Hv tränar inte helt fel med ta me på vad det gav för valör i år!
Låt de träna extra hårt vilket kan leda till skador och annan skit!

Men för Lias kan det vara nyttigt då han har mål att komma till NHL men för en som är lite äldre så är kroppen inte lika mottaglig som en ung!
Skiter i Lias just nu och tycker inte om en sån stil som vänder kappan efter vinden. Är ju ändå Hv som byggt upp honom till den han är idag och har inte läst att han sagt ert gott ord om Hv än så länge!

då har du inte läst så mycket…

Dagens tråkiga nyhet, nu räcker det. Sandberg till NHL. Vi tappar stommen av Guldlaget.
expressen.se/sport/hockey/sh … bekraftar/

Börjar bli jobbigt nu.

Vilka är kvar i nuläget? :neutral_face:

Varsågod:

eliteprospects.com/team.php?team=5

Har inte varit inloggad på ett tag nu och tänkte kolla läget. Väldigt tråkigt att se att min värsta mardröm visade sig vara en sanndröm. Drömde för ett tag sen att Filip Sandberg stack till NHL, vaknade kallsvettig och tänkte Puhhh, det var en dröm. Brydde mig inte ens om att kolla upp det, då det kändes väldigt osanolikt. KHL visst men NHL som 22-åring? nä kändes långt borta då det för det mesta plockas spelare i tidigare ålder. I helgen blev jag sugen på att kolla läget lite och går in på HVs hemsida. Va fan???

Nu när man väl byggt upp den där kanonstommen då splittras hela skiten. Önerud och Sandberg våra viktigaste spelare i stommen försvinner. Tur att vi redan tagit det där guldet, för nu verkar det bli jobb ett par år igen då. Riktigt tråkigt för oss fans. Kul för dem dock det är dom värda.

Enda lösningen på detta som jag ser är att Jesper fasth eller WK kommer hem för att ta Sandbergs plats, Men det kan vi ju glömma.
Lösningen på Önerud är Andre petersson. Förutom dessa alternativ blir de omöjliga att ersätta. HV-hjärta en vilja av stål och speluppfattning i alla moment klart över godkänt. Inte många spelare som är så kompletta som framförallt Sandberg. Och öneruds näsa för målet har vi saknat i många år.

Sen för att förstöra våran nya stomme än mer så försvann Lias och Törngren som var på gång ordentligt när de väl fick spela.

Vi har dock fått in skapliga ersättare än så länge, nackdelen jag ser i det är att vi nu verkar få ett långt och tungt lag igen. Våran vinnande melodi med lätta starka spelade med fart under skridskorna verkar tappas bort nu. Det tycker jag har varit största anledningen till våran framgång och det är synd. Hoppas jag har fel och även de längre tunga spelarna kan kännas smidiga och speediga där ute. Men risken är att vi blir ett lag som fastnar istället nu igen. Sandberg är ett perfekt exempel på en spelare som passar in ett lyckat HV-bygge. Lätt snabb spelskicklig. Desto fler sådana lirare vi har desto mer puckinnehav och desto mindre tid i egen zon. Sen behöver man alltid kompletera med lite tyngd. Men tyngden får in ta överhanden. Kvickheten är och var vår styrka i år.

Jag ber er rösta in fram blue bulls varianten på Facebook som tredje tröja

Usch för den loggan som är passé. Min röst lagd på förslag 2

Fast det där är väl ingen röstning som har någon betydelse, i valet av logga?

Haha. Jag tänkte be alla att för guds skull absolut inte rösta fram den. Den bör begravas och aldrig mer synas. Denna eran med massa djurnamn på klubbar är en mörk, mörk period.

Jag tror det är en stor risk att Stenlund skriver på för Columbus. Hoppas att Columbus och Stenlund i så fall känner att han skulle må bra av ytterliggare en säsong med en framträdande roll i HV. Stenlund känns som en 40p spelare till nästa säsong med rätt omgivning.

Yes det tror jag med, stenlund och ejdsell aj aj jobbiga centrar att möta

Ja och Ullström. Stora, tunga grabbar.

Har nästan bara bittra minnen från blue bulls tiden så rösta inte på den. :slight_smile:

Ja det är nog väldigt stor risk/chans att Columbus vill skriva kontrakt med Stenlund
Dock rätt säker på att han stannar kvar i HV kommande säsong precis som Söderström verkar att göra
I båda dessa killar fall så tror jag att dem trivs så bra i HV och känner sej trygga i att kunna fortsätta att utvecklas
Och detta tror jag är helt rätt för dem två samt även för Ejdsell. Tycker nog det samma om Borgman, som även om han varit grymt bra så gör han för mycket misstag för att det ska funka i NHL, tror jag men hoppas att han ska lyckas
Sandberg tycker jag gör rätt som provar lyckan nu när han välförtjänt får chansen :slight_smile:
Jag tycker att just Sandberg ihop med Önerud är dem tuffaste förlusterna. Men samtidigt så önskar jag dem verkligen lycka till !
Framgångens pris att tappa spelare men också bra fyllning av kassan då det blir bra med stålars för NHL killarna samt även för Öneruds KHL äventyr

Nu gäller det för coacherna att få ihop laget på samma sätt som ifjol
Känns som J&J värvat riktigt bra så här långt, Wennström och Figren känns riktigt bra SHL spelare och Ejdsell och Engvall kommer att ge allt för att etablera sej i SHL

Fasiken att det är så långt till nästa säsong, skönt dock att sommaren verkar vara på G

Enkelt val när de ska röstas om tröjan. SJÄLVKLART ska vi låta bulls-tröjan göra comeback! Underbart läcker å kul att se tillbaka lite!

Ja där vi rätt ute tog inte många minuter så gick Columbus ut med att Kevin skrivit på för tre år med Blue Jackets
Hoppa bara att han stannar kvar minst ett år i HV och fortsätter att utvecklas !

Det är troligt att det blir så
twitter.com/Aportzline/status/8 … 7274728448

Så länge vi slipper den blå-gul-röda tjuren så är jag nöjd.