Eftersom målvaktssidan ser ljus ut med Linus och PW -grymt- så går jag inte in djupare på den biten utan tänkte kommentera FW-sidan.
Helt otroligt att kolla vilka killar vi tappar;
Christensen
Arlbrandt
Önerud
Sandberg
Laine
Lias
Törngren
Abbott
Brithén
9 tunga pjäser bort! Och även om flera förluster var väntade, så har det smärtar mycket i hjärtat.
Hade framförallt svårt att acceptera Önerud och Sandberg, som jag trodde skulle vara kvar.
Oerhört tungt med alla 9, men en fantastisk möjlighet att bygga nytt och starta en ny era.
EC, Abbott, Arlbrandt och Laine hade alla nått sina peakar. Det hade däremot inte Lias och Törngren gjort, men tror de kommer gå bra för dom i deras nya klubbar och förstår deras (framförallt Törngrens) beslut.
Brithén har under alla säsonger varit en av mina favoriter och jag har aldrig kritiserat honom (vilket många andra härinne gjort väldigt mycket) eftersom jag tycker han alltid haft ett stort spel i sig. Tungt att tappa honom, men tror han var väldigt sugen på en flytt hemåt igen. Tack för allt Ted!
Tycker man har något oerhört intressant på gång på FW-sidan med många, visserligen något oprövade och chansartade kort, men på det stora hela visar man att man är beredda att satsa stort och viljan att nå nya framgångar är stor.
Ejdsell, wow! En framtida stjärna, som alla lag i SHL hade velat ha.
Wännström, sedan några säsonger tillbaka, en av mina favoritspelare i SHL. Besitter grymma kvalitéer och tror stenhårt på honom i Hv.
Figren, blir en “pappa” i laget och får stå för rutin, men tror också på bra preststioner, efter ett par mellanår i Frölunda.
Engvall, tror faktiskt på ett riktigt fynd här. En framtida landslagsspelare.
Skriver även med Ullström, som kommer kännas som ett nyförvärv. Vår förstecenter och en av SHL:s bästa spelare utan tvekan.
Här ska det alltså in 2 till och räkna med att en av dessa är av högsta klass, typ André eller liknande.
Mixa detta med Thörnberg, Stenlund, Tedenby, Sundh, Bengtsson, Brännström och Andersson.
Vi har en kanonmix av allt redan nu och många väldigt intressanta spelare.